سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1441
  • بازدید دیروز : 1352
  • بازدید کل : 1699294

دانلود کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان


دانلود کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان  بافرمت ورد ودر 65 صفحه قابل ویرایش

فهرست مطالب

چکیده:‌و
مقدمه:‌ز
فصل اول:گام اول کنش پژوهی2
بخش یک :ویژگی های من و شایستگی های معلم2
شایستگی های معلم:2
ویژگی های یک معلم خوب از نظر ابن سینا:4
ویژگی های یک معلم خوب از نظر جان دیویی:5
ویژگی های معلم5
الف) اطلاعات5
1-آشنایی با فناوری آموزشی5
2-بالا بردن اطلاعات عمومی6
3-تدریس نوین6
4-شرکت در دوره های ضمن خدمت6
5-آشنایی با اصول روانشناسی تربیتی6
6- داشتن طرح درس7
ب)ابتکار 1-خلاقیت7
2-ایجاد دنیای پرسش در کلاس7
3-ایجاد دنیای تخیل در کلاس8
4-واهمه نداشتن از شکست8
5-خطرپذیری8
6-تشخیص پیش نیازهای دانش آموزان8
7-درمان ناتوانایی های یادگیری9
8-شناخت تفاوت های فردی9
ج)مهارت9
1-مهارت های ارتباطی9
2-مهارت در تدریس9
3-استفاده از وسایل کمک آموزشی (تکنولوژی آموزشی)10
4-مهارت تجزیه و تحلیل مسائل10
د )ویژگی های اخلاقی10
1-مراعات آداب و رسوم اجتماعی10
2-نشاط و شادابی11
3-آراستگی ظاهر11
4-سعه ی صدر11
5-اخلاص12
6-شخصیت دادن به دیگران12
7-تعهد در کار12
8-تقوا13
9-وظیفه شناسی13
10-رأفت و مهربانی13
11-نگرش و بینش صحیح14
ویژگی های من:14
بخش دو:موقعیت تدریس( ویژگی های فیزیکی،روابط و تعاملات عاطفی و...)15
موقعیت تدریس من15
تاثیر شرایط فیزیکی مدرسه بر دانش آموزان :16
ضرورت بهداشت رواني در مدارس :17
محيط فيزيك مدرسه و بهداشت رواني:17
تغيير فضاهاي آموزشي همپاي تحول نظام هاي آموزشي:17
وظایف کادر آموزشی:19
بخش سه:اهداف و ایده ها هدف از معلم شدن چیست؟21
ایده هایی برای تاثیرگذاری معلم در کلاس :23
ﻣﺴﺌﻠﻪ:25
وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎي داﻧﺶ آﻣﻮزان دﯾﺮآﻣوز:25
راﻫﮑﺎرﻫﺎي ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ:25
فصل دوم28
گام دوم کنش پژوهی28
«گزارش روایتی (1) از جلسۀ تدریس »33
پیش بینی ها:34
رخدادهای وقایع:35
تأملات کارورز (دانشجو):36
توصیه های معلم راهنما:37
نتیجه گیری:37
فصل سوم42
گزارشات روزانه42
بخش سه: تحلیل و نتیجه گیری50
منابع51

 

 

قسمتی از متن کارورزی 3 دانشگاه فرهنگیان

چکیده:
ﻣﻌﻠﻤﯽ ﺷﻐﻞ اﻧﺒﯿﺎء ، درس دادن:ﮐﺎر ﺑﺰرﮔﺎن ، ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ : ﻫﺪف آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺑﺮاي رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ اي ﻧﯿﮑﻮ و ﺳﺎﻟﻢ . در ﻫﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ اي ﺑﺮاي زﻧﺪﮔﯽ ، اداﻣﻪ ي ﺣﯿﺎت و ﭘﯿﺸﺒﺮد اﻫﺪاف ﺑﺮاي رﺳﯿﺪن ﺑﻪ آﻧﭽﻪ آدﻣﯽ ﻣﯽ ﻃﻠﺒﺪ . ﻣﺸﺎﻏﻞ و ﺣﺮﻓﻪ ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ وﺟﻮد دارﻧﺪ . ﮐﻪ ﻫﺮ ﮐﺪام ﭘﺎﺳﺨﮕﻮي ﺑﺨﺸﯽ از ﻧﯿﺎزﻫﺎي اﻧﺴﺎن و ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ . ﻫﺮ ﺣﺮﻓﻪ اي ، داﻧﺶ ﻫﺎ ، ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﻫﺎ ، و ﻣﻬﺎرﺗﻬﺎ ي ﻣﺨﺼﻮص ﺑﻪ ﺧﻮد را ﻣﯽ ﻃﻠﺒﺪ.
ﯾﮑﯽ از ﺣﺮﻓﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ در ﻃﻮل ﺗﺎرﯾﺦ ﺑﺸﺮ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ در زﻧﺪﮔﯽ و ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ او داﺷﺘﻪ و ﺟﺎﻣﻌﻪ اي ﺑﯽ ﻧﯿﺎز از آن ﻧﺒﻮد . وﭼﻪ ﺑﺴﺎ وﺟﻮدش ﺿﺮوري اﺳﺖ ﻣﻌﻠﻤﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در اﯾﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎ داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﻌﻠﻤﺎن را ﺑﺮ ﻋﻬﺪه ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺼﻮرت ﺣﺮﻓﻪ اي و ﮐﺎرآﻣﺪ وارد اﯾﻦ ﺣﺮﻓﻪ ﺷﻮﻧﺪ.
از ﺑﺪو ورودﺑﻪ داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن ﺣﺮﻓﻪ ي ﺧﻄﯿﺮﻣﻌﻠﻤﯽ ﻧﯿﺰ آﻏﺎز ﻣﯽ ﺷﻮد . داﻧﺸﺠﻮ ﻣﻌﻠﻤﺎن ﻋﻼوه ﺑﺮ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﯾﺎدﮔﯿﺮي درس ﻫﺎ و واﺣﺪ ﻫﺎي ﻧﻈﺮي ، واﺣﺪ ﻫﺎي ﻋﻤﻠﯽ را ﻧﯿﺰ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﻣﯿﮕﺬارﻧﺪ . ﮐﺎرورزي ﯾﺎ ﻫﻤﺎن ﺗﻤﺮﯾﻦ دﺑﯿﺮي ﮐﻪ ازواﺣﺪ ﻫﺎي ﻋﻤﻠﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ، از ﺗﺮم ﭼﻬﺎرم ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎن اﺗﻤﺎم ﺗﺤﺼﯿﻼت اراﺋﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد . ﻫﻤﺎﻧﻄﻮر ﮐﻪ از اﺳﻤﺶ ﭘﯿﺪاﺳﺖ ﺗﻤﺮﯾﻨﯽ در دوران داﻧﺸﺠﻮﯾﺴﺖ ﺑﺮاي ﮐﺴﺐ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﻫﺎ و ﻣﻬﺎرت ﻫﺎي ﻻزم ﺑﺮاي ﻣﻌﻠﻤﯽ ﮐﻪ رﺳﯿﺪن ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻬﻢ را ﻣﯿﺴﺮﻣﯽ ﺳﺎزد.

 

 

مقدمه:
ﻗﺮآن ﮐﺮﯾﻢ ، ﺑﺮاي ﮐﺎر ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن ، ﻧﻘﺶ ﮐﺎر ﺧﺪاﯾﯽ ﻗﺎﺋﻞ اﺳﺖ ، ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺳﻮره اي ﮐﻪ ﺑﺮ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ص)ﻧﺎزل ﺷﺪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻧﻘﺶ اﺷﺎره ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.
«اﻗﺮأ ﺑﺎﺳﻢ رﺑﮏ اﻟﺬي ﺧﻠﻖ ﺧﻠﻖ اﻻﻧﺴﺎن ﻣﻦ ﻋﻘﻞ اﻗﺮء و رﺑﮏ اﻻﮐﺮم اﻟﺬي ﻋﻠﻢ ﺑﺎﻟﻘﻠﻢ ﻋﻠﻢ اﻻﻧﺴﺎن ﻣﺎﻟﻢ ﯾﻌﻠﻢ»
در اﯾﻦ ﺳﻮره ﺻﻔﺖ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﺑﺮاي ﺧﺪاوﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎل آﻣﺪه اﺳﺖ : ﯾﻌﻨﯽ ﻫﻤﺎن ﮐﺎري ﮐﻪ ﻣﻌﻠﻤﺎن ﺑﺪان ﻣﺸﻐﻮﻟﻨﺪ.
ﻋﻼوه ﺑﺮ اﯾﻦ ، ﻧﻘﺶ ﻣﻌﻠﻢ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ، ﻧﻘﺶ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮان اﺳﺖ : ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻌﻠﻤﺎن ﺑﺎ اﻟﮕﻮ ﮔﯿﺮي از رﺳﻮﻻن اﻟﻬﯽ ﺑﻪ ﭘﺮورش و آﻣﻮزش اﻓﺮاد ﺟﺎﻣﻌﻪ ، ﻫﻤﺖ ﻣﯽ ﮔﻤﺎرﻧﺪ.
داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎنﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻧﯿﺮوﻫﺎي ﻣﺘﻌﻬﺪ و ﮐﺎر آﻣﺪ ﮐﺴﺎﻧﯽ را ﮐﻪ از ﻧﻈﺮ ﻋﻠﻤﯽ ، ﻋﻘﯿﺪﺗﯽ در درﺟﻪ اي ﺑﺎﻻﺗﺮ از اﻓﺮاد دﯾﮕﺮﻗﺮار داﺷﺘﻪ و ﻣﻮرد ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﻧﺪ ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺖ ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ . ﯾﮑﯽ ازاﺳﺎﺳﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ داﻧﺸﺠﻮ ﻣﻌﻠﻢ ﻫﺎ در آﯾﻨﺪه ، ﮐﺎرورزي ﯾﺎ ﻫﻤﺎن ﺗﻤﺮﯾﻦ دﺑﯿﺮي ﺑﺮاي آﻣﺎده ﺷﺪن ﺑﻪ اﯾﻔﺎي ﺷﻐﻞ ﻣﻌﻠﻤﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ، ﮐﻪ ﺑﺎ ﺑﺮﮔﺰاري ﮐﻼس ﻫﺎي ﺗﻮﺟﯿﻬﯽ و ﮔﺬراﻧﺪن ﺳﺎﻋﺎﺗﯽ در ﻣﺪرﺳﻪ و ﮐﻼس درس وﺗﻤﺮﯾﻦ ، ﺗﺪرﯾﺲ ، ﮐﺴﺐ ﻣﻬﺎرت و ﺗﺠﺮﺑﻪ ، ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺧﻮد ، ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺷﻐﻠﯽ ﮐﻪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ، ﻧﻘﺎط ﺿﻌﻒ و ﻧﻘﺎط ﻗﻮت و اﯾﻔﺎي ﻧﻘﺶ ﻣﻌﻠﻤﯽ و ....... اﺳﺖ . ﺗﮑﺎﻟﯿﻒ ﮐﺎرورزي ﮐﻪ آﺧﺮ ﻫﺮ ﺗﺮم ﺑﻪ اﺳﺘﺎد ﻣﺮﺑﻮط اراﺋﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد ، ﺷﺎﻣﻞ ﺗﻤﺎم ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎي داﻧﺸﺠﻮ ﻣﻌﻠﻢ در ﻃﻮل ﯾﮏ ﺗﺮم ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ، ﮐﻪ داﻧﺸﺠﻮ ﺑﺎ ﺑﻪ ﺗﺤﺮﯾﺮ در آوردن و ﺟﻤﻊ ﺑﻨﺪي آن ﺑﻪ ﯾﮏ ﺷﻨﺎﺧﺖ و آﮔﺎﻫﯽ ﻣﻔﯿﺪي دﺳﺖ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ ، ﮐﻪ نشانگر میزان تاثیر ﺗﺄﺛﯿﺮ و اﻓﺎده ي اﯾﻦ واﺣﺪ درﺳﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ، ﺗﺎ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﻠﻢ ﺣﺮﻓﻪ اي ﺷﺪن ﻧﺰدﯾﮏ ﺷﻮد.

 

 

 

فصل اول

 


فصل اول:گام اول کنش پژوهی
بخش یک :ویژگی های من و شایستگی های معلم
شایستگی های معلم:
معلمان در گسترش آموزش وپرورش نقش کلیدی دارند مهمترین عامل کیفیت، کنش و واکنشهایی است که میان معلمان و دانش آموزان اتفاق می افتد عناصر این تعامل دانش، مهارت و حساسیت معلم از یکسو و انتظارات یادگیری، وضعیت اقتصادی و اجتماعی و ویژگی فرهنگی یادگیرندگان از سوی دیگر هستندکه موفقیت یا شکست آموز ش وپرورش را تعیین میکنند.
نقش معلم (مربی) به عنوان هدایت کننده و اسوه ای امین و بصیر در فرآیند تعلیم و تربیت و موثرترین عنصر در تحقق مأموریت های نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی.(سند تحول بنیادین).
گرایشها و مهارت هایی است که معلم باکسب آنها می تواند درجریان تعلیم و ، منظور از صلاحیت معلمی مجموعه شناختها اجتماعی و معنوی فراگیران کمک کند این صلاحیتها را می توان در سه حیطه ، عاطفی، ذهنی، تربیت به پرورش جسمی ی شناختی، عاطفی و مهارتی طبقه بندی کرد .منظوراز صلاحیت های شناختی مجموعه ی آگاهی ها و مهار تهای ذهنی است که معلم را در شناخت و تحلیل مسائل و موضوعات مرتبط با تعلیم وتربیت توانا می سازد .صلاحیتهای عاطفی مجموعه گرایشها و علایق معلم به مسائل و موضوعات مرتبط با تعلیم وتربیت است و صلاحیتهای مهارتی به مهار تها وتوانایی های علمی آموزگار در فرایند یادگیری مرتبط می شوداز مجموعه ی صلاحیتهای سه گانه، صلاحیت تأثیرگذاری بردانش آموز حاصل میشود.(ملکی حسن-1384)
هدف معلم باید بالاتر باشد و آن اینست که نیروی فکری متعلم را پرورش و استقلال بدهد و قوه ابتکار او را زنده کند یعنی 3 کار معلم در واقع آتشگیره دادن است.(مطهری مرتضی-1393).
معلم حرفه ای باید از دانش محتوایی، رشد کودک، سبکهای یادگیری، راهبردهای تدریس و مجموع های جدید از ارز شهای همراه با احترام به تفاوتهای فردی، همکاری با همکاران و گرفتن بازخورد مداوم از تدریس و قابلیت هدایت و تغییر و ارتباط مؤثر درک عمیق تری داشته باشد.(مجله رشد-آموزش ابتدایی, 1393).
آموزگاران اثربخش باید دانش و مهار تهای مورد نیاز برای دستیابی به هدفهای موردنظر را نیز داشته باشند و نیز باید بتوانند آنها را در زمان مناسب به شیوه ی مطلوب و مورد انتظار به کار گیرند.
طبق نظر میدلی (1982)برخورداری از دانش و مهارتهای مختلف با عنوان شایستگی یا صلاحیت معلم مطرح میشود و کاربرد دانش و مهار تهای مزبور عملکرد معلم تلقی می گردد.(مجله رشد آموزش ابتدایی-1393)
هانتلی(2008) شایستگی های معلمان را در سه حوزه دانش حرفه ای عمل حرفه ای و تعهد حرفه ای تقسیم بندی کرده است .دانش حرفه ای مربوط به دانش محتوی شناخت دانش آموز آگاهی از روش تدریس و عمل یادگیری است عمل حرف های از طراحی یادگیری، ایجاد محیط یادگیری و سنجش و ارزشیابی تشکیل شده است و تعهد حرفه ای نیز در برگیرندۀ یادگیری حرفه ای مشارکت، رهبری، ارز شها، ارتباطات و اخلاقیات می باشد.(فصل نامه نوآوری های آموزشی-1393).
به عقیده پرل (1972)معلمی که در ایفای نقش خود به عنوان رهبری موفق عمل میکند، دارای ویژگی های زیر است:
1- تنوع و گوناگونی را ترغیب م یکند و اغلب به شنیدن عقیده و نظرهای جدید دانش آموزان تمایل نشان می دهد.
2- در بحث و گفت وگو پرانرژی است
3- برای مصالحه و توافق شرافتمندانه آماده است
4-در هر نظام آموزشی مواردی در کلاس درس پیش می آید که دانش آموزان علاقه مندند در زمینه ی خاصی به بحث و مجادله با معلم خودبپردازند.اینگونه بحث و جدلها زمانی به نتایج قابل توجه منتهی میشود که معلم مهارت و توانایی دستیابی به نوعی توافق و مصالحه ی شرافتمندانه و مبتنی بر واقعیتهای زندگی را در کلاس درس داشته باشد.
5-قادر است قوانین و مقررات آموزش را با توجه به آثار و نتایج آنها مورد توجه قرار دهد. معلم موفق برده ی بی چون وچرای مقررات نیست و هنگام اجرای مقررات، ضمن احترام به آنها می کوشد مقررات را با توجه به ابعاد و عوامل پیچیده انسانی،عدل، انصاف و مروت و مهمتر از آن عقل سلیم اجرا کند (ساعتچی،1374).
ویژگی های یک معلم خوب از نظر ابن سینا:
●خردمند باشد :یعنی مهمترین خصیصه معلمی را که دانایی است دارا باشد و بر آنچه که آموزش می دهد تسلط علمی داشته باشد و بتواند پاسخگوی سوالات فراگیران باشد.
●دیندار باشد: آراستگی شخصیت معلم به ادب ,اخلاق و تقوا تا الگوی فراگیر قرار گیرد.
●آشنایی با تربیت انسان.
●باوقار بودن معلم : تا در نزد فراگیر بزرگ و قابل اعتماد باشد.
●با مروت باشد : فراگیران به دلیل کم تجربگی و کوچک بودن ظرفیت روانی دچار خطاهایی می شوند معلم باید در مقابل آن دارای اغماض وگذشت بوده ،به جای سخت دل و یا سنگدل بودن رحم دل باشد تا اثر تادیبی داشته باشد.(فصلنامه تاریخ پزشکی-1390)


ویژگی های یک معلم خوب از نظر جان دیویی:
●معلم خوب، باید به تفاو تهای فردی شاگردان خود، آگاهی داشته باشد.

معلم خوب، باید قدرت هدایت کلاس به سوی هد فهای مشخص شده را داشته باشد

 

 


مبلغ قابل پرداخت 20,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 239

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

نام کتاب : از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای نویسنده : زیگ زیگلار مترجم : زینب فرجی و مصطفی عابدینی فرد فرمت : pdf ... ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا 200,000 تومان با تخفیف 50% فقط 100,000 تومان پنل «پنل نمایندگی ارائه خدمات مجازی، سوشال مدیا» بمب مجازی مدیریت: سوشال مدیا فرمت: pdf، آدرس پنل، ویدئویی mp4 تیم برنامه نویسی: سوشال مدیا سال انتشار: پنل ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما