سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1058
  • بازدید دیروز : 929
  • بازدید کل : 1656100

دانلود پاورپوینت بیماری های محیطی و تغذیه ای


دانلود پاورپوینت بیماری های محیطی و تغذیه ای با فرمت pptودر 123 اسلاید قابل ویرایش

قسمتی از متن پاورپوینت 

بیماری های محیطی

 

بیماری های محیطی شامل ضایعات و بیماری هایی است که در اثر آسیب شیمیایی و فیزیکی و اختلالات تغذیه ای بوجود می آیند و بسیار شایع هستند.آسیب های شغلی نیز در این گروه جای می گیرند به طوری که 1/1 میلیون نفر در سال در اثر آسیب های شغلی می میرند که از مجموع کشته شدگان در تصادفات جاده ای و جنگ ها بیشتر می باشد.

آلودگی محیط زیست:

آلودگی آب و غذا توسط سموم نباتی و فضولات صنعتی رو به افزایش است. آلودگی هوا نیز در اثر فرآورده های موجود در دود اگزوز خودروها و فضولات صنعتی در بسیاری از کشورها وجود دارد.

آلاینده (pollutant)عاملی در محیط زیست است که می تواند در کسانی که در معرض آن قرار می گیرند ایجاد بیماری کنند.

 

آلودگی هوا Air pollutation

 

در هوا معمولاً آلاینده هایی وجود دارد که می توانند ایجاد بیماری کنند . از جمله بسیاری از میکروارگانیزمهای موجود در هوا آب و غذا را آلوده می کنند و باعث مرتالیته و موربیدیته قابل توجه می شوند.همچنین آلاینده های شیمیایی در کشورهای صنعتی مشکل ساز هستند .

آلاینده های هوا را به دو گروه هوای درونی In door و هوای بیرونی out door تقسیم می کنند.

آلودگی هوای بیرونی:

در کشورهای صنعتی ترکیبی از گازها و ذرات آلاینده باعث آلودگی هوا می شوند و در شهر هایی که تراکم مراکز صنعتی در آنها زیاد است آلودگی نیز شدیدتر می باشد.

آژانس محافظت از محیط زیست(EPA)در امریکا حد بالای مجاز آلودگی در مورد چند آلاینده را اعلام کرده است و منشاء آنها و عوارض آنها را نیز بیان نموده است. این مواد عبارتند از :

OZONE یا O3:از واکنش بین اکسیژن و اکسید نیتروژن ،گوگرد و هیدروکربنها بوجود می آید. ماده فعالی است و لیپیدهای غیر اشباع را اکسید می کنند و باعث آزاد شدن واسطه های شیمیایی گشته که راههای هوایی را درگیر می کند.

دی اکسید نیتروژن :در فسیل زغال و بنزین و چوب وجود دارد. در ترشحات راههای هوایی حل شده و ایجاد اسیدهای نیترو و نیتریک می کند که منجر به آسیب اپی تلیال راههای تنفسی می گردد.

دی اکسید گوگرد: منشاء آن مشابه دی اکسید نیتروژن می باشد و با تولید اسید و سولفیت و بی سولفیت منجر به آسیب اپیتلیوم تنفسی می گردد.

منواکسید کربن: از سوختن ناقص بنزین،نفت،چوب و گاز طبیعی ایجاد می شود. جایگزین اکسی هموگلوبین می شود و ایجاد آسفکسی می کند.

سرب: بعداً به طور مفصل توضیح داده می شود.

ذرات کوچکتر از µm 10 در هوا صرف نظر از ترکیب آنها می توانند مشکل ساز باشند. ذرات بزرگتر در قسمت بالای راههای هوایی با مکانیسم موکوسیلیاری پاکسازی می شوند و ذرات کوچکتر به قسمت انتهایی راههای هوایی می رسند و در آنجا فاگوسیته می گردند (نوتروفیل،ماکروفاژ)سپس واسطه های شیمیایی مثل MIP-1α آزاد می گردند و واکنش التهابی را آغاز می کنند.

ترکیب چند ماده آلاینده ، اثر تجمعی داشته و شروع آسیب و آماس را تسهیل می کند. ازن به تنهایی در مقادیر کم ممکن است قابل تحمل باشد ولی وقتی با سایر آلاینده ها همراه شود عمل ریه ها را مختل می کند.

بیشترین اثر آلاینده ها روی ریه ها می باشد ولی ارگانهای دیگر هم می توانند گرفتار شوند مثل درگیری مغز و مغز استخوان در اثر سرب . در ریه ها التهاب حاد و مزمن ،آمفیزم ،آسم،پنوموکونیوزو نئوپلازی ایجاد می شود.

آلودگی هوای درونی:

 

شایعترین آلاینده هوای خانه ها دود سیگار و تنباکو می باشد. منواکسید کربن و دی اکسید نیتروژن و آسبستوز از آلاینده های دیگر می باشند.

دود چوب حاوی اکسید کربن و نیتروژن می باشد که محرک است ولی می تواند زمینه ساز عفونت ریه شود .همچنین با تولید هیدروکربنهای پلی سیکلیک اثر کارسینوژن دارد.

Radon یک گاز رادیواکتیو است و از اورانیوم مشتق می شود. مقادیر بسیار کمی از آن در هوای خانه ها وجود دارد بخصوص آنهایی که در نزدیکی مراکز دفع ضایعات هسته ای زندگی می کنند.

Bioaerosols شامل میکرو ارگانیسم های عامل عفونت و آنهایی که کمتر خطرساز می باشند مثل mite و قارچها است که می توانند ایجاد رینیت ،تحریکات چشم و حتی آسم کنند .

تماس با مواد صنعتی(Industerial Exposures):

 

بسیار متنوع هستند و طیف بیماری هایی هم که ایجاد می کنند وسیع می باشد.مثل تحریک مخاط ها توسط بخار فرمالدئید یا آمونیوم تا سرطان ریه در اثر آسبستوز،نیکل،آرسنیک و کرومیوم،و لوسمی در اثر تماس طولانی با بنزن و اورانیوم.

تماس با مواد صنعتی(Industerial Exposures):

 

بسیار متنوع هستند و طیف بیماری هایی هم که ایجاد می کنند وسیع می باشد.مثل تحریک مخاط ها توسط بخار فرمالدئید یا آمونیوم تا سرطان ریه در اثر آسبستوز،نیکل،آرسنیک و کرومیوم،و لوسمی در اثر تماس طولانی با بنزن و اورانیوم.

 


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 195

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

نام کتاب : از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای نویسنده : زیگ زیگلار مترجم : زینب فرجی و مصطفی عابدینی فرد فرمت : pdf ... ...

دانلود پاورپوینت هوش تجاری (نسخه کامل)

دانلود پاورپوینت هوش تجاری (نسخه کامل)

عنوان: هوش تجاری فرمت فایل: ppt تعداد اسلاید ها: 146 زبان: فارسی دسته بندی: علوم انسانی، علوم اقتصادی چکیده: سیستم های هوشمند: - هوشمندی، قابليت دنبال کردن هدف به همان روشی است، که انسان دنبال می کند. - يک سيستم هرچه به انسان نزديکتر باشد، هوشمندتر است. - سيستم ... ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری   مجموعه نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری شامل: نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس اقتصاد خرد ۱۸۰ عدد نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس حسابرسی ۱۸۰ عدد نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس اصول حسابداری ۱۷۳ ... ...

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا 200,000 تومان با تخفیف 50% فقط 100,000 تومان پنل «پنل نمایندگی ارائه خدمات مجازی، سوشال مدیا» بمب مجازی مدیریت: سوشال مدیا فرمت: pdf، آدرس پنل، ویدئویی mp4 تیم برنامه نویسی: سوشال مدیا سال انتشار: پنل ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

دوره جامع تحلیل گر شو به صورت رایگان

دوره تحلیل گر شو باعث رشد دیدگاه شما نصبت به بازار و چارت ...

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما