سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 670
  • بازدید دیروز : 1210
  • بازدید کل : 1749397

دانلود پاورپوینت حاصلخیزی پیشرفته


دانلود پاورپوینت حاصلخیزی پیشرفته بافرمت pptودر 125 اسلاید قابل ویرایش

قسمتی از متن پاورپوینت

ریشه گیاه

 

•انواع سیستم های ریشه
•گیاهان از نظر ریشه به چهار گروه تقسیم می شوند.
•1- سیستم ریشه گیاهان تک لپه ای (Monocotyledons)
•این گیاهان شامل غلات و گیاهان علوفه ای است . مثلا ذرت دانه ای دارای یک ریشه اصلی و تعدادی حدود 4 ریشه فرعی بوده که از دانه بذر خارج گردیده و نیاز آبی و تغذیه ای گیاه را تامین مینماید. ریشه اصلی دارای شاخه هایی میشود که پس از بلوغ می میرند بعضی از این گیاهان مثل پیاز ریشه ای دارای شاخه های فرعی نمیباشد.

2- سیستم ریشه گیاهان دو لپه ای Dicotyledous

•در این گیاهان بذر یک ریشه اصلی از خود خارج می نماید که به سمت خاک حرک مینماید و جوانه نیز از آن به سمت بالا حرکت مینماید. در بعضی از گیاهان این ریشه اصلی بیش از نصف وزن کل ریشه است. عموما در دو لپه ایها عمق نفوذ ریشه خیلی بیشتر از تک لپه ایها است اما همیشه اینگونه نمیباشد. یونجه از گیاهان دو لپه ای می باشد.

3- سیستم ریشه شاخه ای Root Branching

•در بعضی از گونه های گیاهی ریشه حالت شاخه ای پیدا میکند. اصولا در قسمتهای اپیدرم ، کورتکس ، اندودرم و آوندها یک بیرون زدگی رخ میدهد و سبب ایجاد شاخه میشود . عموما این حالت هنگامی که نوک ریشه دچار قطعی شود و یا ریشه با مقاومت لایه های خاک برخورد کند ایجاد میشود.

4- ریشه های موئینه Root Hearis

•ریشه موئینه در بخش بالغ ریشه و روی سلول های اپیدرمی ایجاد میشود بعضی بر این نظرند که وقتی رشد طولی سلول های اپیدرمی دچار مشکل شده و با مقاومت رو به رو میشود ریشه های موئینه ایجاد میشود. ریشه های موئینه برای روزها و هفته ها میتواند زنده باشد و در طول ریشه اصلی میتواند به وجود آید این ریشه ها در منافذ خاک بخصوص جائیکه رطوبت کافی باشد رشد می کند. در خاک هایی که فسفر قابل استفاده کمتر باشد ریشه های موئینه بیشتر و طویل تر نسبت به خاک های با فسفر زیاد می باشد.
•سیتوپلاسم در ریشه موئینه تجمع پیدا کرده و هسته به سمت نوک ریشه جلو میرود. برخی معتقدند که ریشه موئینه نتیجه تأخیر در رشد عمودی سلولهای اپیدرمی است. فشار داخلی ناشی از این تاخیر سبب توسعه ریشه های موئینه در نواحی ضعیف سلول که دارای دیواره سلولی سفتی هم بوده میگردد.
•پس از اپیدرم کورتکس قرار دارد. مقدار سلولهای کورتکس بین 10-5 سلول می باشد. هر سلول شامل دیواره سلولی ، غشاء سلول و پروتوپلاسم می باشد.
•در داخل سلول میتوکندری ، واکوئل و سایر اجزاء سلول قرار دارد. پس از کورتکس ناحیه اندوروم قرار دارد. بخش پریسیکل مجموعه آوندهای چوبی است که این بخش از دو نوع سلول تشکیل گردیده است. سلولهای کوتاه و مرده به نام وسل (vessels) و سلولهای بلند و زنده به نام تراکئید (Tracheids) می باشند.
•سلولهای وسل کوتاه بوده و پر از آب میشود این سلولها در کنار یکدیگر قرار داشته و ارتباط بین دو سلول بصورت مشبک است و آب و یون براحتی از درون آن حرکت می نماید اما سلولهای تراکئید محل اتصالشان بصورتی است که دارای روزنه بوده و به نام روزنه پیت مشهور می باشند.
•سلولهای وسل دارای پروتوپلاسم نمی باشد و مقاومتی در برابر جریان آب و املاح ندارد و آب بخوبی درون آن جمع میشود.درسلولهای وسل آب با سرعت حرکت نموده و پر از آب میشود اما در سلول تراکیید وجود روزنه پیت مانع سرعت آب گردیده و سبب پیوستگی جریان آب میشود . قطر روزنه پیت حدود 0.1 µm بوده و برگشت آب از آن مشکل و به 30 بار فشار نیاز دارد. به همین دلیل حجم آب در این سلولها ده برابر حجم آب در خلل و فرج خاک می باشد.
جذب آب توسط ریشه
•جذب آب توسط ریشه از دو مسیر اتفاق می افتد:
•مسیر سیمپلاست (Symplast Path)
•مسیر اپوپلاست (Apoplast Path)
•در مسیر سیمپلاست جریان آب از فضای داخلی سلولها حرکت می نماید یعنی ابتدا وارد دیواره سلولی گردیده سپس از غشاء سلولی گذشته و پروتوپلاسم را طی نموده و از اتصالهای سیتوپلاسمی گذشته تا تمام مسیر کورتکس را طی کند اما در مسیراپوپلاست، آب فقط از فضای دیواره سلولی حرکت می نماید. عموماً حجم دیواره سلولی 10-15% کل حجم ریشه می باشد. دیواره سلولی بصورت مشبک است و دارای روزنه است قطر روزنه ها در دیواره سلولی بین 35-38 A0 است. حداکثر قطر روزنه ها در دیواره سلولی برابر A0 50 است.
•آب و نمک تا اندودرم از مسیر سیمپلاست واپوپلاست عبور مینماید اما وقتی به اندودرم رسیدند به دلیل وجود پیوندهای رشته کاسپارین همه می بایست از سیتوپلاسم عبور نمایند لذا حرک نمک افقی می شود. بعد از اندودرم لایه ای به نام pericycle وجود داشته که همان سلول های وسل( مرده) آوند بوده که کوچک بودند و مقاومتی هم نداشته و آب روی آن جمع می شود. سپس محلول به سلول های تراکئید آوند چوبی که لایه ثانویه بوده و متشکل از سلول های بلند و زنده هستند برخورد می نماید. در قسمت لایه اولیه که سلول ها بلوغ یافته اند پروتوپلاسم وجود ندارد.

جذب آب توسط گیاه

•آب به دو روش توسط گیاه جذب میگردد:
•جذب غیر فعال (Passive uptake)
•جذب فعال (Active uptake)
•در جریان غیر فعال ، آب بدون مصرف انرژی وارد ریشه میگردد. در این قسمت آب از دیواره سلولی گذشته و مسیر پروتوپلاسم و اتصالهای سیتوپلاسمی را طی کرده تا خود را به اندوروم و پری سیکل برساند. حرکت آب در این مسیر بسیار تند و توده ای می باشد و جریان آب بداخل سلول تحت تاثیر تعرق از سطح برگ های گیاه انجام می پذیرد.
•جذب فعال آب همراه با مصرف انرژی می باشد. مسیر حرکت آب مسیر اپوپلاست می باشد و آب در این مسیر حرکت کرده تا خود را به اندوروم برساند. حرکت آب کند و جریان پخشیده می باشد.

کینتیک جذب یون توسط ریشه

•جریان یونها به داخل ریشه تحت سه مکانیزم انجام میشود
•1_ جریان غیر فعال (Passive uptake)
•این جریان مستقل از مصرف انرژی است ونیاز به انرژی ندارد. شیب غلظت یون در دو طرف غشا سلولی سبب جریان یون به داخل سلول میشود. عنصر B و Si به ترتیب به صورت H3BO3 و H4SiO4 از این روش جذب گیاه میشود.
•2_ جریان غیر فعال (Passive uptake)
•در این روش انرژی مصرف نمی گردد اما جریان یونها به داخل سلول ریشه تحت تاثیر شیب الکتروشیمیایی می باشد. یعنی آنیون ها جذب گردیده و در داخل سلول ریشه یک پتانسیل منفی ایجاد میشود پس جهت خنثی کردن بار منفی داخل سلول ، کاتیون ها به داخل سلول حرکت می نمایند.
 



مبلغ قابل پرداخت 20,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 132

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

بروکر پاکت آپشن

بروکر پاکت آپشن

با POCKET OPTION یک معامله‌گر حرفه‌ای شوید یک پلتفرم معاملاتی قابل اعتماد برای همه هر معامله‌گری می‌خواهد تا در بهترین شرایط سود ببرد و نمی‌خواهد نگران امنیت وجوه شخصی خود باشد. اولین کار واضحی که یک معامله‌گر مبتدی انجام می‌دهد بررسی سایت‌های مختلف معامله آنلاین ... ...

دریافت فایل : بروکر پاکت آپشن
دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما