سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1237
  • بازدید دیروز : 1338
  • بازدید کل : 1657617

دانلود مقاله شبکه‌های بی‌سیـم wifi


دانلود مقاله شبکه‌های بی‌سیـم wifi با فرمت ورد ودر 13 صفحه قابل ویرایش

قسمتی از متن مقاله

آنچه در این نوشته به آن توجه شده با این فرض صورت گرفته که هدف از بکارگیری تکنولوژی Wireless جهت راه اندازی شبکه LAN بصورت بی سیم است و شامل سناریو های ارتباطات Point-to-Point نمی شود.

در هر شبکه بی سیم Access Point ها نقش سرویس دهنده و کارت های شبکه بی سیم که مي‌تواند بصورت PCI، PCMCIA و USB باشند کاربران سیستم را تشکیل می‌دهد.

غالب تجهیزات بی سیم که برای برپایی شبکه LAN مورد استفاده قرار میگیرند مبتنی بر استاندارد 802.11 از نوع دید مستقیم هستند و گیرنده و فرستنده باید دید مستقیم به یکدیگر داشته باشند.

فاصله کاربر از Access Point، تعداد دیوارها، جنس دیوارها و نوع مصالح ساختمانی و مبلمان داخلی تاثیر گذار بر سرعت و برد شبکه دارد.

بالاترین سرعت قابل دسترس مطابق استانداردهای 802.11a و 802.11g معادل 54Mbps می‌باشد و سرعت های بالاتر از مکانیزم های نرم افزاری و شرایط خاص استفاده میکنند.

سرعتی که این تجهیزات مدعی آن هستند بر خلاف پیش فرض فکری بسیاری بصورت Half-Duplex است که برای مقایسه ظرفیت شبکه های بی سیم با شبکه های Ethernet باید رقم ارائه شده تجهیزات بی سیم را بر عدد دو تقسیم نمود.

در شبکه بی سیم Access Point دستگاهی است که میتوان آن را معادل هاب در شبکه Ethernet دانست و مانند هاب پهنای باند آن بصورت Shared در اختیار کاربران قرار میگیرد.

با توجه به اطلاعات بالا میتوان نتیجه گرفت که یک Access Point منطبق بر 802.11g دارای پهنای باند اشتراکی و Half-Duplex برابر 54Mbps میباشد . که میتوان گفت برابر 25Mbps بصورت Full-Duplex خواهد بود. از آنجایی که این پهنای باند اشتراکی میباشد چنانچه 5 کاربر از این Access Point بخواهند استفاده کنند هرکدام پهنای باندی برابر 5Mbps خواهند داشت مگر آنکه آنقدر خوش شانس باشند که در هر لحظه فقط یکی از این کاربران نیاز به دسترسی به منابع شبکه ای داشته باشد تا بتواند بتنهایی از 25Mbps استفاده نماید. پس محاسبه تعداد Access Pointهای مورد نیاز رابطه مستقیم با تعداد کاربران همیشه Online و میزان مصرف آنها دارد.

کاربران شبکه های بی سیم بیشترین رضایت را زمانی خواهند داشت که عمده کاربری آن جهت دسترسی به اینترنت و منابع اینترنتی باشد که برخوردای از 100Kbps هم برای کاربران کفایت خواهد کرد.

در هیچ کجا شما نمی‌توانید یک خط نوشته پیدا کنید که شبکه های WLAN را جایگزینی برای شبکه های Ethernet معرفی کرده باشد! شبکه های WLAN یک راه حل هستند برای مواقعی که امکان کابل کشی و استفاده از شبکه Ethernet امکانپذیر نیست و یا اولویت با Mobility و یا حفظ زیبایی محيط است. سالن های کنفرانس، انبارها، محيط های کارخانه ای، کارگاه های عمرانی و محيط های نمایشگاهی بهترین نمونه ها برای استفاده موثر از شبکه های WLAN مي‌باشند.

و اما قابل توجه دوستان امنیتی! راه اندازی یک شبکه بی سیم بسیار راحت و سریع امکانپذیر است ولیکن به همین سادگی و سرعت نیز امکان رخنه در آن وجود دارد. روش های مختلفی جهت امن سازی این شبکه های توسعه داده شده که با صرف کمی وقت میتوان یکی از این روش ها را بکار برد تا از سوء استفاده و یا صدمه جلوگیری شود.

با توجه محدود بودن پهنای باند شبکه های بی سیم کد های مخرب مخصوصاً کرم های اینترنتی (Worm) بسادگی میتوانند در صورت ورود به شبکه Access Point را بدلیل بار مضاعف مختل کنند. حتماً در شبکه های بی سیم هر چند کوچک از وجود برنامه های آنتی ویروس و بروز بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

بسیار اوقات حرکت Wormها باعث از کار افتادگی Access Point و اصطلاحاً Hang کردن آن میشود که ممکن است در برداشت اولیه خراب بودن Access Point منبع مشکل تشخیص داده شود.

باز يادآور میشوم شبکه های بی سیم حداقل با مشخصات فعلی یک راه حل هستند برای شرايطی که در آن امکان استفاده از Ethernet و کابل کشی وجود ندارد و نه یک جایگزین Ethernet و اگر کسی غیر از این به شما گفت میتوانید بصورت خیلی خاصی (Special) در صورتش نگاهی بیاندازید! بکارگیری از شبکه های بی سیم در کنار شبکه Ethernet برای کاربران Mobile که ممکن است هر لحظه با Laptop و یا PDA خود از گرد راه برسند و یا سالن کنفرانس و اجتماعات هموراه بسیار سودمند و رضایت بخش خواهد بود. همچنین امکانی که بصورت موقتی برپا شده اند نظیر پروژه های عمرانی و نمایشگاه ها و دفاتر استیجاری نیز در فهرست موارد کاربرد شبکه های بی سیم قرار دارند. آنچه در این نوشته به آن توجه شده با این فرض صورت گرفته که هدف از بکارگیری تکنولوژی Wireless جهت راه اندازی شبکه LAN بصورت بی سیم است و شامل سناریوهای ارتباطات Point-to-Point نمی شود.

در هر شبکه بی سیم Access Point ها نقش سرویس دهنده و کارت های شبکه بی سیم که ميتواند بصورت PCI، PCMCIA و USB باشند کاربران سیستم را تشکیل میدهد.

غالب تجهیزات بی سیم که برای برپایی شبکه LAN مورد استفاده قرار میگیرند مبتنی بر استاندارد 802.11 از نوع دید مستقیم هستند و گیرنده و فرستنده باید دید مستقیم به یکدیگر داشته باشند.

فاصله کاربر از Access Point، تعداد دیوارها، جنس دیوارها و نوع مصالح ساختمانی و مبلمان داخلی تاثیر گذار بر سرعت و برد شبکه دارد.

بالاترین سرعت قابل دسترس مطابق استانداردهای 802.11a و 802.11g معادل 54Mbps میباشد و سرعت های بالاتر از مکانیزم‌های نرم افزاری و شرایط خاص استفاده میکنند.

سرعتی که این تجهیزات مدعی آن هستند بر خلاف پیش فرض فکری بسیاری بصورت Half-Duplex است که برای مقایسه ظرفیت شبکه های بی سیم با شبکه های Ethernet باید رقم ارائه شده تجهیزات بی سیم را بر عدد دو تقسیم نمود.

در شبکه بی سیم Access Point دستگاهی است که میتوان آن را معادل هاب در شبکه Ethernet دانست و مانند هاب پهنای باند آن بصورت Shared در اختیار کاربران قرار میگیرد.

با توجه به اطلاعات بالا میتوان نتیجه گرفت که یک Access Point منطبق بر 802.11g دارای پهنای باند اشتراکی و Half-Duplex برابر 54Mbps میباشد که میتوان گفت برابر 25Mbps بصورت Full-Duplex خواهد بود. از آنجایی که این پهنای باند اشتراکی میباشد چنانچه 5 کاربر از این Access Point بخواهند استفاده کنند هرکدام پهنای باندی برابر 5Mbps خواهند داشت مگر آنکه آنقدر خوش شانس باشند که در هر لحظه فقط یکی از این کاربران نیاز به دسترسی به منابع شبکه ای داشته باشد تا بتواند بتنهایی از 25Mbps استفاده نماید. پس محاسبه تعداد Access Pointهای مورد نیاز رابطه مستقیم با تعداد کاربران همیشه Online و میزان مصرف آنها دارد.

کاربران شبکه های بی سیم بیشترین رضایت را زمانی خواهند داشت که عمده کاربری آن جهت دسترسی به اینترنت و منابع اینترنتی باشد که برخوردای از 100Kbps هم برای کاربران کفایت خواهد کرد.

در هیچ کجا شما نمیتوانید یک خط نوشته پیدا کنید که شبکه های WLAN را جایگزینی برای شبکه های Ethernet معرفی کرده باشد! شبکه های WLAN یک راه حل هستند برای مواقعی که امکان کابل کشی و استفاده از شبکه Ethernet امکانپذیر نیست و یا اولویت با Mobility و یا حفظ زیبایی محيط است. سالن های کنفرانس، انبارها، محيط های کارخانه ای، کارگاه های عمرانی و محيط های نمایشگاهی بهترین نمونه ها برای استفاده موثر از شبکه های WLAN ميباشند.

راه اندازی یک شبکه بی سیم بسیار راحت و سریع امکانپذیر است ولیکن به همین سادگی و سرعت نیز امکان رخنه در آن وجود دارد. روش های مختلفی جهت امن سازی این شبکه های توسعه داده شده که با صرف کمی وقت میتوان یکی از این روش ها را بکار برد تا از سوء استفاده و یا صدمه جلوگیری شود.

با توجه محدود بودن پهنای باند شبکه های بی سیم کد های مخرب مخصوصاً کرم های اینترنتی (Worm) بسادگی میتوانند در صورت ورود به شبکه Access Point را بدلیل بار مضاعف مختل کنند. حتماً در شبکه های بی سیم هر چند کوچک از وجود برنامه های آنتی ویروس و بروز بودن آنها اطمینان حاصل کنید. بسیار اوقات حرکت Wormها باعث از کار افتادگی Access Point و اصطلاحاً Hang کردن آن میشود که ممکن است در برداشت اولیه خراب بودن Access Point منبع مشکل تشخیص داده شود.

باز يادآور میشوم شبکه های بی سیم حداقل با مشخصات فعلی یک راه حل هستند برای شرايطی که در آن امکان استفاده از Ethernet و کابل کشی وجود ندارد و نه یک جایگزین Ethernet و اگر کسی غیر از این به شما گفت میتوانید بصورت خیلی خاصی (Special) در صورتش نگاهی بیاندازید! بکارگیری از شبکه های بی سیم در کنار شبکه Ethernet برای کاربران Mobile که ممکن است هر لحظه با Laptop و یا PDA خود از گرد راه برسند و یا سالن کنفرانس و اجتماعات هموراه بسیار سودمند و رضایت بخش خواهد بود. همچنین امکانی که بصورت موقتی برپا شده اند نظیر پروژه های عمرانی و نمایشگاه ها و دفاتر استیجاری نیز در فهرست موارد کاربرد شبکه های بی سیم قرار دارند.

شبكه‌‌هاي تلفن همراه جايگزين شبكه ‌هاي بي‌ سيم Wi-Fi

شبكه‌هاي Wi-Fi به واسطه ايجاد امكان اتصال به اينترنت بدون نياز به كابل شبكه و با فاصله اي دور از آن، موجب استقلال بيشتر كامپيوترهاي كيفي شده اند. با وجود اين كه شبكه هاي Wi-Fi در دفاتر كار، خانه ها، فروشگاه ها و ساير مكان هاي شلوغ به درستي عمل مي كنند، اما باز هم داراي محدوديت هاي فراواني هستند؛ چرا كه اين شبكه ها در همه جا قابل دسترسي نبوده و امكان استفاده از آنها در حال حركت در يك اتومبيل يا قطار وجود ندارد.

توليد كنندگان كامپيوترهاي كيفي قصد دارند با افزودن ويژگي پوشش وسيع بي‌سيم (قابليت ارائه شده توسط شبكه هاي تلفن همراه) به نسل بعدي كامپيوترهاي كيفي خود، اين خلاء را پر كنند. با وجود اين كه براي استفاده از شبكه هاي بي‌سيم، كارت هاي PC در دسترس هستند، اما دسترسي توكار (همانند Wi-Fi توكار)، ويژگي است كه بيشتر مورد پسند واقع مي شود. شركت سوني (Sony) اولين سري از چنين كامپيوترهايي را تحت عنوان مدل Vaio WGN-T۳۵۰P با قيمت ۲۰۰ دلار روانه بازار كرد. اين مدل براي اتصال به شبكه تلفن همراه به يك مودم بي سيم مجهز است.

مهمترين مزيت استفاده از شبكه هاي مبتني بر تلفن نسبت به شبكه هاي Wi-Fi اين است كه در تمام مكان هاي داراي پوشش شبكه تلفن شامل بسياري از شهرها و روستاها، امكان دسترسي وجود دارد. جالب اين كه در هنگام جا به جايي نيز اتصال اينترنتي شما بدون هيچ مشكلي از يك آنتن تلفن همراه به ديگري منتقل مي شود و در صورت قطع اتصال، به آساني مي توانيد مجدداً ارتباط را برقرار كنيد.

بزرگترين نقص اين شبكه ها هزينه زياد، عدم انعطاف پذيري و سرعت پايين است. فرضاً يك كامپيوتر كيفي مانند كامپيوتر Vaio شركت سوني، تنها مي تواند شما را به يك سرويس بي سيم و يا در بهترين حالت به يكي از دو فن‌آوري موجود بي سيم متصل نگه دارد كه اين ناشي از عدم انعطاف پذيري لازم است. از نظر سرعت نيز، سريع ترين سرويس شبكه هاي تلفن همراه، سرعتي بين ۱۰۰ تا ۲۰۰ كيلوبايت در ثانيه در اختيار قرار مي دهد، اما در عمل چنين نيست و مودم ها موجب مي شوند كه اطلاعات حداكثر با سرعتي بين ۳۰ تا ۵۰ كيلو بايت در ثانيه انتقال يابند؛ در حالي كه شبكه Wi-Fi حداقل سرعتي معادل ۵۰۰ كيلو بايت در ثانيه و حتي گاهي بيش از اين در اختيار مي گذارد.

سوني با در اختيار گذاشتن نرم افزاري كه قابليت انتقال بين دو نوع شبكه را دارد، امكان استفاده از هر دو شبكه Wi-Fi و تلفن همراه را براي كاربران فراهم كرده است. احتمالاً روزي فرا مي رسد كه عمل انتخاب شبكه به طور خودكار و توسط نرم افزار انجام شده و نرم افزار بهترين و ارزان ترين شبكه را برايتان انتخاب مي كند.

به هر حال كامپيوترهاي كيفي مجهز به Wi-Fi قابليت حمل مورد نظر را در اختيار كاربران قرار مي دهد، اما اگر اتصالي را مي خواهيد كه در هر زمان و هر مكان برقرار شود، ويژگي توكار بهره گيري از شبكه هاي تلفن همراه، گزينه خوبي محسوب مي شود كه احتمالاً در آينده عموميت خواهد يافت.

WiFi برای تلفن‌های همراه

شبکه‌های WiFi در باندهای رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز عمل می کنند و بسته به استانداردی که دارند میتوانند دارای سرعت داده ای ۱۱ مگابیت در ثانیه (Mbps) و یا ۵۴Mbps باشند. با وجود اینکه این پهنای باند به نسبت شبکه های محلی و رایج Ethernet کمتر است، با این حال با توجه به مزایایی که دارد و نیز اینکه این پهنای باند حتی بیشتر از نیاز اغلب کاربران برای انجام کارهای روزمره می باشد، استفاده از آن بسیار فراگیر شده است.

WiFi علاوه بر استفاده برای ارتباط کامپیوترهای شخصی یا لپ تاپ در اتصال پرسرعت با اینترنت، قادر است امکان دسترسی به اینترنت یا هر شبکه دیگری را بصورت موبایل نیز فراهم نماید.

به همین علت، و بخاطر سادگی استفاده از این تکنولوژی، بیشتر تجارتها امروزه در حال استفاده از WiFi برای بخشی از شبکه های اطلاعاتی خود هستند. این تکنولوژی به کارمندان اجازه می دهد تا بطور آزاد از میان ساختمان ها تا درون اتاق جلسات عبور کنند و در عین حال به سرویسهای شبکه از طریق لپ تاپ‌هایشان دسترسی داشته باشند.

WiFi همچنین می‌تواند راهی موثر و ارزشمند به منظور توسعه شبکه های داخلی، بدون صرف هزینه سیم کشی یک دفتر بشمار رود.

Bluetooth و WiFi هر دو به عنوان تکنولوژی های عامه پسند و محبوب بی سیم، طراحی، تولید و توسط مردم انتخاب شده اند، اما هدف آنها متفاوت است و نباید آندو را به عنوان تکنولوژی های رقیب در نظر گرفت.

Bluetooth برای استفاده در یک شبکه شخصی بی سیم، برای مثال جایگزینی کابل های بین کیبورد ها و PC طراحی شده است و دارای مصرف پایین برق و برد کوتاه است. در حالی که هدف از WiFi یک شبکه محلی بی سیم بوده که برد و پهنای باند بسیار وسیعتری دارد.

شبکه های WiFi در باندهای رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز عمل می کنند و بسته به استانداردی که دارند میتوانند دارای سرعت داده ای ۱۱ مگابیت در ثانیه (Mbps) و یا ۵۴Mbps باشند. با وجود اینکه این پهنای باند به نسبت شبکه های محلی و رایج Ethernet کمتر است، با این حال با توجه به مزایایی که دارد و نیز اینکه این پهنای باند حتی بیشتر از نیاز اغلب کاربران برای انجام کارهای روزمره می باشد، استفاده از آن بسیار فراگیر شده است.

مهمترین استاندارادهای IEEE برای WiFi در خانواده ۸۰۲.۱۱ عبارتند از:

۸۰۲.۱۱a : که با ۵GHz کار می کند و دارای حداکثر پهنای باند ۵۴Mbps است.

۸۰۲.۱۱b : که با ۲.۴Ghz کار می کند و پهنای باند ۱۱Mbps را تامین می کند.

۸۰۲.۱۱g : که با ۲.۴Ghz کار می کند و پهنای باند ۵۴Mbps را پشتیبانی می کند.

کاربردهایی در صنعت تلفن همراه (موبایل)

موارد زیادی از کاربردهای تکنولوژی WiFi وجود دارد؛ برخی از مردم WiFi را روی Laptop و PC های خود در خانه یا محل کار استفاده می کنند. اما امروزه کاربردهای استفاده از این تکنولوژی در تلفن های همراه می تواند حتی بیشتر از استفاده در کامپیوتر ها باشد.


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 139

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

نام کتاب : از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای نویسنده : زیگ زیگلار مترجم : زینب فرجی و مصطفی عابدینی فرد فرمت : pdf ... ...

دانلود پاورپوینت هوش تجاری (نسخه کامل)

دانلود پاورپوینت هوش تجاری (نسخه کامل)

عنوان: هوش تجاری فرمت فایل: ppt تعداد اسلاید ها: 146 زبان: فارسی دسته بندی: علوم انسانی، علوم اقتصادی چکیده: سیستم های هوشمند: - هوشمندی، قابليت دنبال کردن هدف به همان روشی است، که انسان دنبال می کند. - يک سيستم هرچه به انسان نزديکتر باشد، هوشمندتر است. - سيستم ... ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری   مجموعه نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری شامل: نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس اقتصاد خرد ۱۸۰ عدد نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس حسابرسی ۱۸۰ عدد نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس اصول حسابداری ۱۷۳ ... ...

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا 200,000 تومان با تخفیف 50% فقط 100,000 تومان پنل «پنل نمایندگی ارائه خدمات مجازی، سوشال مدیا» بمب مجازی مدیریت: سوشال مدیا فرمت: pdf، آدرس پنل، ویدئویی mp4 تیم برنامه نویسی: سوشال مدیا سال انتشار: پنل ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

دوره جامع تحلیل گر شو به صورت رایگان

دوره تحلیل گر شو باعث رشد دیدگاه شما نصبت به بازار و چارت ...

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما