سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1805
  • بازدید دیروز : 1654
  • بازدید کل : 1691964

دانلود مقاله شیشه


دانلود مقاله شیشه با فرمت ورد ودر17 صفحه قابل ویرایش

قسمتی از متن مقاله

شیشه، مایعی می باشد که بسیار سرد شده است و در حرارتی پائین تر از نقطه انجماد آن، در حالت مایع قرار دارد و بطور عمومی ، جسمی است شفاف که نور به خوبی از آن عبور می‌کند و پشت آن به طور وضوح قابل رؤیت می‌باشد.

شیشه از نظر ساختمان مولکولی در حالت جامد آرایش مولکولی نامنظم دارد. در درجه حرارت‌های بالا، شیشه مثل هر مایع دیگری رفتار می‌کند. اما با کاهش دما، گرانروی آن بطور غیرعادی افزایش می‌یابد و باعث می شود مولکول ها نتواننددر آرایشی که لازمه کریستال شدن است، قرار گیرند. به این ترتیب شیشه از نظر ساختمان مولکولی مانند مایعات نامنظم است، ولی این ساختمان غیرمنظم، دیگر متحرک نیست.

شیشه جسمی سخت است که سختی آن در حدود 8 می‌باشد و همه اجسام بجز الماسه‌ها را خط می اندازد. وزن مخصوص شیشه 5/2 گرم بر سانتی متر مکعب بوده و بسیار ترد و شکننده است. شیشه در مقابل تمام مواد شیمیایی حتی اسیدهای قوی و بازها مقاومت کرده و تحت تأثیر خورندگی واقع نمی‌شود. به همین علت ظرف آزمایشگاهی را از شیشه می‌سازند. فقط اسید فلوئوریدریک (HF) بر آن اثر داشته و شیشه را در خود حل می‌نماید.

 

 

تاریخچه

هرچند تاریخچه کشف شیشه دقیقا مشخص نیست ولی تصور می رود که در دوره یونانی، فینیقی ها صنعت شیشه را در ساحل مدیترانه نزدیک شهر صیدا ایجاد کرده باشند.شواهد تاریخی نیز نشان می دهد که انان نیز هنر شیشه گری را در دومین دوره اسارت قوم یهود در بابل از بابلیان آموخته اند، ولی آنچه مسلم است شیشه گری از قدیمیترین حرفه های بشر است که مستلزم استفاده از آتش بوده است.

از بدو پیدایش شیشه، اشیاء شیشه ای به خاطر جذابیت و زیبایی، طرفداران زیادی داشته است و مصریان باستان شیشه را به دلیل رنگهای جواهر گونه که از افزودن فلزات واسطه به ترکیب شیشه حاصل می شد در جواهر سازی به کار می بردند.

ظروف شیشه ای نیز که امروزه یکی از بخشهای صنعت را تشکیل می دهد در 3000سال قبل از میلاد تولید می شده است و ردم سومر، بابل و آشور نیز بهترین نوع شیشه و صنعت شیشه گری را داشته اند.

نقش شیشه در معماری ساختمان

نقش شیشه در معماری امروز بسیار چشم گیر و غیر قابل انکار می باشد ، این متریال با وارد شدن در هنر صنعت گونه ی معماری ، تغییراتی شگرف را در این بادی هنری ایجاد کرد. حضور این متریال در معماری دارای قدمت زیادی می باشد امروز استفاده از شیشه در ایجاد ساختمانها و همچنین دکوراسیون بسیار رایج می باشد.

استفاده از شیشه در معماری باعث شوکوفایی این هنر کهن و همچنین پویایی روز افزون این هنر (معماری) گشته است.

کلیات

شیشه جامدی غیر کریستالی ومعدنی است که معمولا ازانجماد سریع مذاب بدون تبلور تا دمای اتاق بدست می آید . برخی آن را مایع فوق تبرید می نامند .

شیشه در دمای اتاق سفت و شکننده است ولی می توان آن رابه تعداد نامحدودی ذوب ومجددا شکل داد . وزن مخصوص آن حدود سطحی از قبیل ترکهای موئی و نقایص دیگر پایین و در حدود 350-700 است ولی مقاومت فشاری آن بسیار بالا و در حدود 3500 است.

از شیشه بدلیل شفافیت مقاومت در برابر خوردگی و عایق بودن استفاده های فراوانی می شود و امروزه تقریبا بیش از 800 نوع شیشه مختلف به بازار عرضه می شود.

شیشه های معمولی را از ذوب سلیس با مواد قلیایی و مواد پایدار کننده از قبیل آهک، آلومین، سرب و باریم تولید می کنند. شیشه بطری، شیشه تخت و شیشه پنجره (جام) معمولا دارای سلیس، آلومین، اکسید کلسیم و اکسید سدیم است.

شیشه ها بر خلاف جامدات کریستالی در هنگام انجماد رفتاری غیر معمول دارند و در دمای انجماد واقعی، منجمد نشده در بلکه در پایین تر از دمای انجماد نیز به صورت خمیری باقی می مانند و در یک دمای معین کاملا سفت می شوند. این دما را دمای تبدیل به شیشه می نامند.

 

 

 

خواص شیشه ها

خواص شیمیایی

شیشه ها در برابر عوامل خورنده از قبیل اسدها و بازها به جز اسید فلوئیدریک مقاوم اند.

خواص نوری

از مهترین خواص شیشه، خواص نوری آن است که آن را برای مقاصد مختلف از جمله ساختمان، معماری، حمل و نقل و ارتباطات، تجهیزات علمی و تجهیزات پزشکی جالب توجه ساخته است.

مهمترین خواص نوری شیشه انعکاس، شکست، پراکندگی و عبور است.

هرچند شیشه ها در برابر نور ماوراء بنفش مات اند. برای عبور یا جذب محدوده خاصی از طول موج نور، از فیلترهای رنگ و فیلترهای ویژه گرما استفاده می شود. برای تغییر در قرت انعکاس نور، گاهی سطح شیشه را طرح دار یا مشجر می کنند.


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 122

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

نام کتاب : از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای نویسنده : زیگ زیگلار مترجم : زینب فرجی و مصطفی عابدینی فرد فرمت : pdf ... ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری   مجموعه نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری شامل: نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس اقتصاد خرد ۱۸۰ عدد نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس حسابرسی ۱۸۰ عدد نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس اصول حسابداری ۱۷۳ ... ...

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا 200,000 تومان با تخفیف 50% فقط 100,000 تومان پنل «پنل نمایندگی ارائه خدمات مجازی، سوشال مدیا» بمب مجازی مدیریت: سوشال مدیا فرمت: pdf، آدرس پنل، ویدئویی mp4 تیم برنامه نویسی: سوشال مدیا سال انتشار: پنل ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما