سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1677
  • بازدید دیروز : 1800
  • بازدید کل : 1701330

دانلود پاورپوینت بیماری های حاد (آنژین صدری و MI)


دانلود پاورپوینت بیماری های حاد (آنژین صدری و MI) با فرمت pptxودر 132 اسلاید قابل ویرایش

سمتی از متن پاورپوینت

آنژین صدری Angina Pectoris

 

 همان طوری که شریان ها با پلاک های آترواسکلروز پوشانده می شوند علائم خون رسانی ناکافی به بافتهایی که به وسیله این عروق مشروب می شوند ظاهر می گردد و مشکلاتی از قبیل آنژین صدری (بدنبال درگیری شریان کرونری) ایجاد می شود.
تعریف : آنژین صدری از نظر بالینی به درد جلوی قلبی (ناشی از ایسکمی میوکارد) اطلاق می شود که انتشار درد به دست ها و گردن وجود دارد، این درد با عرق سرد و حالت تهوع همراه می باشد.
نکته مهم درباره دردهای مذکور این است که در هنگام فعالیت به وجود آمده و پس از چند لحظه استراحت برطرف می شوند و با از سر گرفتن فعالیت مجددا علائم برمی گردند.

 پاتوفیزیولوژی

وقتی که شریان های کرونر تنگ و مسدود می شوند و قطر آنها به حدود 25٪ حد طبیعی کاهش می یابد، میوکارد قادر به تامین خون کافی آن نمی باشد در نتیجه میزان اکسیژن میوکارد برای رفع نیاز متابولیک کافی نبوده و ایسکمی میوکارد و به دنبال آن درد آنژین صدری ظاهر می شود.
 معمولا سلول های میوکارد 10 ثانیه بعد از انسداد شریان کرونری دچار ایسکمی می شوند. بعد از چند دقیقه از شروع ایسکمی، قدرت پمپاژ قلب کاهش می یابد. کاهش قدرت پمپاژ قلب، سلول های ایسکمیک را از اکسیژن و گلوکز مورد نیاز محروم می کند. qبنابراین سلول ها متابولیسم خود را به صورت بی هوازی انجام داده و این امر سبب تولید اسید لاکتیک به عنوان یک محصول زائد می گردد. تجمع اسید لاکتیک سبب تحریک گیرنده های درد شده و درد آنژین صدری ظاهر می شود.
 
عوارض و عوامل شروع کننده درد آنژین صدری
 

عوارض شامل:انواع آریتمی ها (به دنبال هیپوکسمی میوکارد)، CHF و MI می باشد.

 

عوامل :

• فعالیت (راه رفتن و بالا رفتن از پله)
•اضطراب
• تماس با هوای سرد ( و در جهت مخالف باد حرکت کردن)
• خوردن غذای زیاد و سنگین
 
تظاهرات بالینی
 
•مهمترین علامت آنژین صدری، درد قفسه سینه در ناحیه جلوی قلبی و در پشت استخوان جناغ می باشد. این درد گاهی به دست چپ و راست، گردن، فک تحتانی و پشت منتشر می شود. درد آنژین صدری به صورت فشردگی و له شدگی بیان می شود . دارای شدت خفیف تا متوسط می باشد. مدت درد کمتر از 5 دقیقه می باشد ( البته در آنژین ناپایدار 20-15 دقیقه هم طول می کشد).
 
• درد آنژین صدری با تجویز نیتروگلیسیرین، استراحت، اکسیژن و در مواردی با تنفس عمیق تخفیف می یابد.
• سایر علائم : تنگی نفس، رنگ پریدگی، تعریق، طپش قلب، غش( سنکوپ)، سرگیجه و اختلالات هاضمه می باشد.
•در سالمندان و افراد دیابتی به علت تغییر در گیرنده های عصبی حسی، درد ایجاد نشده و حالت ضعف وغش و تنگی نفس بیشتر دیده می شود.

انواع آنژین صدری
 

آنژین صدری کلاسیک به انواع زیر تقسیم می شود:

1- آنژین پایدار :Stable Angina

•درد و ناراحتی حمله ای قفسه سینه است که با درجات قابل پیش بینی از فعالیت یا اضطراب شروع می گردد و با افزایش فشارخون و ضربان قلب و در نتیجه افزایش نیاز میوکارد به اکسیژن، درد ظاهر می شود و با مصرف نیترات ها و استراحت ( به علت کاهش فشار خون و ضربان قلب)، این درد تخفیف می یابد.
•در آنژین پایدار، قطر داخلی شریان کرونر به 25٪ حد طبیعی می رسد.
•این نوع آنژین دارای الگوی ثابت از نظر شروع، مدت و شدت علائم بوده و به فاصله بیش از دو ماه یک بار اتفاق می افتد. باید توجه داشت که عاقبت هر آنژین پایدار ( یک ماه الی 10 سال بعد)، آنژین ناپایدار و سرانجام MI می باشد.
 
 

2- آنژین ناپایدار :Unstable Angina

• به این نوع آنژین صدری، آنژین قبل از انفارکتوس و یا آنژین فزاینده نیز گفته می شود.
•بصورت اولیه و یا ثانویه به دنبال آنژین پایدار ایجاد می شود و قطر داخلی شریان کرونر به کمتر از 10٪ حد طبیعی می رسد.
•درد حمله ای قفسه سینه به وسیله درجات غیر قابل پیش بینی از فعالیت یا اضطراب بروز می کند و ممکن است شب و حین استراحت اتفاق بیفتد.
•حملات آنژین ناپایدار در طول زمان از نظر تعداد، مدت و شدت درد رو به افزایش می گذارد، به طوریکه شدت آن نسبت به نوع پایدار شدیدتر، مدت بیشتر( حدود 20-15) و از نظر دفعات حمله ممکن است در عرض یک هفته حداقل 2 بار در بیمار اتفاق بیفتد.

آنژین ناپایدار :Unstable Angina

 

•برای تسکین درد این نوع آنژین از داروهای مخدر استفاده می شود.
•این نوع آنژین صدری بسیار خطرناک بوده، زیرا خطر MI (در 18-3 ماه آینده) و مرگ ناگهانی ( ناشی از VT و VF) وجود دارد.
•بنابراین اصل مهم در درمان این نوع آنژین ، بستری بیماران در بخش CCU بوده تا تحت مراقبت ویژه قرار گیرند.
•درمان قطعی این نوع آنژین در 80٪ موارد عمل جراحی CABG می باشد.

 

3- آنژین واریانت (متغیر) یا پرینزمتال :Prinzmetal Angina

 

•این آنژین به علت اسپاسم شریان کرونر می باشد و در جوانان شایع تر است.
•در 30-25 درصد موارد، در افراد سالم هم دیده می شود ولی غالبا به دنبال آترواسکلروز شریان کرونر می باشد. در زمان استراحت ممکن است ایجاد شود ولی غالبا در ساعات اولیه صبح می باشد زیرا در موقع بیدار شدن، سطح کاتکولامین ها زیاد شده و در نتیجه باعث افزایش فعالیت قلب و نیاز میوکارد به اکسیژن می شود.
 

3- آنژین واریانت (متغیر) یا پرینزمتال : Prinzmetal Angina

•عواملی مانند خوردن غذای سنگین، هیجانات، فعالیت، هوای سرد و سیگار می توانند باعث ایجاد این آنژین شوند.
•در ECG قطعه ST بالا می رود. این آنژین با خطر زیاد بروز MI همراه است و در صورت طولانی شدن می تواند سبب بروز MI ناشی از اسپاسم شود.
•در برخی موارد می تواند سبب مرگ ناگهانی شود.

 


مبلغ قابل پرداخت 20,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 106

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

نام کتاب : از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای نویسنده : زیگ زیگلار مترجم : زینب فرجی و مصطفی عابدینی فرد فرمت : pdf ... ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا 200,000 تومان با تخفیف 50% فقط 100,000 تومان پنل «پنل نمایندگی ارائه خدمات مجازی، سوشال مدیا» بمب مجازی مدیریت: سوشال مدیا فرمت: pdf، آدرس پنل، ویدئویی mp4 تیم برنامه نویسی: سوشال مدیا سال انتشار: پنل ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما