سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 92
  • بازدید دیروز : 1827
  • بازدید کل : 1701572

دانلود مقاله آموزش وپژوهش در حسابداری


دانلود مقاله آموزش وپژوهش در حسابداری بافرمت ورد ودر 27 صفحه قابل ویرایش

قسمتی از متن مقاله

 

چکیده

این مقاله دیدگاه دانشگاهیان حسابداری را درباره دوگانگی پژوهش حسابداری وآموزش در نظر می­گیرد. این دیدگاه با استفاده از ابزار نظرسنجی واندازه­گیری 11 بعد رابطه بین آموزش وپژوهش در رشته حسابداری نشان می­دهند.این مدل براساس گسترش ادبیات آموزش وبا در نظر گرفتن عواملی که پژوهش های حسابداری وآموزش حسابداری را ترکیب می­کند توسعه یافته است این عوامل مربوط به مسائل دانشجویان، پژوهشگران، برنامه درسی وپاداش بیرونی در دسترس است تحلیل خوشه­ای به منظور شناسایی زیر گروه­های متمایز از دانشگاهیان با روابط آموزشی وپژوهشی مشابه انجام می­شود. وسه خوشه­ی متمایزبه شرح زیر شناسایی شد:

خوشه اول (عدم هماهنگی آموزش وپژوهش)آموزش وپژوهش را به عنوان فعالیت­های متقابل منحصر به فرد می­بیند.

خوشه دوم (ارتباط آموزش-پژوهش )تدریس وپژوهش را به عنوان تقویت متقابل در نظر می­گیرد.

خوشه سوم که به ناسازگاری آموزش وپژوهش مرتبط است و برفقدان پاداش­های بیرونی برای ادغام آموزش وپژوهش تاکید می­کند وهمچنین برحسب (تمرکزبرپاداش بیرونی) است.

خوشه­ها از لحاظ جمعیت شناختی توصیف می­شوند وموانع قابل توجهی برای ادغام پژوهش حسابداری با آموزش وجود دارد این شامل نقش آموزش حرفه­ای ومقاومت بسیاری از دانشگاهیان حسابداری در دانشگاه­ می­شود.

 

 

کلیدواژه: آموزش حسابداری، پژوهش حسابداری، دانشکده­های حسابداری.

 

مقدمه

هر گونه بحث در مورد تأثیر پژوهش در کار حرفه­ای باید شامل آموزش باشد. مثلث پژوهش- آموزش و تمرین محدوده­ای از پژوهش­ها را در مورد این اتصال­ ایجاد کرد.به منظور تلاش برای رفع نواقص آموزش- پژوهش، این مقاله در سال1397 توسط دانشگاهیان شهید اشرفی اصفهانی با استفاده از روش تحلیل خوشه­ای انجام شد که در آن سه خوشه از دانشگاهیان حسابداری با استفاده از نمودارهای گسسته براساس دیدگاه آن­ها نسبت به رابطه بین تدریس و پژوهش همراه با مشخصات جمعیت­شناختی بررسی شده است.

هدف این مطالعه بررسی دیدگاه دانشگاهیان حسابداری نسبت به ارتباط بین آموزش و پژوهش است.

به طور خلاصه، این نظرسنجی شامل 11 خرده مقیاس که از ادبیات پیشین نشأت گرفته و اثر متقابل آموزش و

پژوهش را در حسابداری بررسی (اندازه­گیری) می­کند. این 11 خرده مقیاس دو عامل مرتبه بالاتر مربوطه را

اندازه­گیری می­کند و به جنبه های مثبت و منفی اشاره می­کند. این نظرسنجی به عنوان یک ابزار اندازه­گیری به

طور گسترده مورد ارزیابی قرار گرفته است و توسعه و عملکرد آن در جایی دیگر مورد استفاده قرار گرفته

است]5,4[.

زمینه های پژوهشی همچنین شامل بررسی ارتباط بین این اقدامات و تعدادی از متغیرهای جمعیت­شناختی مثل جنسیت، گروه سنی، میزان سابقه کار، علاقه­ی پژوهشی و ... می­شود.

ارتباط بین آموزش و پژوهش در حسابداری ممکن است مطلوب باشد هدف این مقاله نظرسنجی یک مدل است که 11 عامل را اندازه­گیری می­کند. حال این عوامل یا به طور مثبت به روابط آموزش و پژوهش کمک می­کند یا تاثیرات مخربی بر هر یک دارند]8[. دو مجموعه مختلف از عوامل وجود دارد که یا تشویق و یا جلوگیری از ادغام فعالیت‌های آموزشی می­کند]4[.

هنگامی که هر دو تفسیر مثبت و منفی دیده می­شود. مطابق دستورالعل با پرس­وجو نمی­توان به یک خوب یا بد جهانی دست یافت. در عوض آن را تبدیل به یک دوگانگی می­کند که در آن جنبه­های مثبت یکپارچه­سازی آموزش و پژوهش نیاز به مدیریت رضایت­بخش دارد. در این مقاله، باطراحی، تفسیر دقیق و تجربی، تحلیلی را ارائه می­دهد. وسهم این مقاله در 4 حوزه است:

1- استفاده از ابزار پژوهش جدید برای ارزیابی و ارائه دیدگاه­های دانشگاهیان حسابداری در مورد ارتباط بین آموزش و پژوهش

2- استفاده از تجزیه و تحلیل خوشه­ای روش آماری برای بررسی اینکه آیا زیر مجموعه های متمایز از حسابداران دانشگاهی با دیدگاه­های آموزشی و روابط پژوهشی مشابه وجود دارد این زیرگروه­ها نیز ارتباط بین 11 عامل گشتالت پژوهش- آموزش را بررسی می­کند. تجزیه و تحلیل خوشه­ای، تنوع درون نمونه را بررسی می­کند تا نگرش­های متفاوتی نسبت به ادغام یا تفکیک و پژوهش را در نظر بگیرد. این تکنیک اساساً تفسیری است تا بتواند شباهت و تنوع در یک نمونه را با ایجاد برخی گروه­بندی­های عادی ایجاد کند.

3- شناسایی این ­که تفاوت­های قابل توجهی بین خوشه­ها از لحاظ ویژگی­های جمعیت­شناختی و ورود به یک فعالیت انتخابی پژوهش وجود دارد.

4- ارائه شواهد تجربی به حمایت یا مخالفت با استدلال­هایی که در ادبیات حسابداری انتقادی مطرح شده است.

 

پیشینه پژوهش:

معلمان و پژوهشگران حسابداری در دانشگاه انگلستان:

حسابداری در اکثر دانشگاه­ها تدریس می­شود و طبیعت آموزش حسابداری دانشگاهی در انگلستان بخشی از یک موسسه­ای است که در آن کار می­کنند یا مشابه یک دانشجو است]1[.

دوره کارشناسی در اسکاتلند 4 سال و در انگلستان- ولز- ایرلند شمالی تنها 3 سال است. در اسکاتلند 3 سال اول مشابه سایر کشورها در حالی که سال آخر معمولا مفهومی در طبیعت و کمتر وابسته به رعایت الزامات اعتبار بخشی حرفه­ای است]12[.

قبل از سال 1992 تحصیلات عالی در انگلستان توسط دانشگاه­های که دارای مدرک تحصیلی و تکنیک­های پیشرفته بودند و به شورای ملی برای اعطای جوایز دانشگاهی متکی بودند ولی در سال 1992 لغو شد اما به طور ضمنی همچنان ادامه دارد. به طور خاص، تکنیک­های پیش­دانشگاهی هنوز ارتباط قوی با انجمن حسابداران مجاز خبره [1](ACCA) موسسه حسابداران مدیریت [2](CIMA) مجوز امور مالی و حسابداری دولتی [3](CIPFA) در برخی موارد آموزش و ارزیابی برنامه­های درون خود را دارد به طور مشابه در سه دهه گذشته، نقش حسابداران را مورد سوال قرار داده­اند به ویژه در توسعه مهارت­های فنی به روش متنی مثلا کریگ از مدرسان حسابداری خواسته که " به عنوان چالش­ناپذیر هر گونه ایدئولوژی تحمیل شده" مانند سرمایه ­داری مبتنی به بازار عمل نکنند]2[.

سبک نظریه (گری-2002)]7[. ماهیت شورش حسابداری بحرانی در برابر آموزه­های حسابداری سنتی، متمرکز بر نقش اساسی تجریه دانشجویی و سوء استفاده از رویکردهای تکنیکی محدود به رشته است. همزمان با پروژه حسابداری بحرانی، پژوهشگران حسابداری تنش­های جدید را در بخش­های حسابداری و مدرسه­های کسب و کار به طور کلی ترتیب داده­اند که توسط مدیریت عمومی جدید ایجاد شده است. که مایل به ایجاد سرویس­های عمومی کارآمد هستند و موارد زیر را برای آموزش و پژوهش پیشنهاد کرده است:

1- تمایز میان تدریس و دانشگاهیان پژوهشی نیاز به اصلاح دارد. پژوهش‌های موثر پژوهشگران بحرانی باید به آنها کمک کند تا مهارت­های پژوهش و دانش خود را در زمینه­های دیگر، فراتر از محافل پژوهشی کوچک گسترش دهند.

2- محققان باید اطمینان حاصل کنند که دروه­های خود شامل آموزش و پژوهش انتقادی است.

3- یک محصول جانبی ناشی از ارزیابی پژوهشی، افزایش نشریات در مجلات منجر به هزینه­های نوآورانه وپژوهش آگاهانه می­شود.

کمبود دکترای حسابداری در آمریکا و انگلستان باعث شده که آن­ها را مجبور کند تا کارکنان غیرحرفه­ای استخدام کنند. آموزش برای دانشجویان حسابداری حرفه­ای در انگلستان و ارائه تحصیلات مقدماتی که توسط یک دانشگاه انگلیس تایید و نظارت بر برنامه خود را تامین می­کند، وجود دارد]12[.

در 130 سال گذشته تاریخ حسابداری یک مبارزه مشروعیت را برجسته می­کند که در آن حسابداری به عنوان یک حرفه در کنار سایر گروه­های شغلی مانند حقوق، پزشکی با ادعاهای قابل قبول به رسمیت شناخته شد.

انتشار در مجلات برجسته در حال حاضر سهم از کتاب­های درسی است. به طور خلاصه با توجه به ارتباط بین تمرین حرفه­ای وپژوهش، بحث در مورد مدت زمان طولانی است. سازگاری با پژوهش‌ها در آموزش حسابداری تاریخچه­ای مشابه و طولانی دارد اگرچه کمتر شناخته شده است. تنش بین مهارت حرفه­ای و تحقیقات حسابداری دانشگاهی در سال 2015 در کمیسیون راهبردی آمریکا به رهبریAICPA[4] برای ارتقای حرفه­ای­تر افراد در حسابداری انجام شد. اگرچه کمیسیون راهبردی یک طرح برای آموزش حسابداری در آینده را تعیین می­کند، به طور بین­المللی تا مدت­ها استخدام حسابدار تنها با مدرک دکترا مطرح بود و یک شرط بود]10[.

مشارکت برای یک فرد آکادمیک اغلب به اهداف شغلی مهم در دستیابی به ترویج تبدیل می­شود در حالی­که محرومیت می­تواند منجر به انتقال یک قرارداد تدریس یا انحراف یا بازنشستگی زودهنگام شود.

نیوزلند تمرینات انتخابی قابل مقایسه­ای را که استرالیا ایجاد کرده است را دنبال می­کند به طوری‌که روابط بین پژوهش و عمل حرفه­ای تاکنون موضوع تفسیر قابل ملاحظه­ای است ما استدلال می­کنیم که اتصال یا عدم آن بین آموزش و پژوهش در حال حاضر در حسابداری حیاتی است.

فقدان پیوند اساسی بین آموزش و پژوهش ممکن است منجر به کاهش پژوهش‌های حسابداری شود

 

رابطه آموزش و پژوهش

شایان ذکر است: در ادبیات آموزشی، واژه پژوهش مورد استفاده در ارتباط با پژوهش- آموزش بیشتر از آن که معنی پژوهش‌های کارمندان را بدهد معنی دانشجوی پرسشگر می­دهد.

پژوهش را می­توان به عنوان سطوحی در کنار دو محور تفسیر کرد محور عمودی یک پیوستگی را توصیف می­کند، جایی که دانش­آموزان یک قطب مخاطب هستند، یا فقط گیرنده­های منفعل دانش- پژوهش هستند و از طرف دیگر شرکت­کنندگان فعال یا سازندگان دانش هستند. محور افقی یکپارچگی را از تأکید بر محتوا پژوهش به تمرکز بر فرآیند پژوهش و مشکلات پژوهش تبدیل کرده است. به نوبه خود این دو محور 4 محدوده را نشان می­دهد: رهبری پژوهش، تحقیق و پژوهش، پژوهش­گرایی و یادگیری مبتنی بر پژوهش.

برنامه درسی پس از آن که به طور گسترده توسط عملیات موجود تعیین می­شود، که توسط پژوهش‌های گذشته و روش­ها، تکنیک­ها و مقررات مطلع شود. کتاب­های درسی، به جای اینکه بیشتر مدرن یا دارای تفکر نوآورانه باشند، اغلب آموزش را پشتیبانی می­کند]6[. محدوده­ی کارهای پژوهشی متفاوت است از کارهایی که در آن دانشجویان با مقالات و یافته­های معاصر کار می­کنند.

 

سؤالات پژوهش

بررسی ادبیات پشین نشان می‌دهند که روابط بین پژوهش وآموزش یک مزیت کلی نسیت. اما متضاد است. بعضی از دانشگاهیان از این مفهوم که آموزش تدریجی وپژوهش کیفی دست به دست هم می‌دهند، بسیار حمایت می‌کند.

نویسندگان دیگر،ضرورت آموزش وپژوهش را به هم پیوند می‌دهند. ماهیتغیر قطعی پژوهش و ارتباط های آموزشی در ارتباط با رشته حسابداری باعث سه سوال پژوهش می‌شود.

1-ویژگی‌های تعریف آکادمی حسابداری در ایران از لحاظ سابقه کار،علاقه مندی‌های پژوهشی وتوانمدی‌های آن‌ها ؟

2-آیا بین دانش‌آموختگان حسابداری با نمودار‌های حاصل از ارتباط بین آموزش-پژوهش طبقه‌ بندی وجود دارد؟

3-مشخصات جمعیت شناختی این خوشه چیست؟

این سه سوال با استفاده از بررسی پرسشنامه به طور خاص برای اهداف این پوژهش،باادبیات موجود در بالا بررسی شده است.طراحی پرسشنامه،اعتبارسنجی ابزار پژوهش وشرح ترکیب جمعیتی پاسخ‌دهنگان بررسی شده ودر بخش زیر توضیح داده شده است:

 

روش ها

1-طراحی پرسشنامه:این پرسشنامه دارای 2بخش است که بخش اول آن مربوط به جمعیت شناسی(جمعیت-گروه سنی-سنوات وعلاقه‌مندی پژوهشی است.بخش دوم اظهار نظر پاسخ‌دهنگان نسبت به پژوهش وآموزش را مورد بررسی قرار می‌دهد و از پاسخ دهندگان خواسته می‌شود که پذیرش آن ‌را با استفاده از مقیاس لیکرت پنج نقطه­ای (کاملاموافق –کاملامخالف)اعلام کنند.

2-جمع‌آوری: پرسشنامه به صورت میدانی میان اساتید،کارکنان ودانشجویان رشته حسابداری در دانشگاه شهید اشرفی توزیع شد وبه پاسخ‌دهندگان اطمینان داده شد که پاسخ ها محرمانه هستند ونتایج این مطالعه فقط برای پژوهش مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

3-اعتبارسنجی ابزار:یک ارزیابی جامع از خواص اندازه گیری حاصل از نظرسنجی انجام شد]4[.آنالیز فاکتور اکتشافی یک مدل را که شامل دو عامل مرتبه بالاتر می باشند راشناسایی می کند که هرکدام به ترتیب با 5و6عامل پایین‌تر اندازه‌گیری می‌شوند.نمونه آماری شامل تعدادی از گروه‌های جمعیت‌شناختی است برای ارزیابی تفاوت بین گروه‌ها،تجزیه وتحلیل واریانس چند متغیره ((MANOVA مورد استفاده قرار می‌گیرد MOANOVA ممکن است به عنوان متغیر‌های تحلیلی عامل احتمال بیشتری برای نشان دادن برابری واریانس و فرضیه‌های عادی موردنیاز برای تجزیه وتحلیل چند متغیر است به عنوان یک روش چند متغیر تجزیه وتحلیل اطلاعات مفید را در مورد تعامل احتمای بین متغیر‌های گروه بندی که ممکن است روی تجزیه وتحلیل تاثیرگذار باشد ارائه می‌دهد.

 

نتایج

 

- آمارتوصیفی جمعیت شناختی پاسخ‌گویان

 

دراینقسمتبعدازگردآوريداده هاواطلاعاتبااستفادهازآمارتوصیفیکهشامل شاخصهايمرکزيو پراکندگیمانندفراوانی،درصدفراوانی،نمودارونگاره هامی‌باشدبه توصیفنمونهپرداختهمی‌شود.

 

- زمینه کاری

زمینه کاری افراد پاسخ دهنده به پرسش‌نامه مطابق نگاره و نمودار زیرمی‌باشد:

نگاره1 توزیع فراوانی پاسخ‌گویان براساس زمینه کاری درحسابداری ومالی

زمینه کاری

فراوانی

درصد فراوانی

مدرس

28

7/46

دانشجو

20

3/33

کارمند

12

0/20

کل

60

0/100

مطابق نگاره (1)، 7/46 درصد پاسخ دهندگان به عنوان مدرس، 3/33 درصد به عنوان دانشجو و 0/20درصد به عنوان کارمند مشغول به فعالیت می باشند. لذا بیشترین درصد مربوط به عنوان مدرس می باشد.

 

 

نمودار1 زمینه کاری در حسابداری و مالی پاسخ‌دهندگان

 

- جنسیت

جنسیت پاسخ‌دهندگانمطابق نگاره(2) و نمودار(2) می‌باشد :

نگاره2 توزیع فراوانی پاسخگویان براساس جنسیت پاسخ‌دهندگان

جنسیت

فراوانی

درصد فراوانی

مرد

16

7/26

زن

44

3/73

کل

60

0/100

مطابق نگاره (2) 7/26درصد پاسخ دهندگان را آقایان و 3/73 درصد شرکت کنندگان را بانوان تشکیل داده است

 

 


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 175

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

نام کتاب : از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای نویسنده : زیگ زیگلار مترجم : زینب فرجی و مصطفی عابدینی فرد فرمت : pdf ... ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا 200,000 تومان با تخفیف 50% فقط 100,000 تومان پنل «پنل نمایندگی ارائه خدمات مجازی، سوشال مدیا» بمب مجازی مدیریت: سوشال مدیا فرمت: pdf، آدرس پنل، ویدئویی mp4 تیم برنامه نویسی: سوشال مدیا سال انتشار: پنل ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما