سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 102
  • بازدید دیروز : 1338
  • بازدید کل : 1656482

دانلود پاورپوینت حفاظت صنعتي


 دانلود پاورپوینت حفاظت صنعتي با فرمت ppt ودر 277 اسلاید قابل ویرایش

قسمتی از متن پاورپوینت

تاريخچه ايمني، حفاظت و بهداشت کار

فرايند صنعتي شدن، موجب استفاده فزاينده از ابزار و ماشين آلات فني شده است. عدم رعايت اصول صحيح در ساخت يا استفاده از وسايل، حوادث ناشي از کار را افزايش داده است. بنابر بيانيه آمارسازان بينالمللي کار در سال 2003 روزانه هزار نفر در اثر حوادث ناشي از کار جان ميدهند وخسارت سالانه بالغ بر109*1250 $مي شود.

وقوع انقلاب صنعتي 1760-1830 در انگلستان (اختراع ماشين بخار 1782 جيمزوات) و سرايت به ديگر کشورهاي اروپايي و استفاده از نيروي محرکه مکانيکي و الکتريکي موجب تبديل کارهاي دستي به ماشيني گرديد و باعث تقسيم کار، افزايش توليدات و سرعت در انجام کار شد که نتيجه آن افزايش خطر در محيطهاي صنعتي بوده است.

بدين ترتيب استفاده از انرژي ماهيچهاي به حداقل رسيد و همچنين به جاي استفاده از انرژي باد، حيوانات و جريان آب، استفاده از انرژي بخار(توربين بخار) و انرژي سوخت (بنزين، گازوئيل و...) معمول شد. صنايع غول پيکر بوجود آمد و به دليل استفاده از چرخ دنده، پرسها، تيغهها، ... . معلولين و مصدومين ناشي از کار چنان افزايش يافت که جمع آنها قشون از جنگ برگشته را تداعي ميکرد. اصطلاح "لشکر معلولين منچستر" زياد در کتابها بکار رفته است.

با اختراع ماشين بخار جهشي در صنايع نساجي و ديگر صنايع انگلستان و ساير کشورها رخ داد.

توليد انبوه (Mass production ) رونق گرفت و کارگران از مزارع به صنايع روي آورند.

در چند سده قبل توجه به حفاظت مطرح نبوده و کارهاي سخت و خطرناک مثلاً کار در معادن و تونلها را محکومين به اعدام انجام ميدادند.

اولين قانون براي ايمني محيط کار و بازرسي از آن در سال 1820 در انگلستان تصويب شد. گروهي از روحانيون و قضات بطور افتخاري از کارگاهها بازديد ميکردند. در سال 1833 با تجديد نظر در قانون قبلي يک اداره رسمي براي بازرسي ايجاد شد و در سال 1844 مقررات مربوط به حفاظت ماشينآلات و استفاده از وسايل پيشگيري و اعلام حوادث در متن قانون وارد شد.

در همين دوران در فرانسه از اطفال 6-8 ساله تا 17 ساعتدر روز کار ميکشيدند. در سال 1867، در فرانسه انجمني براي پيشگيري از حوادث تشکيل شد. اين انجمن در شهر مولهوز و توسط آنجل دلفوس تشکيل شد. منشور اين انجمن چنين بيان شده بود:

"صاحب کارخانه علاوه بر فرد وظيفه دارد که به شرايط جسمي و روحي کارگران توجه نمايد. اين الزام کاملاً اخلاقي است و هيچ گونه مزدي نميتواند جايگزين آن گردد و ميبايد مقدم بر هر گونه منافع و ملاحظات ملحوظ گردد."

اولين قانون در زمينه حفاظت فني به مفهوم دقيق در فرانسه در سال 1893 تدوين شد.

در پروس در سال 1839 آييننامهاي براي يک نظام بازرسي در کارخانهها تدوين شد و در سال 1845 به کارخانهها از سوي وزارت کشور و دارايي پروس توصيه شد که بازرس طبي داشته باشند و سرانجام در سال 1872 يک نظام بازرسي و حفاظت و بهداشت کار در پروس ايجاد شد و در سال 1878 به موجب قانون امپراطوري بازرسي کارخانهها اجباري شد و بيمه حوادث ناشي از کار در سال 1884 در آلمان تدوين شد.

نظامهاي واقعي و مؤثر در زمينه بازرسي کارخانهها در دانمارک و سوئيس در سالهاي 1873 و 1877 بوجود آمد و استانداردهاي مربوط به حفاظت و بهداشت به اجرا در آمد.

در آمريکا تأسيس ادارات رسمي براي بازرسي ايمني کارخانه از ايالت ماساچوست در سال 1867 آغاز شد و سرانجام از سال 1885 اصل مسئوليت کارفرما در صورت بروز حوادث ناشي از کار، در مقررات قانوني ايالتهاي گوناگون ظاهر شد.

با اهميت و پيچيدگي تدريجي صنعت در کشورهاي غربي کارشناسان و رشتههاي گوناگوني در اين حوزهها توسعه يافت و بتدريج مسئوليت کارفرما در اين موارد به شرکتهاي بيمه سپرده شد و اين شرکتها بازرساني براي اطمينان از اتخاذ تدابير حفاظتي استخدام نمودند و فعاليت در زمينه پيشگيري حوادث بتدريج گسترش يافت.

در سال 1889 در شهر مولهوز با مجاهدتهاي آنجل دولفوس تدابير حفاظتي در کليه کارخانههاي نساجي پيشبيني شد. و آلبومي از تصاوير وسايل حفاظتي انتشار يافت. چاپ دوم اين آلبوم در سال 1895 با تجديد نظر انتشار يافت. پارهاي از اين وسايل هنوز براي حفاظتوايمني معتبر شناخته ميشود.

از سال 1889 کنگرههاي بينالمللي در زمينه حفاظت تشکيل شد( 1889، پاريس، 1891 برن و 1894 ميلان) اين کنگرهها و تبادل اطلاعات مربوط به توسعه قوانين حفاظتي منجر شد بطوريکه اجراي مؤثر الزامات قانوني و نقش مستقل بازرسان مورد تأکيد قرار گرفت و انجمنهايي براي حمايت از اين اقدامات شکل گرفت. از جمله در بلژيک سوئد و انگلستان اين نهادها شکل گرفت. شوراي ملي کوبا در سال 1936، انجمن ژاپني براي رفاه در صنايع 1928 و انجمن هندس در سال 1931 و شوراي ملي براي حفاظت در سال 1927 آغاز بکار کردند.

علل عمده افزايش سوانح و حوادث ناشي از کار در محيط هاي صنعتي بعد از انقلاب صنعتي:

1. افزايش بسيار سرعت حرکات ماشين ها و محدود بودن توان عکس العمل انسان.

2. تراکم کارکنان در فضاهاي نسبتاً کوچک.

3. افزايش قدرت ماشين آلات و پيچيدگي کار آنها.

4. تقسيم زياد کار که هر کارگر با آموزشي اندک فقط از عهده بخشي اندک از فرايند توليد بر مي آيد و تصوري از مجموع اين فرايند ندارد و از نظر رواني باعث خستگي، بي حوصلگي، افزايش اشتباهات و در نتيجه ايجاد حادثه مي شود.

علل عمده افزايش سوانح و حوادث ناشي از کار در محيط هاي صنعتي بعد از انقلاب صنعتي (ادامه):

5. فقدان آموزش کافي براي کار با ماشين آلات و شيوه هاي پيش گيري و مقابله با سوانح و حوادث

6. عدم تطابق دانش و توانايي هاي جسمي و رواني انسان

توجه بيش از حد به افزايش سطح توليد به جاي توجه به حفظ ايمني انسانها.

7. تمرکز ماشين آلات زياد در محيط هاي محدود و ايجاد سر و صداي زياد

8. عدم سرمايه گذاري در سيستمهاي حفاظتي و برنامه هاي مربوط

 آشنايي با سازمان بين المللي کار

بهبود شرايط کار و استقرار عدالت اجتماعي در سطح بينالمللي، در طول ساليان دراز دلمشغولي بسياري از افراد بوده است. رابرت آون انگليسي در سال 1818 پيشنهاد نمود که مسائل مربوط به کار " در کميسيون کار" در سطح بينالمللي بررسي شود. اما اولين گامي که در اين زمينه برداشته شد کنفرانس بين المللي در سال 1890 با حضور 14 کشور در برلين بود که نتيجه آن توصيههايي در زمينه شرايط کار در معادن و تجديد کار اطفال و زنان و تعطيل هفتگي بود. در سال 1900 جامعه بينالمللي حمايت قانوني از کارگران تشکيل شد.

سرانجام در سال 1919 سازمان بينالمللي کار در پايان جنگ جهاني اول بموجب ماده 13 قرارداد صلح ورساي براي حمايت از حقوق کارگران، ايجاد شرايط مساعد کار و امکانات کافي براي اشتغال و سطح زندگي مناسب براي کارگران سراسر دنيا تأسيس شد وهدف از تأسيس آن استقرار عدالت اجتماعي، آزادي و امنيت اقتصادي و ايجاد فرصتهاي مساوي براي آحاد ملتها بوده است. در بدو تأسيس 45 کشور به عضويت اين سازمان در آمدند و در حال حاضر 174 کشور عضو اين سازمانند.

اين سازمان سه جانبه است يعني اعضايي از کارگران، کارفرمايان و دولتها در آن عضويت دارند.

 

 


مبلغ قابل پرداخت 20,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ خرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 181

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

نام کتاب : از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای نویسنده : زیگ زیگلار مترجم : زینب فرجی و مصطفی عابدینی فرد فرمت : pdf ... ...

دانلود پاورپوینت هوش تجاری (نسخه کامل)

دانلود پاورپوینت هوش تجاری (نسخه کامل)

عنوان: هوش تجاری فرمت فایل: ppt تعداد اسلاید ها: 146 زبان: فارسی دسته بندی: علوم انسانی، علوم اقتصادی چکیده: سیستم های هوشمند: - هوشمندی، قابليت دنبال کردن هدف به همان روشی است، که انسان دنبال می کند. - يک سيستم هرچه به انسان نزديکتر باشد، هوشمندتر است. - سيستم ... ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری   مجموعه نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری شامل: نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس اقتصاد خرد ۱۸۰ عدد نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس حسابرسی ۱۸۰ عدد نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس اصول حسابداری ۱۷۳ ... ...

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا 200,000 تومان با تخفیف 50% فقط 100,000 تومان پنل «پنل نمایندگی ارائه خدمات مجازی، سوشال مدیا» بمب مجازی مدیریت: سوشال مدیا فرمت: pdf، آدرس پنل، ویدئویی mp4 تیم برنامه نویسی: سوشال مدیا سال انتشار: پنل ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

دوره جامع تحلیل گر شو به صورت رایگان

دوره تحلیل گر شو باعث رشد دیدگاه شما نصبت به بازار و چارت ...

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما