سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 351
  • بازدید دیروز : 4254
  • بازدید کل : 1707944

دانلود گزارش کار اموزی کارخانه شیر و لبنیات پویا


دانلود گزارش کار اموزی کارخانه شیر و لبنیات پویا با فرمت ورد ودر 71 صفحه قابل ویرایش

قسمتی از متن گزارش کار اموزی

تاریخچه شرکت :

شرکت شیر پاستوریزه پویا لرستان یکی از بزرگترین کارخانه های تحت پوشش شرکت صنایع شیر لرستان می باشد که در سال 1352 در محل قبلی خود واقع در 5 کیلومتری جاده اراک توسط بخش خصوصی راه اندازی شده و فعالیت خود را شروع کرد.

اتوماسیون و استانداردسازی بالا و تکنولوژی جدید در تاسیسات و ساختمان و خطوط تولید و تنوع در تولیدات وظرفیت بالای تولید از جمله ویژگی های مهم این کارخانه میباشد به طوری که دارای پکیج کاملی از فرآورده های شیری در سطح بین المللی است .

این کارخانه در حال حاضر تولید کننده انواع محصول شامل انواع شیر استریلیزه ، شیر پاستوریزه ، ماست ساده و طعم دار ، دوغ ، پنیر Baf ، پنیر UF می باشد.

مساحت کل کارخانه در حدود 20 هکتار با زیر بنای 29 هزار متر مربع با سرمایه ای بالغ بر 620 میلیارد ریال در شهر بروجرد بنا گردیده است.

همواره تلاش شده است تا محصولات تولیدی، از سالمترین شیرهای خام که از دام سالم و در شرایط بهداشتی دوشیده شده، تهیه و با نظارت واحد کنترل کیفیت در مراحل مختلف تولید و در بشته بندی های بهداشتی، استریل و استاندارد به بازار عرضه شود بطوریکه تا پایان زمان تعیین شده برای مصرف بسیار تازه و با کیفیت باقی بمانند.

واحد تحقیق و توسعه این کارخانه همگام با دانش روز دنیا و با استفاده از فن آوری مدرن جهانی به دنبال تهیه محصولات جدید و با کیفیت در حد استانداردهای بین المللی می باشد.

بخش اداری شامل اتاق مدیریت ،حسابداری و سایر بخشهای مرتبط میباشد. نماز خانه و رستوران بطور مجزا در کنار ساختمان اداری بوده و بخش تولید شامل اتاق CIP، اتاق برق، انبار نگهداری دستگاه ها ، سردخانه، سالن خط تولید، آزمایشگاه میکروبی - شیمیایی میباشد و سرویس های بهداشتی و رختکن و دوش در کنار سالن تولید می باشد. این کارخانه در 5 کیلو متری جاده اراک واقع شده است .

مواد اولیه شامل شیر خام، خامه و کنسانتره وارد شده به کارخانه، و محصول نهایی در مراحل مختلف در آزمایشگاه مجهز کارخانه توسط کارشناسان با تجربه آزمایش و پس از تایید، محصول نهایی به بازار عرضه میگردد.

ماده ی اولیه ی مصرفی اصلی در این کارخانه شیر خام می باشد. محصولات تولیدی در این کارخانه بعد از تولید در ظروف مناسب ازجمله تتراپک و پری پک و .. بسته بندی می گردند. کارخانه طوری طراحی گردیده است که محوطه خارجی آن شرایط را برای یک بارگیری مناسب مهیا کرده است .حیاط کارخانه از فضای سبز مناسبی برخوردار است. موقعیت جغرافیایی آن طوری است که ازهرگونه آلودگی ، بلایای طبیعی مصون است. سیستم فاضلاب و دفع زباله آن بی نقص و بدون مشکل است و زباله ها بدون هیچ دردسری دفع می شوند. کارخانه در کنار جاده اصلی قرار گرفته است. ماده اولیه کارخانه از دامداری ها و روستای اطراف کارخانه خریداری می گردد. محصول عمده کارخانه شیر استریلیزه می باشد ، اما درکنار این محصول شیر پاستوریزه ماست، دوغ و خامه نیز تولید می گردد. محصول کاملا بصورت پیوسته تولید می گردد. شیر تولید شده کاملاً با شرایط بهداشتی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

شیر خام به محض ورود به کارخانه مورد بررسی و آزمون قرار میگیرد و در صورت تایید توسط واحد کنترل کیفیت وارد مخازن ذخیره و نهایتا بسته به نوع محصول وارد خط تولید می شود.

واحد كنترل كيفي در سه مرحله آزمايشات دقيقي روي شیر خام، محصول در حال توليد و محصول توليد شده نهايي انجام داده و پس از بررسي كامل و تاييد كيفيت مجوز خروج صادر مينمايد.

نظارت واحد كنترل كيفي برعمليات انبارداري و بارگيري محصول تا زمان خروج از كارخانه و استفاده از خودروهاي مناسب جهت حمل بار باعث كاهش ضايعات شده و در نتيجه این محصولات در بسته بندي هاي سالم در كمترين زمان بدست نمايندگان وسپس مصرف كنندگان خواهد رسيد.

دریافت لوح صنعت سبز به عنوان واحد صنعتی دوستدار محیط زیست، نشان واحد نمونه استاندارد استان، لوح واحد برگزیده استانی، نشان حلال، سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001:2008 (مدیریت کیفیت، محیط زیست و ایمنی و بهداشت کار)، سیستم مدیریت زیست محیطی14001:2004 ، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی 18001:2008، فعال نمونه عرصه سلامت انسان و نمونه کار و امور اجتماعی انسان از دیگر افتخارات این کارخانه بشمار می رود.

نمای کلی کارخانه

شیر خام وارد شده به کارخانه در محل آزمایشگاه دریافت شیر خام تحت بررسی کارشناسان آزمایشگاه قرار گرقته و یکسری آزمایشهای ارگانولپتیکی، شیمیایی و میکروبی بر روی آن انجام میگیرد تا در صورت تأیید، اجازه تخلیه و ذخیره در مخازن برای آن صادر گردد.

آزمایشهای اولیه شیر خام شامل اندازه گیری میزان دانسیته، اسیدیته، تست الکل، PH، درصد چربی، نقطه انجماد، میزان پروتئین و مواد جامد بدون چربی می باشد که پس از اندازه گیری و بررسی و مقایسه با استانداردهای تعریف شده از طرف صنایع شیر ایران، توسط کارشناسان آزمایشگاه تعیین میگردد که شیر خام وارد شده به کارخانه قابل خریداری می باشد یا کارخانه عدم دریافت شیر خام و بازگشت ان را اعلام می نماید که بازگشت شیر در اثر عدم مطابقت فاکتورهای اندازه گیری شده با استانداردهای تعریف شده، آلودگی میکروبی، تقلبات احتمالی انجام شده و ... انجام میگیرد، چرا که استفاده از شیرهای آلوده یا ناسالم در خط تولید سلامت مصرف کننده را تهدید میکند و در کارخانه پویا بروجرد استفاده از چنین شیرهایی نه در خط تولید فرآورده های استریل و نه در خط تولید محصولات پاستوریزه مجاز نبوده و کاربردی نخواهد داشت.

محصولات مختلف تولیدی در دو خط استریلیزه و پاستوریزه تولید می شوند. خط تولید پاستوریزه شامل تولید انواع ماست، پنیر،دوغ می باشد و در خط استریلیزه انواع شیرهای ساده و طعم دار تولید میگردد که شرح کامل فرآیند و آزمایشهای انجام گرفته مرتبط با هر محصول بطور کامل و جداگانه در قسمت های بعدی گزارش توضیح داده شده است.

جمع آوری و حمل شیر

شیر پس از دوشش در دامداریها درون تانکهای ذخیره نگهداری می شود و دمای آن را باید تا کاهش داد تا میکروبها فرصت رشد و تکثیر پیدا نکنند. تانکرهای مخصوص حمل شیر عمدتا دوجداره می باشند و دارای 2 یا 3 قسمت مجزا با دریچه های جداگانه هستند تا از تکان خوردن شدید شیر و کاهش کیفیت آن جلوگیری بعمل آید .

 

دریافت شیر

هر زمان که دامدار قصد داشته باشد شیر به این کارخانه بیاورد ، ابتدا باید به قسمت اداری مراجعه نماید و بعد از تنظیم قرارداد با کارخانه و اخذ کد مخصوص ، موظف می شود طبق زمان تعیین شده در قرارداد هر روز بطور مرتب شیر به این کارخانه بیاورد. درزمان عقد قرارداد برای هر دامدار یک کد مخصوص صادر می شود و ازآن پس شیری که آن دامدار به کارخانه می آورد فقط با آن شماره شناسایی می شود .

هرروز شیر در دو نوبت صبح از ساعت 8 تا 2 بعد از ظهر و نوبت عصر از ساعت 5 تا 8 از دامدار دریافت می شود. بعد از اینکه شیر وارد کارخانه شد ، ابتدا توسط نیروی مسئول مربوطه در محل دریافت شیر توسط همزن شیر را کاملا مخلوط کرده و با ملاقه نمونه ایی از شیر برداشته و برای انجام آزمایش های ابتدایی به آزمایشگاه انتقال می دهند . در محل آزمایشگاه تست الکلی ، اندازه گیری وزن مخصوص شیر ، اسیدیته ، چربی و ... مشخص می شود و اگر نمونه فاقد هرگونه مشکلی بود اجازه تخلیه پیدا می کند. در زمان تخلیه شیر از صافی گذشته تا اجسام خارجی آن جدا شوند و در همان زمان وزن شیر ورودی در سکوی جمع آوری ثبت می شود . علاوه بر وزن شیر اطلاعاتی از قبیل درصد چربی شیر ، مقدار پروتئین شیر و درصد آب شیر نیز ثبت می شوند و با توجه به این اطلاعات قیمت شیرمشخص می شود .

همانگونه که اشاره گردید آزمایشهای مختلفی به محض ورود شیرخام به کارخانه بر روی آن انجام میگیرد که در این قسمت به شرح کامل آنها اشاره می گردد:

اساس، نحوه و دلیل اندازه گیری دانسیته شیر:

وزن مخصوص شير تابع وزن مخصوص مواد جامد تشكيل دهنده شير است. شیر خام وارد شده به کارخانه باید مورد بررسی کارشناسان آزمایشگاه قرار بگیرد تا سلامت شیر جهت تولید فرآورده های تخمیری و محصولات استرلیزه مورد بررسی و تایید قرار بگیرد. اندازه گیری مقدار دانسیته شیر خام از جمله مهمترین و اولین آزمایشهایی است که مورد بررسی قرار می گیرد. هدف از این آزمایش تعیین وزن مخصوص شیر و تخمین میزان ماده خشک و کشف تقلبات در نتیجه افزایش آب و یا گرفتن چربی از شیر می باشد. این آزمایش در مورد شیر خام، شیر پاستوریزه و شیر تغلیظ شده برای تهیه ماست کاربرد دارد.

عدد دانسیته با مقدار چربی رابطه معکوس دارد، چربی جزو درشت ملکولها بوده و دارای جرم کم و حجم زیاد می باشد. با توجه به رابطه هر چه حجم افزایش یابد دانسیته شیر کاهش می یابد و افزایش حجم به معنای افزایش چربی شیر است. چربی شیر نیز با میزان شیر تولید شده رابطه عکس دارد، هر چه میزان شیر تولید شده کاهش یابد میزان چربی آن افزایش می یابد و برعکس.

گرفتن چربي از شير به دليل كمتر بودن وزن مخصوص چربي از ساير مواد متشكله شير موجب افزايش دانسيته مي گردد . وزن مخصوص شيري كه به طور كامل چربي آنگرفته شده باشد بين 033/1 تا 035/1 است .

محدوده استاندارد دانسیته شیر خام بر اساس تعریف صنایع شیر ایران در کارخانه پویا لرستان برابر 0320/1 – 0290/1 می باشد، در صورتیکه مقدار آن در شیر خام وارد شده به کارخانه کمتر از میزان حداقل (0290/1<) باشد نشان دهنده اضافه شدن آب به شیر می باشد که افزودن آب به شیر جزو تقلبات انجام گرفته در صنایع شیر می باشد که پس از تأیید توسط واحد آزمایشگاه، شیر با دانسیته کم مورد استفاده در خط تولید نبوده و برگشت داده می شود.

چنانچه مقدار دانسیته بالاتر از میزان حداکثر (0320/1>) باشد نشان دهنده مواد افزودنی به شیر می باشد. این مواد میتوانند کلیه مواد افزودنی قلیایی به شیر (سود، جوش شیرین، سود پرک و ...) را شامل شوند.

ترمولاکتودانسیمتر ابزاری است که برای اندازه گیری دانسیته شیر خام مورد استفاده قرار می گیرد. ترمولاکتودانسیمتر دارای درجه بندی های معینی می باشد که برای خواندن میزان دانسیته شیر خام استفاده می شود.

ترمومتر نصب شده بر روی آن درجه حرارت شیر را نشان می دهد و حد استاندارد تعریف شده بران آن 15C0 می باشد که بر اساس درجه حرارت مقدار عدد خوانده شده برای دانسیته شیر به شرح زیر متفاوت خواهد بود.

اساس کار با ترمولاکتودانسیمتر به این شرح است که مزور(استوانه مدرج) را تا حجم معینی (معمولا 250ml) از شیر پر میکنیم و ترمولاکتودانسیمتر را داخل آن شناور می کنیم، پس از مدتی که بصورت بدون حرکت ثابت شد عدد دانسیته را بر حسب درجه بندی روی آن می خوانیم. همانطور که اشاره شد دمای شیر در عدد دانسیته تأثیر گذار بوده و این اثر نیز به دو حالت اعمال می شود:

در صورتیکه افزایش دما بین 200C-15باشد به ازای هر یک درجه افزایش دما دو واحد عددی به عدد خوانده شده دانسیته افزوده می شود و اگر افزایش دما بالاتر از 200C باشد در این حالت به ازای هر یک واحد افزایش دما سه واحد عددی به عدد خوانده شده دانسیته افزوده می شود و به این ترتیب دانسیته نهایی شیر تعیین می گردد.

هدف از اندازه گیری دانسیته اولا محاسبه وزن شیر خریداری شده بر حسب کیلوگرم می باشد و این امر به این دلیل ضروری می باشد که هزینه شیر خام خریداری شده در واحد کیلوگرم پرداخت می گردد و دوم اینکه می توان به تقلب افزایش آب یا مواد افزودنی به شیر پی برد.

در این حالت با در دست داشتن دانسیته و حجم بر حسب لیتر به سادگی و بر اساس فرمول می توان وزن شیر خام خریداری شده را محاسبه نمود.

باید توجه داشت که دانسیته در ارتباط مستقیم با تغذیه دام می باشد و اگر دام جیره غذایی مناسبی نداشته باشد شیر تولید شده دارای دانسیته پایین تری بوده و احتمال برگشت و عدم پذیرش چنین شیری بالاتر خواهد بود.

اساس، نحوه و دلیل اندازه گیری اسیدیته شیر

از جمله آزمایش هایی که بر روی شیر خام انجام می گیرد اندازه گیری میزان اسیدیته آن می باشد. هدف از این آزمایش اندازه گیری اسیدیته قابل سنجش در شیر خام با استفاده از روش تیتر کردن با سود 0/9 نرمال به روش دورنیک می باشد.

اسیدیته شیر به محض دوشش کمتر از 14درجه دورنیک و در رابطه با املاح معدنی و مواد تشکیل دهنده آن می باشد. هر یک از مواد تشکیل دهنده شیر دارای اسیدیته خاصی هستند که در حالت کلی مجموع آنها کمتر از 14درجه دورنیک بوده و اسیدیته واقعی شیر قبل از فعالیت میکروارگانیسم ها را بیان می کند.

در اثر گذر زمان و فعالیت میکروارگانیسم ها اسیدیته تغییر پیدا می کند از این رو حد مجازی برای این منظور در نظر گرفته می شود. حد استاندارد تعریف شده برای اسیدیته در کارخانه پویا لرستان16-14درجه دورنیک می باشد که معادل 16/0-14/0 بر حسب اسید لاکتیک می باشد. اسیدیته شیر ملاکی برای تعیین تازگی یا کهنگی شیر می باشد.

اسیدیته شیری که تازه دوشیده شده حدود 140D یا 14/0 درصد برحسب اسید لاکتیک می باشد.دلیل وجود اسید لاکتیک در شیر در نتیجه فعالیت میکروارگانیسم ها می باشد.

لاکتوز موجود در شیر توسط میکروارگانیسم ها به گلوکز و گالاکتوز تبدیل می شود و این قندهای ساده شده توسط فعالیت میکروارگانیسم ها به اسید لاکتیک تبدیل می شوند. در حالت کلی به ازای هر یک از قندهای گلوکز و گالاکتوز دو ملکول اسید لاکتیک تولید می شود، بنابراین می توان بیان نمود که در اثر فعالیت میکروارگانیسم ها از یک واحد لاکتوز چهار واحد اسید لاکتیک تولید می شود. تجمع اسید تولید شده باعث اسیدی و ترش شدن شیر می شود.

اعداد بالاتر و پایین تر از حد تعریف شده برای اسیدیته شیر بیان کننده حالت غیر طبیعی به شرح زیر می باشد:

در صورتیکه اسیدیته پایین تر از 140D(درجه دورنیک) باشد بیان کننده وجود مواد افزودنی به شیر می باشد. این مواد افزودنی عمدتاً باید قلیایی باشند (مانند جوش شیرین) تا بتوانند تاثیر اسید لاکتیک بیش از حد مجاز تولید شده در شیر را خنثی نمایند. اگر اسیدیته شیر بالاتر از 160Dباشد شیر خراب بوده و ترشیده می باشد.

اساس تعیین اسیدیته بر حسب دورنیک، سود 9/0 نرمال باشد که برای تهیه آن ابتدا سود نرمال را به حجم 1000ml می رسانیم، در مرحله بعدی از سود به حجم رسانده شده 111ml برمی داریم و مجدداً آن را به حجم 1000ml می رسانیم و به این ترتیب سود 0/9N برای تعیین اسیدیته بر حسب دورنیک را تهیه می نماییم.

کازئین ها و فسفات ها مهمترین عوامل موثر در میزان اسیدیته ظاهری شیر می باشند. هنگامیکه شیر پاستوریزه می شود، Co2خارج شده و اسیدیته شیر حدود 01/0 درصد کاهش می یابد. اسیدیته قابل تشخیص شیر بر حسب اسید لاکتیک محاسبه می شود و بوسیله تیتر کردن شیر با یک محلول قلیایی استاندارد در مجاورت فنل فتالئین اندازه گیری می گردد.

 

 

 

برای اندازه گیری اسیدیته شیر به روش دورنیک مقدار 10ml از شیر مورد نظر را درون بشر می ریزیم، به آن 4-3 قطره شناساگر فنل فتالئین اضافه می کنیم و آن را با سود 0/9N تیتر می کنیم، میزان ml سود مصرفی معادل میزان اسیدیته شیر مورد آزمایش می باشد:

0D درجه دوررنیک = ml سود نرمال مصرفی جهت خنثی کردن 100ml نمونه

نکته قابل توجه در مورد اسیدیته این که اسیدیته شیر همواره با PH آن رابطه معکوس دارد به این صورت که در صورت پایین بودن اسیدیته میزان PH آن افزایش می یابد و برعکس این حالت نیز کاملاً صادق می باشد.

اساس، نحوه و دلیل انجام تست الکل

انجام تست الکل از سری واکنش های مهم و ضروری انجام یافته در آزمایشگاه شیر خام بمحض دریافت شیر از دامدار یا جمع آورنده شیر می باشد. برای انجام این آزمایش از دو نوع الکل با درصد های مختلف استفاده می گردد که شامل الکل 68% و 72% می باشد.

ارزیابی ثبات الکلی شیر خام به منظور تخمین سریع اسیدیته و PH و یا شیرهای غیر طبیعی است. این روش برای ارزیابی کیفیت شیر خام تحویلی به کارخانه و مراکز جمع آوری شیر کاربرد دارد.

شیرهایی با کیفیت نامطلوب (ترش، آغوز، ورم پستانی) در تماس با الکل ایجاد لخته و رسوب می کند که شدت و ضعف تشکیل رسوب معیاری جهت تخمین کیفیت شیر خواهد بود. در این آزمایش اگر بعد از افزایش حجم مساوی شیر و الکل رسوبی تشکیل نشود می توان یک حجم دیگر الکل به آن اضافه نمود که عدم مشاهده رسوب نشان دهنده کیفیت شیر است.

نتیجه آزمایش را بصورت یک یا دو حجم اتانول 68% مثبت (در صورت مشاهده رسوب) و یا منفی (در صورت عدم مشاهده رسوب) می توان گزارش نمود.

الکل های خریداری شده از بازار درصد الکلی بالایی دارند (96%) که ابتدا قبل از انجام آزمایش رقیق سازی آنها انجام بگیرد. دلیل انجام رقیق سازی این است که در صورت عدم انجام آن پروتئین های شیر سریعاً دناتوره شده و به اصطلاح شیر می برد.

جهت رقیق سازی الکل و تهیه درصد های مورد نیاز، مثلاً 68% به شرح زیر عمل می کنیم:

 

فرمول بالا بیان می کند که برای تهیه الکل 68% باید در داخل استوانه مدرج 100 میلی لیتری مقدار 70/83 میلی لیتر الکل 96% ریخته و باقی مانده (17/29 میلی لیتر) را با آب مقطر به حجم 100 برسانیم و جهت انجام تست الکل مورد استفاده قرار دهیم.

پس از تهیه الکل با درصد های معلوم از آنها جهت انجام آزمایش تست الکل استفاده میکنیم. برای این منظور در ابتدا شیر خام مورد نظر را با الکل 72% تست میکنیم. برای این کار ابتدا درون لوله آزمایش مقدار 2ml الکل 72% می ریزیم و به آن مقدار 2ml شیر از نمونه مورد آزمایش اضافه می کنیم و بخوبی هم می زنیم. در صورت تشکیل رسوب یا لخته در دیواره لوله آزمایش در مرحله بعدی آن را با الکل 68% تست میکنیم و نتیجه را گزارش می نماییم. دلیل انجام تست الکل، آزمایش پایداری پروتئین های شیر می باشد.

در تست الکل اسید لاکتیک تولید شده با ملکولهای آب پیوند قطبی-یونی تشکیل می دهد و شیر مقداری از آبهای اطراف کازئین را به دلیل خاصیت آب دوست بودن می گیرد. الکل اضافه شده برای انجام تست الکل نیز دارای خاصیت آبگیری بوده و مقدار دیگری از آب اطراف کازئین را می گیرد و منجر به رسوب کازئین می شود که دلیل تشکیل لخته های پروتئینی بر روی دیواره لوله آزمایش نیز به دلیل همین پدیده می باشد.

در صورتی که شیر دارای کیفیت بالایی باشد در مقابل الکل 72% پس از آبگیری توسط اسید و الکل مقدار آب اضافی در اطراف کازئین باقی می ماند و مانع از رسوب آن می شود، از این شیرها به منظور تولید فرآورده های استریل استفاده می شود. در شیرهایی با کیفیت پایین به دلیل میزان زیاد اسید تولید شده، کازئین آب بیشتری از دست می دهد و به راحتی در مقابل الکل 68% رسوب میکند، چنین شیرهایی در تولید محصولات پاستوریزه کارایی دارند.

در حالت کلی می توان اینگونه بیان نمود که اسید لاکتیک تولید شده در شیر بر روی پیوندهای پپتیدی پروتئین ها اثر گذاشته و باعث سست شدن آن ها می گردد، الکل استفاده شده باعث از هم گسستن و باز شدن کامل پیوندهای پپتیدی پروتئین ها می شود و در نتیجه ی آن پروتئین ها ماهیت خود را از دست داده و دناتوره می شوند که دلیل مشاهده رسوب در دیواره لوله آزمایش دناتوره شدن پروتئین های شیر می باشد.

همانگونه که قبلاً نیز اشاره شد درصورتیکه نتیجه ی تست الکل 72% مثبت باشد آن را مجدداً با الکل 68% آزمایش می کنیم. در صورتیکه پیوندهای پپتیدی پروتئین ها کاملاً از هم گسسته و ضعیف باشند در مقابل الکل 68% نیز نمی توانند پایداری نشان دهند و چنین شیرهایی که پروتئین های آنها دناتوره می شود توان تحمل حرارتی نداشته و جزو شیرهای برگشتی در کارخانه پویا لرستانمحسوب می شوند.

ولی چنانچه پروتئین ها توانایی مقاومت در برابر الکل 68% را داشته باشند توسط کارخانه دریافت می شوند با این تفاوت که این نوع شیرها صرفاً در فرآورده های تخمیری مورد استفاده قرار می گیرند و قابل مصرف در خط تولید فرآورده های استریل کارخانه نمی باشند.

در هنگام مخلوط کردن شیر با الکل مقدار جزئی حرارت تولید می گردد که دلیل آن در ارتباط با دو عامل می باشد:

  1. الکل دچار تبخیر سطحی می شود که در نتیجه آن مقداری حرارت ایجاد می شود.
  2. الکل در اثر واکنش با اسید منجر به تولید گرما می شود.

دلیل عدم استفاده از شیرهایی با تست الکل 68% با نتیجه تست منفی در خط استریل این است که اولاً شیرهای استریل باید دمای بالایی را دریافت نمایند و پروتئین ها باید توان تحمل گرمایی بالایی داشته باشند، علاوه بر آن محصولات استریل مدت ماندگاری طولانی تری دارند که در این صورت جهت جلوگیری از ایجاد مشکل در طی مراحل نگهداری حتماً باید نتیجه تست الکل شیرهایی که به خط تولید فرآورد های استریل وارد می شوند برای الکل 72% باید منفی باشند.


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ شهریور ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 223

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

نام کتاب : از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای نویسنده : زیگ زیگلار مترجم : زینب فرجی و مصطفی عابدینی فرد فرمت : pdf ... ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا 200,000 تومان با تخفیف 50% فقط 100,000 تومان پنل «پنل نمایندگی ارائه خدمات مجازی، سوشال مدیا» بمب مجازی مدیریت: سوشال مدیا فرمت: pdf، آدرس پنل، ویدئویی mp4 تیم برنامه نویسی: سوشال مدیا سال انتشار: پنل ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما