سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 645
  • بازدید دیروز : 1415
  • بازدید کل : 1738992

دانلود پاورپوینت تغذیه اصول ومهارت های پرستاری


دانلود پاورپوینت تغذیه اصول ومهارت های پرستاری با فرمت pptx ودر57 اسلاید قابل ویرایش

قسمتی از متن پاورپوینت

تغذیه Nutrition :

رساندن مواد غذایی به بدن به مقادیر متناسب و انتخاب انواع غذاها به نحوی که احتیاجات روزانه انسان به مواد مغذی برآورده شود.

 

میزان متابولیسم پایه(BMR):

قسمتی از انرژی که برای پیش بردن فعالیتهای غیرارادی بدن در حالت استراحت) از جمله تامین درجه حرارت بدن، تون عضلات، تولید و آزاد کردن ترشحات، حرکت دادن غذا در دستگاه گوارش، باز نگه داشتن ریه ها و برقراری تنفس و ضربان قلب( لازم است.

عوامل موثر بر BMR

عوامل مؤثر در افزايش BMR

• رشد
•فعالیت
•عفونت
•تب
•جنسیت مرد
• فشار های روحی
• افزايش هورمون ها ( هورمون تيروئيد و اپی نفرين )

 

 

 

 

عوامل مؤثر در کاهش BMR

 

• افزايش سن
•افزایش BMI
• خواب
•غذا نخوردن به مدت طولانی

 

 

تهيه غذا در اشكال گوناگون ، نقش مهمی را در بسياري از مراسم مذهبی ايفا می کند در بعضي از مذاهب مصرف و استفاده از بعضی مواد غذايي حرام است .

 

نياز های تغذيه ای در تمام طول زندگی در پاسخ به تغييرات در اندازه بدن ، فعاليت ، رشد و تکامل و وضعيت سلامتی تغيير می کند .

 

بعضی از مواد غذايي به عنوان يك عامل ضروری در بدن محسوب می شوند چون در بدن ساخته نمی شوند يا خيلی کم ساخته می شوند و بايد در رژيم غذايي گنجانده شوند .

 

مواد غذايي که مسئول تامين انرژی و همچنين ساخت نسوج بدن هستند عبارتند از کربوهيدراتها ، چربی ها و پروتئين ها و همچنين ويتامين ها و مواد معدنی که در تنظيم و کنترل فرآيند بدن نقش دارند بايستی به مقدار لازم در رژيم غذايي گنجانده شوند .

 

انرژی موجود در يك رژيم غذايي توسط کيلو کالری اندازه گيری می شود که به ترتيب یک گرم ازکربوهيدراتها و پروتئین ها و چربی ها 5/4- 5/4 -9 کيلو کالری انرژی توليد می کنند.

عوامل مؤثر در تغذيه

 

 

الگوی غذايي شخص و عادتهايش با مواد غذايي که دريافت می کند رابطه دارند. عادات غذايي به عواملی مانند:

عوامل فيزيكي ( محل جغرافيايي ، عوامل اقتصادی )

عوامل فيزيولوژيكي ( سلامتی ، گرسنگی ، مراحل رشد )

عوامل روانشناسی ( فرهنگ ، آداب و رسوم ، مذهب و غيره ) بستگی دارد .

عوامل فرهنگی ، اجتماعی و رواني

مذهب : پرستاران نياز دارند که از محدوديت رژيم غذایی مذاهب مختلفی که با آنها برخورد دارند آگاه باشند و ممکن است روی احتياجات غذايي بيمار تأثير داشته باشد .

اقتصاد : بودجه کافی جهت خريد مواد غذايي، روی انتخاب رژيم غذايي و الگوی غذايي تأثير دارد. کمبود بودجه يا افزايش هزينه غذا، باعث محدوديت و در نتیجه کاهش کيفيت غذايي می شود .

عوامل روانشناسی : غذا نقش های گوناگونی را در زندگی بيشتر افراد به عهده دارد . ( در جشن ها ، گردهمايي ، در موقع تنش ، بر طرف کردن خستگی و غيره ) .

عوامل فرهنگی : تنوع مواد غذايي در ميان فرهنگ های مختلف متداول می باشد فرهنگ حکم می کند چه چيزی خورده شود ، چگونه تهيه شود و تنوع در انتخاب غذا را فرهنگ مشخص می کند .

مواد مغذی: اجزای ضروری مواد غذایی که بدن به آنها نیاز دارد.

مواد انرژی زا: شامل کربوهیدرات، چربی و پروتئین

تنظیم کننده ها: شامل ویتامین، آب و مواد معدنی

 

نقش مواد غذایی در بدن:

 

1- تامین انرژی و سوخت و ساز مورد نیاز بدن

2- تامین مواد لازم جهت رشد، نمو و ترمیم بافت‎های آسیب دیده

3- تامین ویتامین ها و مواد معدنی که برای رشد و تنظیم واکنشهای مختلف بدن ضروری هستند

آب:

یک ترکیب حیاتی در بدن است که فعالیت سلولها در آن انجام میگیرد.

• 70% وزن بدن را آب تشکیل می دهد.
• فرد محروم از آب بیشتر از چند روز زنده نمی‎ماند.

چند اصطلاح مرتبط با آب

Intake & output(جذب و دفع): در یک شخص سالم دریافت مایعات از تمام منابع با دفع مایع از طریق ادرار، مدفوع، تنفس و تعریق برابر است

Diarrhea اسهال

Vomiting استفراغ

Dehydration کم آبی

بطور کلی بیماران به مصرف بیشتر آب نیاز دارند اگر چه در برخی بیماریها از جمله (بیماریهای کلیوی و نارسایی قلبی) باید خوردن مایعات محدود شود.

کربوهیدرات ها

 

قندها مهمترین و ارزانترین منبع انرژی در تغذیه انسان هستند.

قندها، منبع اصلی سوخت برای مغز، عضلات حین فعالیت، تولید سلولهای خونی، عملکرد سلولهای کلیه

1 گرم قند= تولید 4 کیلوکالری حرارت

حداقل کربوهیدرات مورد نیاز بدن= 5گرم به ازای هر 100 کیلوکالری مورد نیاز

 

 


 

 


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ مرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 137

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

بروکر پاکت آپشن

بروکر پاکت آپشن

با POCKET OPTION یک معامله‌گر حرفه‌ای شوید یک پلتفرم معاملاتی قابل اعتماد برای همه هر معامله‌گری می‌خواهد تا در بهترین شرایط سود ببرد و نمی‌خواهد نگران امنیت وجوه شخصی خود باشد. اولین کار واضحی که یک معامله‌گر مبتدی انجام می‌دهد بررسی سایت‌های مختلف معامله آنلاین ... ...

دریافت فایل : بروکر پاکت آپشن
کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما