سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 3224
  • بازدید دیروز : 3696
  • بازدید کل : 1714513

دانلود کتاب صوتی از کوچه رندان


دانلود کتاب صوتی از کوچه رندان

دانلود کتاب صوتی از کوچه رندان اثر دکتر عبدالحسین زرین کوب-

کتاب صوتی از کوچه رندان نوشته‌ی عبدالحسین زرین کوب، دربردارنده‌ی مطالبی شگفت‌انگیز و جذاب درباره‌ی سبک زندگی حافظ و اندیشه‌هایش است و به شما کمک می‌کند تا به شناخت بهتری درباره‌ی این شاعر والا مقام دست پیدا کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی از کوچه رندان:

کتاب صوتی از کوچه‌ی رندان مطالب جدیدی درباره‌ی حافظ، زندگی و اندیشه‌اش ارائه می‌دهد که موجب می‌شود به شناخت بهتری از این نابغه برسید. هم‌چنین این اثر به نقد و بررسی غزلیات حافظ می‌پردازد و ویژگی‌های حافظ، احوال و افکار او را شرح می‌دهد. این کتاب نخستین‌بار در سال 1349 چاپ شد و در سال 1386 به چاپ یازدهم رسید.

عبدالحسین زرین کوب در این کتاب صوتی کوشیده تا تغییرات یک جوان حافظ قرآن را به سمت رندی‌هایش از جهات گوناگون شخصیت، افکار و زندگی‌اش مورد تحلیل و بررسی قرار دهد و گاهی آن‌ها را نقد ‌کند. اما آیا این انسان همان لسان‌الغیب است یا رندی که مورد نقد قرار می‌گیرد؟

نقد کردن شاعران برجسته‌ای هم‌چون حافظ، چه از جهت شخصیت، چه از جهت مستندات کم و چه از جهت آرایه‌های ادبی به کار برده شده در اشعارش، کاری بسیار دشوار است. اما عبدالحسین زرین‌کوب با توجه به مستندات معتبر و جامع، حافظ را از جهات گوناگونی مورد بررسی قرار می‌دهد. در حقیقت یکی از ویژگی‌های مهم و بااهمیت قلم دکتر زرین کوب در این کتاب، مستند بودن آن‌هاست و اینکه او کوشیده بی‌طرفی را در ارزیابی‌های خود حفظ کند. در قسمت‌هایی از این کتاب واژه‌هایی هم‌چون جام، می، معشوق و... به کار برده شده که عبدالحسین‌ زرین‌کوب با قلم خود دریچه‎‌ی تازه‌تری درباره‌ی عرفان را برای شنوندگان باز می‌کند.

با خواجه حافظ شیرازی بیشتر آشنا شویم:

خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدین محمد حافظ شیرازی (792-727 هجری قمری) شهره به لسان‌الغیب، غزلسرای بزرگ و از خداوندان شعر و ادب پارسی است که در قرن هشتم هجری می‌زیست. او علوم و فنون را در محفل درس استادان زمان فراگرفت و در علوم ادبی عصر خود به جایگاه ویژه‌ای دست یافت و قرآن را با چهارده روایت مختلف از برگرفت. غزلیات او نه تنها در ایران بلکه در تمامی جهان بسیار معروف هستند. حافظ به خواجوی کرمانی و سخن‌پردازی‌های او گرایش داشته و شیوه سخنش نیز شبیه به اوست.

در قرن 18 و 19 میلادی شعرهای او به زبان‌های گوناگون اروپایی ترجمه شد. حافظ در طول زندگی خود با بسیاری از پادشاهان و درباریان در ارتباط بود و با اهالی شعر و ادب مراودات خوبی داشت. در دیوان خود به صوفیان فریبکار و پادشاهان ریاکار طعنه و کنایه‌های تند و تیز بسیاری زده است. یکی از ویژگی‌های مهم شعرهای حافظ عدم ارتباط و پریشانی و پراکندگی موضوع و استقلال بیشتر ابیات دیوانش است. سبک شعری او عاشقانه، عارفانه و مدحی است. وی به سال 792 هجری قمری در شیراز دار فانی را وداع گفت. آرامگاه او در حافظیه‌ی شیراز زیارتگاه صاحب نظران و عاشقان شعر و ادب پارسی است.

عبدالحسین زرین کوب را بیشتر بشناسیم:

عبدالحسین زرین‌کوب نویسنده، مترجم و تاریخ‌نگار در سال 1301 در بروجرد چشم به جهان گشود. او در حوزه‌های مختلفی هم‌چون تاریخ، الهیات، حقوق، ادبیات عرب و ادبیات فارسی، از خود کتاب‌های درخشانی به یادگار گذاشته که تعدادی از آن‌ها به عنوان منابع درسی و پژوهشی استفاده شدند. زرین‌کوب برای دوستداران ادب و فرهنگ چهره‌ای آشنا و برجسته است. او چندین دهه در دانشگاه‌های معتبر ایران و جهان هم‌چون دانشگاه تهران، آکسفورد، سوربن و... به تدریس پرداخته است. او علاوه بر کتاب‌های برجسته، مقاله‌های ارزشمند بسیاری نیز نوشته است. این نویسنده‌‌ی بزرگوار در سال 1378 در تهران درگذشت.

کتاب‌های او در زمینه‌های ادبیات عبارت‌اند از: «فلسفه‌ی شعر»، «با کاروان حله»، «پله پله تا ملاقات خدا»، «شعر بی‌دروغ شعر بی‌نقاب»، «از کوچه رندان»، «بحر در کوزه»، «نقد ادبی» و... .

از آثار او در زمینه‌ی تاریخ می‌توان به «تاریخ ایران بعد از اسلام»، «روزگاران»، «تاریخ مردم ایران»، «بامداد اسلام»، «کارنامه‌ی اسلام» و... اشاره کرد.

همچنین زرین‌کوب آثار ارزشمندی در زمینه‌های تحقیق، پژوهش، بررسی و ترجمه دارد که می‌توان کتاب‌های «ارزش میراث صوفیه»، «فرار از مدرسه»، «جست‌وجو در تصوف در قلمرو وجدان»، «شعله‌ی طور»، «بنیاد شعر فارسی»، «ادبیات فرانسه در قرون وسطی»، «ادبیات فرانسه در دوره‌ی رنسانس» و ... را نام برد.

در قسمتی از کتاب صوتی از کوچه رندان می‌شنویم:

اگر برای ستایشگر امروزینه‌ی حافظ دشوار است که شاعر محبوب خویش را به آنچه خود وی بدان اعتقاد ندارد پای‌بند ببیند باید به یاد بیاورد که بین او و شاعر رویاهایش غیر از تفاوت در بینش شخصی (که لابد فاصله‌ی کوچکی نیست) قرن‌ها فاصله‌ی زمانی و فرهنگی هم هست و در دوران حافظ که شعر او معرف پیشرفته‌ترین اندیشه‌ی عصر اوست هنوز ته ولتر در آنچه تعلق به مذهب دارد به روشنگری پرداخته بود نه مارکس در آنچه تعلق به معیشت و طبقات انسان‌ها دارد نظریه‌ی خویش را عرضه کرده بود؛ نه داروین انسان را از قلمرو «جامعیت» و «امانت» به اعماق غار و جنگل بوزینگان کشانیده بود نه فروید ژرفناهای روح انسان را با ورطه‌های کامجویی‌های جنسی پیوسته بود. کسی که امروز می‌خواهد نقشی درست از سیمای حافظ ترسیم کند اگر نتواند گرد و غبار روزگاران را از شیشه عینک خویش بزداید بسا که از سیمای پاک یک انسان واقعی نقشی خواهد پرداخت مثل تصویر خویش - یک نوع تصویر دوریان‌گری. به علاوه، آخر که می‌تواند امروز از فکر علمی و نظم فکری دم بزند و از یک شاعر روشنفکر مسلمان در عهد قاضی عضد و میر سید شریف جرجانی انتظار داشته باشد مثل یک آزاداندیش اروپایی و ضد مسیح دوران نیچه، راسل، و سارتر بر هر چه رنگ ایمان و عرفان دارد به چشم نفی بنگرد؟

 فرمت:mp3

تعداد فایل صوتی:13

حجم:328 مگابات

 


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 275

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

نام کتاب : از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای نویسنده : زیگ زیگلار مترجم : زینب فرجی و مصطفی عابدینی فرد فرمت : pdf ... ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا 200,000 تومان با تخفیف 50% فقط 100,000 تومان پنل «پنل نمایندگی ارائه خدمات مجازی، سوشال مدیا» بمب مجازی مدیریت: سوشال مدیا فرمت: pdf، آدرس پنل، ویدئویی mp4 تیم برنامه نویسی: سوشال مدیا سال انتشار: پنل ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما