سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 788
  • بازدید دیروز : 929
  • بازدید کل : 1655830

دانلود  پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب تئوری حسابداری2 دکترساسان مهرانی


دانلود پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب تئوری حسابداری2 دکترساسان مهرانی با فرمت ppsx ودر52 اسلاید قابل ویرایش

قسمتی از متن پاورپوینت

1) مقدمه :

براساس فرضیه بازار کارا ، اطلاعات عمومی بلافاصله پس از انتشار در قیمت سهم منعکس خواهند شد که این انعکاس از طریق واکنش بازیگران بازار سرمایه با اقدام به معامله بر روی یک سهم خاص صورت می گیرد .

آنچه در فرضیه بازار کارا به صورت پیش فرض در نظر گرفته می شود عقلانیت بازار سرمایه در هر لحظه از زمان است . به طوری که براساس این فرضیه ، انتظارات افراد در یک بازار کارا در هر لحظه از زمان بیانگر بهترین تصمیم با توجه به اطلاعات موجود می باشد.

براساس فرضیه بازار کارا ، قیمت سهم ، منعکس کننده ارزش شرکت در هر لحظه از زمان است . به این ترتیب چالش های اندازه گیری براساس این رویکرد به حداقل می رسد . با این حال یکی از سوالاتی که همواره ذهن پژوهشگران مالی و حسابداری رابه خود معطوف داشته این است که آیا بازار به طور کامل کاراست ؟

براساس فرضیه بازار کارا ، قیمت سهم ، منعکس کننده ارزش شرکت در هر لحظه از زمان است . به این ترتیب چالش های اندازه گیری براساس این رویکرد به حداقل می رسد . با این حال یکی از سوالاتی که همواره ذهن پژوهشگران مالی و حسابداری رابه خود معطوف داشته این است که آیا بازار به طور کامل کاراست ؟

از اوایل دهه 1990تحقیقاتی صورت پذیرفت که حاکی از عدم کارایی بازار در سطح نیمه قوی و البته رفتاری غیر عقلایی از سوی بازیگران بازار بود . این پنداشت که ممکن است بازار به طور کامل کارا نباشد جریانی از تحقیقات بازار سرمایه را درحسابداری پدید آورد که به آزمون کارایی بازار سرمایه پرداختند .


در همین راستا باید اطلاعاتی ارایه نمود که بتوان با سهولت بیشتری ارزش شرکت را اندازه گیری کرد . در اصطلاح به این رویکرد سودمندی در تصمیم ، رویکرد اندازه گیری اطلاق می شود که در آن سعی می شود تا با حرکت به سمت ارزش های جاری ، ارزش شرکت را اندازه گیری و اطلاعت مناسب تری برای ارزش گذاری شرکت در اختیار استفاده کنندگان قرار داد .

2) آیا بازارهای سرمایه به طور کامل کارا هستند؟

ابتدا به ذکر برخی از سویه های رفتاری خواهیم پرداخت ، سپس تئوری انتظارات ، نوسان ها ، حباب های بازار سرمایه و فرضیه افشا ناقص را بررسی خواهیم کرد . تمامی این موضوعات بنیان های فرضیه بازار کارا را با محدودیت همراه می سازد.

1-2) سویه های رفتاری

اهمیت آشنایی با مالی رفتاری از این بابت است که مالی رفتاری اصلی ترین پیش فرض فرضیه بازار کارا ، یعنی عقلانیت سرمایه گذاران را نشانه می رود .

بر اساس مالی رفتاری ، تصمیم گیری سرمایه گذاران تنها بر مبنای عقلانیت و حداکثرسازی مطلوبیت نیست ، بلکه مقوله های دیگری از جمله سبک رفتار سرمایه گذاران نیز بر تصمیمات سرمایه گذاری تاثیر می گذارد .

مالی رفتاری حوزه ی جدیدی از دانش مالی است که به ترکیب روانشناسی رفتاری و شناختی با اصول مالی و اقتصادی می پردازد . مالی رفتاری در تلاش است تا شرحی برای تصمیمات غیرمنطقی سرمایه گذاران ارایه نماید .

مالی رفتاری به بررسی فرایند تصمیم گیری سرمایه گذاران و عکس العمل آنها نسبت به شرایط مختلف بازارهای مالی پرداخته و تاثیر شاخص های رفتاری را بر تصمیم گیری سرمایه گذاران بررسی می کند .

در مالی رفتاری بیان می گردد که افراد با سویه های رفتاری همراه هستند برخی از مهم ترین این سویه های رفتاری به شرح زیر است :

ثبات کارکردی یا جمود کنشی :

یکی دیگر از سویه های رفتاری است . به این معنی است که سرمایه گذاران همواره عدد سود حسابداری را به نحوی یکسان تفسیر کرده و توجهی به روش های حسابداری زیربنایی آن ندارند . به این مفهوم که آنها تنها نسبت به تغییرات رقم سود خالص واکنش نشان می دهند و به محتوی نقدی با غیرنقدی آن بی تفاوتند . همانطور که عنوان شد بیشترین تمرکز مالی رفتاری معطوف به فرض رفتار عقلایی سرمایه گذاران و بنیان های تئوری تصمیم انفرادی و سرمایه گذار است .

در اصطلاح به رفتارهای غیرعقلایی سرمایه گذاران در اقتصاد رفتاری ، سویه های رفتاری گفته می شود .

محافظه کاری :

محافظه کاری :

افراد در مواجه با اطلاعات جدید محافظه کار بوده و نسبت به آنچه در تئوری بیز اتفاق می افتد افراد دچار کم واکنشی هستند .

اعتماد بیش از حد :

افراد نسبت به اطلاعاتی که خود به دست آورده اند اعتماد بیش از حد دارند و نسبت به سایر اطلاعات واکنش مناسب نشان نمی دهند .

اثر برجستگی :

سویه رفتاری دیگری است که در رفتار سرمایه گذاران مشاهده می شود . بر اساس اثر برجستگی ، افراد وزن قابل توجهی به شواهدی می دهند که منطبق با برداشت های آنهاست .

برجسته کردن یک رویداد این گونه در بازارهای مالی ظاهر می شود که سرمایه گذاران فرض می کنند اطلاعات و رویدادهای اخیر در آینده نیز ادامه می یابند .

به عنوان مثال فرض کنید سود شرکتی برای چند سال پیاپی رشد داشته باشد . در چنین شرایطی سرمایه گذاران بدون توجه به مولفه های اقتصادی مربوط به یک شرکت رشدی و سوابق گذشته آن ، تنها با مشاهده یک نمونه محدود و تمرکز بر شواهد اخیر ، شرکت مزبور را در طبقه شرکت های رشدی قلمداد می کنند .


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 176

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

نام کتاب : از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای نویسنده : زیگ زیگلار مترجم : زینب فرجی و مصطفی عابدینی فرد فرمت : pdf ... ...

دانلود پاورپوینت هوش تجاری (نسخه کامل)

دانلود پاورپوینت هوش تجاری (نسخه کامل)

عنوان: هوش تجاری فرمت فایل: ppt تعداد اسلاید ها: 146 زبان: فارسی دسته بندی: علوم انسانی، علوم اقتصادی چکیده: سیستم های هوشمند: - هوشمندی، قابليت دنبال کردن هدف به همان روشی است، که انسان دنبال می کند. - يک سيستم هرچه به انسان نزديکتر باشد، هوشمندتر است. - سيستم ... ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری   مجموعه نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری شامل: نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس اقتصاد خرد ۱۸۰ عدد نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس حسابرسی ۱۸۰ عدد نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس اصول حسابداری ۱۷۳ ... ...

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا 200,000 تومان با تخفیف 50% فقط 100,000 تومان پنل «پنل نمایندگی ارائه خدمات مجازی، سوشال مدیا» بمب مجازی مدیریت: سوشال مدیا فرمت: pdf، آدرس پنل، ویدئویی mp4 تیم برنامه نویسی: سوشال مدیا سال انتشار: پنل ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

دوره جامع تحلیل گر شو به صورت رایگان

دوره تحلیل گر شو باعث رشد دیدگاه شما نصبت به بازار و چارت ...

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما