سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1172
  • بازدید دیروز : 1859
  • بازدید کل : 1704511

پاورپوینت بررسي قابليت هاي سيستم عامل لينوكس در برابر ويندوز


پاورپوینت بررسي قابليت هاي سيستم عامل لينوكس در برابر ويندوز  با فرمت ppt ودر 35 اسلاید قابل ویرایش

قسمتی از متن پاورپوینت بررسي قابليت هاي سيستم عامل لينوكس در برابر ويندوز

 

فهرست:

 

لینوکس (Linux) چیست؟

لینوکس به خودی خود، یک هسته است.

هسته، بخش اصلی سیستم‌عامل را تشکیل می‌دهد که کار آن کنترل داده‌ها، مدیریت حافظه، سخت‌افزار، ورود و خروج داده‌ها و تمامی موارد اصلی سیستم‌عامل می‌باشد.

از نظر فنی، لینوکس را می‌توان نمونه متن‌باز سیستم‌عامل یونیکس نامید.

تفاوت‌های اصلی لینوکس و ویندوز:

1)لینوکس سیستم‌عامل آزاد: لینوکس یک سیستم عامل آزاد و متن‌باز است. کد منبع آن در اختیار همگان قرار دارد و همه می‌توانند در کدهای آن تغییر ایجاد کرده و بنا به نیازشان استفاده کنند.
2)چرا لینوکس؟
آزاد (رايگان) است.
متن باز است:
قابلیت تغییر دارد
قابلیت گسترش دارد
قابلیت اجرا بر روی بسترهای مختلف دارد
قابلیت اطمینان بالا
بالا بودن تعداد برنامه های کاربردی رايگان برای آن
 

توزیع‌های لینوکس: اسلکس

اسلکس یکی از توزیع‌های سیستم‌عامل لینوکس است که بر روی دیسک زنده عرضه می‌شود و بر مبنای اسلکور ساخته شده‌است. برای اجرای این اسلکس نیازی به نصب نیست و به صورت زنده از روی سی‌دی یا فلش مموری اجرا می‌شود. اسلکس توسط توماش ماتیچک (TomášMatějíček) از جمهوری چک توسعه یافته است.

 

مایکروسافت ویندوز (Microsoft Windows)

مایکروسافت ویندوز سیستم‌عاملی است که شرکت مایکروسافت آن‌را برای رایانه‌های شخصی (PC) تولید کرده است. این سیستم‌عامل، نسخه‌های متعددی دارد که از سال ۱۹۸۵ تاکنون به بازار عرضه شده‌اند.

نسخه‌های ویندوز:

1)Ms-Dos
2)Windows 3.1
3)Windows 95
4)Windows 98
5)Windows NT
6)Windows 2000
7)Windows Xp
8)Windows Vista
9)Windows 7
10)Windows 8
11)Windows 8.1
12)Windows 10
 
 

نسخه‌های ویندوز: Windows 3.1

Windows 3.1

به منظور برطرف کردن نارسایی‌های موجود در سیستم عامل Dos شرکت مایکروسافت برنامه Windows را طراحی کرد. نرم افزار Windows 3.1 یک محیط عامل گرافیکی تحت سیستم عامل Ms-Dos است. از طریق این محیط می‌توان با استفاده از نشانه‌ها و کادرهای محاوره‌ای و با به کارگیری ماوس، عملیات مدیریت سیستم را به آسانی انجام داد. توجه به این نکته ضروری است که ویندوز 3.1 وابسته به سیستم عامل Dos بوده و به صورت یک سیستم عامل مستقل عمل نمی‌کند.

 
 پاورپوینت بررسي قابليت هاي سيستم عامل ويندوز در برابر لينوكس
 

مزيت‌هاي لينوکس در مقابل ويندوز

1- لينوکس مشکل ويروسي شدن ندارد. نه اينکه ويروسي براي لينوکس ساخته نشده باشد بلکه اين به دليل ايمني بالاي آن است و مانند ويندوز نيست که پس از نصب آن ضروري باشد يک Antivirus يا Internet Security روي سيستم نصب شود. محيط ويندوز به مراتب مستعدتر براي دريافت و رشد ويروس است.

2- در لينوکس هسته سيستم Kernel Linux است و عملکرد جداگانه از محيط گرافيکي و نرم‌افزارها دارد در نتيجه تعليق شدن يک برنامه باعث هنگ کردن کل سيستم نمي شود در حاليکه در ويندوز به دليل برخوردار بودن از يکپارچگي، تعليق يک برنامه مانند Internet Explorer ممکن است شما را حتي وادار به راه‌اندازي مجدد کند. اما در لينوکس فقط کافيست همان برنامه‌اي که تعليق شده راه‌اندازي مجدد شود. اين قابليت در لينوکس تعبيه شده است.

3- لينوکس قابليت خواندن بيش از 100 نوع از فايل سيستم را دارد در حاليکه ويندوز دو يا سه فايل سيستم آن هم از فايل سيستم‌هاي خودش را مي‌خواند.

4- اشكالات نامعلوم لينوکس به مراتب کمتر از ويندوز است و دليل پايداري آن نيز همين است در حاليکه عمر مفيد يک ويندوز حداکثر چهار پنج ماه است.

5- سيستم عامل لينوکس رايگان است اما سيستم عامل ويندوز نه تنها رايگان نيست بلکه گران است.

6- لينوکس را هم مي‌توان از درون CD راه‌اندازي و استفاده کرد و هم مي‌توان بر روي رسانه دايمي نصب نمود اما ويندوز لزوماً نياز به نصب دارد.

7- در محيط لينوکس به شما تعداد زيادي انتخاب محيط گرافيکي تعلق مي‌گيرد در حاليکه در ويندوز تنها با يک محيط گرافيکي روبرو هستيد. به عبارت ديگر در لينوکس واسط هاي گرافيکي بي‌شمار هستند.

8- در ويندوز شما Internet Explorer داريد اما در لينوکس Mozilla FireFox استفاده از اينترنت را با سرعت 10 برابر انجام مي‌دهد. همچنين شما مي‌توانيد از 101 عملکرد اين برنامه نسبت به Internet Explorer برخوردار شويد.

9- محيط كار لينوکس سه‌بعدي است که کاربران در آن راحت‌تر مي‌توانند کار کنند.


مبلغ واقعی 25,000 تومان    40% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ فروردین ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 288

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

نام کتاب : از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای نویسنده : زیگ زیگلار مترجم : زینب فرجی و مصطفی عابدینی فرد فرمت : pdf ... ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا 200,000 تومان با تخفیف 50% فقط 100,000 تومان پنل «پنل نمایندگی ارائه خدمات مجازی، سوشال مدیا» بمب مجازی مدیریت: سوشال مدیا فرمت: pdf، آدرس پنل، ویدئویی mp4 تیم برنامه نویسی: سوشال مدیا سال انتشار: پنل ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما