سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 828
  • بازدید دیروز : 1210
  • بازدید کل : 1749555

دانلود مقاله کمپرسور، انواع و کارکرد آن


دانلود مقاله کمپرسور، انواع و کارکرد آن با فرمت ورد و در 12 صفحه قابل ویرایش

قسمتی از متن مقاله

کارکنان و کارفرمایان در حوزه صنعت، با توجه به نوع صنعت و کسب‌وکار به یکی از انواع کمپرسور نیاز دارند. در این مقاله، کمپرسور، انواع و کارکرد آن به‌طور مفید و مختصر آورده شده است.

کمپرسور چیست؟

کمپرسورها دستگاه‌های مکانیکی هستند که برای افزایش فشار در انواع مایعات قابل فشار یا گازها استفاده می‌شوند که رایج‌ترین آن‌ها کمپرسور هوا است. کمپرسورها در کل صنعت برای فراهم کردن هوای محیطیا تجهیزات تأمین هوا مورداستفاده قرار می‌گیرند. از موارد کاربرد کمپرسورها می‌توان به ابزارهای هوا، رنگ‌پاش‌ها و تجهیزات انفجار ساینده، مبدل تغییر فاز یخچال برای تهویه مطبوع و سرد و خنک کردن؛ برای انتقال گاز از طریق خط لوله و غیره؛ مانند پمپ‌ها اشاره کرد. کمپرسورها به انواع گریز از مرکز (پویا یا جنبشی) و جابجایی مثبت تقسیم می‌شوند؛ اما در جایی که پمپ‌ها عمدتاً توسط انواع گریز از مرکز نشان داده می‌شوند، کمپرسورها بیشتر از نوع جابجایی مثبت هستند. آن‌ها ازنظر اندازه و سایز می‌توانند بسیار متنوع باشند، و از اندازه یک جعبه‌ابزار مخصوص پنچرگیری لاستیک‌ها تا ماشین‌های غول‌پیکر یا کمپرسور توربو موجود در سرویس خط لوله را در برگیرند. کمپرسورهای با جابجایی مثبت را در جاهایی مانند نوع پیستون و انواع چرخشی مانند ​​مارپیچ و پره چرخشی می‌توان بیشتر به انواع معکوس تبدیل کرد.

در این مقاله از هردو اصطلاح کمپرسورها و کمپرسورهای هوا برای صحبت بیشتر درباره کمپرسورهای هوا استفاده خواهیم کرد. در چند مورد تخصصی در مورد گازهای خاص‌تری که برای هرکدام از کمپرسورها استفاده می‌شود، صحبت خواهیم کرد.

 

اجزای کمپرسور

مهم‌ترین اجزای کمپرسور شامل موارد زیر هستند.

  • مخزن (Air Receiver)
  • میکرو فیلتر (Micro Filter)
  • درایر جذبی (Adsorption Dryer)
  • درایر تبریدی یا خشک‌کن (Refrigeration Air Dryer)
  • تله آبگیر و روغن گیر
  • میکرو تراپ (Micro Trap)
  • واتر تراب (water trap)

عملکرد کمپرسور

کمپرسورها برای کاربردهای مختلف و در ابعاد متنوع ساخته می‌شوند و برحسب نوع عملکرد به انواع پیستونی، دوار و گریز از مرکز تقسیم می‌شوند. عملکرد کمپرسورها، به این صورت است که نیروی لازم برای مکیدن گاز سردکننده از اپراتور، متراکم کردن گاز و سپس فرستادن آن به کندانسور را فراهم می‌کنند که در آن گاز به مایع تبدیل می‌شود. کمپرسور حجم مشخصی از گاز را با توجه به میزان جا به جایی، از سمت راست فشار ضعیف به سمت فشارقوی مکیده و منتقل می‌کند. کمپرسور با ایجاد اختلاف فشار، جریان سردکننده را از یک بخش به سایر بخش‌های سیستم برقرار می‌کند.

انواع کمپرسور هوا

کمپرسورها ممکن است به چندین روش مختلف تقسیم شوند. معمولاً بر اساس روش عملکردی که برای تولید هوا یا گاز فشرده‌شده مورداستفاده قرار می‌گیرد، به انواع مختلف تقسیم می‌شوند. در بخش‌های زیر انواع کمپرسور رایج را تشریح و ارائه می‌کنیم.

1- کمپرسور پیستون

2- کمپرسور دیافراگم

3- کمپرسور پیچ مارپیچ یا اسکرو

4- کمپرسور کشویی یا ون

5- کمپرسور فرفره‌ای یا اسکرول

6- کمپرسور لوب دوار

7- کمپرسور گریز از مرکز

8- کمپرسور محوری

با توجه به ماهیت طراحی‌های کمپرسور، فروشگاه‌هایی برای بازسازی کمپرسورهای هوا نیز وجود دارد. احتمال دارد کمپرسورهای هوای بازپرداخت شده به‌عنوان گزینه‌ای به‌جای کمپرسور نو در دسترس باشند.

کمپرسورهای پیستون

کمپرسورهای پیستون یا کمپرسورهای برگشت‌پذیر، برای فشرده‌سازی بنزین درون یک سیلندر (سیلندر) به عمل متقابل یک یا چند پیستون تکیه می‌کنند، سپس آن را از طریق دریچه در مخازن گیرنده فشار بالا تخلیه می‌کنند. در بسیاری از موارد، مخزن و کمپرسور به‌عنوان یک واحد در یک قاب یا به‌اصطلاح پایه مشترک بسته‌بندی می‌شوند. کاربرد اصلی کمپرسورهای پیستون تأمین هوای فشرده‌شده به‌عنوان منبع انرژی است، اما اپراتورهای خط لوله می‌توانند از آن‌ها برای انتقال گاز طبیعی نیز استفاده کنند. این کمپرسورها معمولاً بر اساس فشار موردنیاز (psi) و سرعت جریان (scfm) انتخاب می‌شوند. یک سیستم معمولی هوای ارگانیک فشرده‌شده را در محدوده psi 90-110 فراهم می‌کند، و همچنین حجم آن در هر نقطه بین 30 تا 2500 دور در دقیقه است. سیستم‌های تهویه و تأمین هوای تجهیزات می‌تواند در یک واحد طراحی و تعبیه شود و یا می‌تواند بر حسب نیاز در واحد کوچک‌تر که در طول تجهیزات واقع‌شده‌اند مستقر شوند.

برای دستیابی به فشارهای هوای بالاتر از آنچه توسط یک کمپرسور تک‌مرحله‌ای ایجاد می‌شود، می‌توان از واحدهای دومرحله‌ای استفاده کرد. هوای فشرده‌شده که وارد مرحله دوم می‌شود، به‌طورمعمول از قبل از طریق کانال خنک‌کننده داخلی عبور می‌کند، به‌این‌ترتیب مقداری از گرمای تولیدشده در چرخه مرحله اول از بین می‌رود.

حال که صحبت از گرما شد، بسیاری از کمپرسورهای پیستون طوری طراحی‌شده‌اند که در یک چرخه وظیفه کار می‌کنند، و نه به‌طور مداوم، این چرخه‌ها باعث می‌شوند گرمای تولیدشده در طول کار، در بسیاری از موارد، از طریق جریان هوا خنک شود.

کمپرسورهای پیستون به دو ‌صورت روغن‌کاری شده و بدون روغن در بازار موجودند. برای برخی از کاربردهایی که به بالاترین کیفیت هوا نیاز به روغن‌ دارند، باید از انواع خاصی از کمپرسور استفاده شود.

کمپرسورهای دیافراگم

کمپرسور دیافراگمی از یک طراحی متقابل تا حدودی خاص، از یک کنسانتره مونتاژ شده در موتور استفاده می‌کند. این نوع کمپرسور یک دیسک انعطاف‌پذیر را نوسان می‌کند که به‌طور متناوب حجم محفظه فشرده‌سازی را گسترش داده و منقبض می‌کند. تقریباً مانند پمپ دیافراگم، درایو توسط دیسک انعطاف‌پذیر از مایع فرآیند پلمپ می‌شود؛ بنابراین امکان تماس روغن با هر گاز وجود ندارد. کمپرسورهای دیافراگم ماشین‌هایی با ظرفیت نسبتاً کم هستند که در بسیاری از موارد آزمایشگاهی و پزشکی، یا در صورت نیاز به هوای بسیار تمیز کاربردهایی دارند.


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 133

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

بروکر پاکت آپشن

بروکر پاکت آپشن

با POCKET OPTION یک معامله‌گر حرفه‌ای شوید یک پلتفرم معاملاتی قابل اعتماد برای همه هر معامله‌گری می‌خواهد تا در بهترین شرایط سود ببرد و نمی‌خواهد نگران امنیت وجوه شخصی خود باشد. اولین کار واضحی که یک معامله‌گر مبتدی انجام می‌دهد بررسی سایت‌های مختلف معامله آنلاین ... ...

دریافت فایل : بروکر پاکت آپشن
دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما