سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 485
  • بازدید دیروز : 1859
  • بازدید کل : 1703824

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب تربیت رسانه ای دیوید باکینگهام


دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب تربیت رسانه ای دیوید باکینگهام با فرمت pptx ودر 97 اسلاید قابل ویرایش

 

قسمتی از متن پاورپوینت

رسانه چیست؟

✔رسانه به عنوان یک ابزارواسطه، وسیله یا کانالی که از طریق آن، تاثیرها یا اطلاعات انتقال یافته یا حمل می‌شوند. ✔رسانه، آنی است که ما وقتیکه می‌خواهیم به طورغیرمستقیم، به جای ارتباط چهره به چهره یا تماس مستقیم با فرد، با مردم ارتباط برقرار کنیم، از آن بهره می‌بریم. ✔تعریف فرهنگ واژگان، مطالبی مهم و اساسی در باب رسانه ها در اختیار می نهد. بگونه ای که اساس برنامه ی آموزشی مربوط به آموزش رسانه را شکل می‌دهد. ✔ رسانه‌ها پنجره شفافی به روی جهان ارائه نمی دهند. بلکه اینان، مجراهایی را فراهم می‌کنند تا از درون خود، بازنمایی ها و ایماژ های برگرفته از جهان را به طورغیرمستقیم مبادله کنند.

✔رسانه‌ها واسطه اند یعنی آنها روایت‌های گزینش شده ای از جهان را برایمان فراهم می کنند، به جای آنکه ما را به طور مستقیم به ایشان متصل کنند.

✔رسانه‌ها به مجموعه وسیع از وسایل ارتباط جمعی مدرن مثل: تلویزیون، سینما، ویدیو، رادیو،عکس، تبلیغات، روزنامه و مجلات، موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای و اینترنت اطلاق می‌شود.

✔متون رسانه ای شامل برنامه ها، فیلم ها، تصاویر، وب سایت ها و مانند اینها است که به واسطه ی وسایل متفاوت ارتباط جمعی منتقل می شوند.

آموزش رسانه چیست؟

✔متون رسانه ای اغلب چندین زبان یا گونه های ارتباط را_ تصاویر بصری (ثابت یا متحرک)، صوت (صدا، موسیقی یا کلام) و زبان نوشتار_ با هم ترکیب می کنند.

آموزش رسانه درصدد است تا توانایی گسترده‌ای را، نه تنها در رابطه با متون چاپ، بلکه درارتباط با سایر نظام های نمادین متشکل از تصاویر و اصوات، رشد دهد. این توانایی اغلب به عنوان گونه ای از سواد توصیف می شود.

✔ امروزه مطرح است که در دنیای مدرن، سواد رسانه ای برای جوانان به اندازه سواد خواندن و نوشتن سنتی با ارزش است.

✔آموزش رسانه به عنوان فرایند تعلیم آموزش و فراگیری درباره رسانه هااست سواد رسانه‌ای برآیند و حاصل آن است.

✔هدف آموزش رسانه، رشد و ارتقای فهم انتقادی و مشارکت فعال است.به طوریکه جوانان را در تفسیر و ارائه داوری های آگاهانه به عنوان مصرف کنندگان رسانه، آماده میسازد، و آنان را درمقام شخصی خویش، به سوی تولیدکنندگان رسانه می برد.

✔آموزش رسانه درباب تعلیم و فراگیری درباره رسانه‌ها است. آموزش رسانه را نباید با فناوری آموزشی یا رسانه‌های آموزشی اشتباه گرفت.

آموزش رسانه چرا؟

در بسیاری از کشورهای صنعتی کودکان وقت بیشتری را به تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهند تا زمانی که در مدرسه سپری می کنند. رسانه‌ها عمده فعالیت های مربوط به اوقات فراغت کودکان را تشکیل می‌دهد. ✔ رسانه‌ها صنایع مهم وعمده ی تولید کننده ی سود، فرصت شغلی یا استخدام هستند. امروزه رسانه ها بدون شک مهمترین ابزار ارتباط و نمود فرهنگی اند: برای مشارکت فعال در حیات عمومی، استفاده از رسانه‌های مدرن ضروری است. رسانه اگرچه محل مناقشه است، در حال حاضر جایگاه خانواده، کلیسا و مدرسه را به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی شدن در جامعه معاصر به خود اختصاص داده است. اینها همه به معنای این نیست که رسانه ها ابر قدرتمندند یا اینکه آنها ضرورت یک بینش خاصی، یکتا و یکدست را از جهان ترویج می‌کنند.

✔رسانه‌ها در تاروپود زندگی روزمره ما جا افتاده اند و عمده منابع نمادینی را که ما در تماس هامان، و در تفسیر پیوندها و روابط مان و در تعریف هویت مان به کار می بریم فراهم می‌کنند.

✔از نظر راجر سیلورستون، رسانه ها اکنون در هسته تجربه، در قلب توانایی یا ناتوانی مان از همه حسی با دنیایی است که در آن زندگی می‌کنیم. به همین خاطر است که ما باید به مطالعه رسانه ها بپردازیم.

تحول آموزش رسانه در بریتانیا

تاریخ اولیه آموزش رسانه در بریتانیا به سه مرحله ی عمده تقسیم میشود:

1– فرق گذاری

رایج‌ترین بیان درطول تاریخ تحول آموزش رسانه و مبدا شروع را می توان در اثر اف آر لیویس منتقد ادبی و شاگردش دنیس تامپسون یافت.

کتاب آنان با عنوان فرهنگ و محیط زندگی: آموزش آگاهی انتقادی اولین مجموعه نظام مند را از طرح های تدریس و آموزش پیرامون رسانه‌های جمعی درمدارس نمایان ساخت. این کتاب شامل مجموعه‌ای از تمرین های کلاسی با استفاده از گزیده هایی مربوط به روزنامه‌نگاری، داستان‌های عامه‌ پسند و تبلیغات تجاری می‌شود.

✔ماموریت اصلی لیویس و همکارانش حفظ میراث ادبی، زبان، ارزشها و سلامت ملت بود که مجسم و نمایان فرض می شد. رسانه‌ها ازنظر لیویس اثرمخرب دارند و لذت ها یا خوشی های سطحی و سرسری را جایگزین ارزش‌های اصیل ادبیات و هنر کبیر می‌کنند.

✔هدف از تدریس و آموزش پیرامون فرهنگ عامه پسند:

1.ترغیب دانش آموزان به فرق گذاری و مقاومت

  1. مجهز کردن خویش در برابرحقه بازی تجاری رسانه‌های جمعی 3.فهم و شایستگی های خود آشکار و بدیهی فرهنگ والا است.

✔آنچه که در این میان از نظر آموزشی قابل توجه است، خود آشکاری یا بداهت غیرمعمول آن است. لیویس و تامپسون تلاش کردند تا معلمان را جهت افشای آنچه که به عنوان استثمار بی پرده و فریبکاری عاطفی کم مایه فرهنگ عامه پسند دیده اند، مهیا کنند؛ وآنها این نکته را فرض مسلم خود انگاشتند و اگر برای یک بار این امر افشا شود و ماهیتش هویدا گردد، شناسایی شده و محکوم می‌گردد


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 694

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

نام کتاب : از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای نویسنده : زیگ زیگلار مترجم : زینب فرجی و مصطفی عابدینی فرد فرمت : pdf ... ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا 200,000 تومان با تخفیف 50% فقط 100,000 تومان پنل «پنل نمایندگی ارائه خدمات مجازی، سوشال مدیا» بمب مجازی مدیریت: سوشال مدیا فرمت: pdf، آدرس پنل، ویدئویی mp4 تیم برنامه نویسی: سوشال مدیا سال انتشار: پنل ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما