سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1574
  • بازدید دیروز : 1812
  • بازدید کل : 1753415

دانلود مقاله موتور BLDC


دانلود مقاله موتور BLDC با فرمت ورد ودر 19 صفحه قابل ویرایش

قسمتی از متن مقاله

مقدمه :

موتور BLDC در مراجع مختلف دارای تعاریف متفاوتی می باشد.استانداردانجـمن مـلی سـازندگان تجـهیزات الکـتریکی (NEMA) , موتور BLDC را اینگونه تعریف می نمایند :

یک موتور بـدون جاروبک , ماشین دوار خودسنکـرونی اسـت که دارای روتـور مغناطیسی دائـم بوده و از موقعیتهای مشخصی از شافت دوار روتور , جهت کموتاسیون الکترونیکی استفاده می شود. ایـن موتور می توانـد به همـراه درایوهای الکتورنیک مربوطه به صورت مجتمع باشد یا اینکه موتور از درایو مربوط جدا باشد.

موتور BLDC در مراجع مختلف دارای تعاریف متفاوتی می باشد.استاندارد

انجـمن مـلی سـازندگان تجـهیزات الکـتریکی (NEMA) , موتور BLDC را اینگونه تعریف می نمایند:

یک موتور بـدون جاروبک , ماشین دوار خودسنکـرونی اسـت که دارای روتـور مغناطیسی دائـم بوده و از موقعیتهای مشخصی از شافت دوار روتور , جهت کموتاسیون الکترونیکی استفاده می شود. ایـن موتور می توانـد به همـراه درایوهای الکتورنیک مربوطه به صورت مجتمع باشد یا اینکه موتور از درایو مربوط جدا باشد.

تاریخچه :

تاريخچه موتورهاي بـدون جاروبك (brushless) به بيش از نيم قرن پيـش بازمي گردد اما تنها در طول دو دهه است كه به سيستمهاي عملي موثر و ارزشمندي تبديل شده اند. در سال 1855 فردی باهوش به نام ارنست ورنر فون که یکی از مخترعین بزرگ آلمان است ایده ای در ذهن خود را به مرحله عمل می رساند. موتوری با سیم پیچ ثابت و آهن ربای چرخان . با این ایده دیگر قسمت متحرک موتور احتیاجی به جاروبک و کموتاتور نخواهد بود و از شر نویز و سروصدا ، اصطکاک و استهلاک خلاص خواهیم شد .

از مهمترين عواملي كه به افزايش محبوبيت اين نوع محرك منجر گرديده مربوط به بهبودهايي است كه در زمينه مواد آهنربايي , كاهش قيمت مدارهاي مجتمع و ساخت كليدهاي الكترونيك قدرت ولتاژ بالا ایجاد شده است.

ساختمان موتور :bldc

موتور های BLDC یک نوع خاص از موتور های سنکرون هستند.این مطلب به آن معناست که میدان مغـناطیسی ایـجاد شـده توسط استاتور و رتور با فرکانس واحد دوران میکند .

موتور های BLDC فاقد پارامتری بنام لغزش , مـشابه آنچـه در موتور های القایی مشاهده می شود هستند. موتور های BLDC در ساختار تکفاز , دوفـاز, سه فـاز و پنج فـاز و همچنین تعداد فاز بالاتر وجود دارند.

متناظر با هریک از انواع مذکور , استاتور نیز به همان تعداد دارای سیم پیچ است . اما نوعی که فراگیر بوده وبیشتر مورد استفاده قرار میگیرد , سه فـاز می باشد.

استاتور :

استاتور موتور BLDC شـامل ورقه هـای فـولادی دسته بندی شده ایی است که به همراه سیم پیچـها در اسلاتـهایی جـا سـازی شده اند که دو سر آنها در راستای محیط داخلی قرار دارند.

استاتور این نوع موتور های شبیه به موتور های القایی می باشد اما الگـوی سیم بندی متفاوتی دارد.مـوتور هـای BLDC دارای سـیم پیچ استاتور میباشند کـه به صورت ستاره به یکدیگر متصل می شوند. هر سیـم پیـچ متشکـل از تعـداد زیـادی حلقه بوده که متوالیا و با آرایشی خـاص به یکـدیگر متصل هستند. هر سیم پیچ در داخل استاتور به نحوی توزیع شده است تا تشکیل یک قطب را بدهد.

دو نوع آرایش سیم بندی برای استاتور وجود دارد که در نتیجه آن موتورهای BLDC ذوذنقه ای و سینوسی مطرح می شود. این تفاوت از نحوه اتصال کویلهای استاتور ظاهر مـی گردد که در نتیجـه دو نوع مختلف ولتاژ ضد محرکه مغناطیسی (Back-EMF) پدید می آید.

 

 

 

روتور :

روتور یک موتور BLDC از مواد مغناطیسی ساخته شـده و بر حسب چگـالی میـدان مغناطیسی مورد نیـاز در روتـور، مـواد مغـناطیـسی منـاسب و بـرای ساخـت روتور استـفـاده می گـردد مگنتها ی فریت معمـولا بـرای ساخـت مغنـاطیس دائـم به کـار می رود .فریتها ارزان قیمـت هستند ولی چگالی فلوی پاییـنی دارند .آلـیاژ های مواد مغناطیسی دائم کمیاب مانند نئـودیم (Nd) , ساماریـوم- کبـالت (SmCo) موادی با چگالی بالا بوده که گران قیمت می باشند. در نوع Interior , به دلـیل آنکه در سطـح روتور ، ناحـیه مغـناطیس دائم کوچکتر از ناحیه قطب می باشد چگالی شار فاصله هوایی در قسمت مدار باز کوچـکتر از مقـدار آن در داخـل مگنت می باشد . انـدوکتـانس محـور d از اندوکتانس محور q کمتر می باشد. در ایـن پیکر بنـدی مگـنت بسیار خوب محافظت شده و برای کاربرد های سرعت بالا بسیار کابرد دارد. موتور نوع Surface Magnet دارای ساخـتار ساده تـری بـوده و مگـنت نیز چندان محافظت نمی شود . کاربرد این موتور برای سرعت متوسط تا بالا می باشد. بیشترین کـاربرد شان موتور های درایو دیسک ثـابت کـامپیوترها مـی باشد.

این کاربرد نیاز به یک سرعت یک نواخت و ثابت داشته و اینرسی بالای روتور مغناطیسی سطحی یک مزیت در بدست آوردن این اهداف می باشد.

سنسورهای تعیین موقعیت :

اين حسگـرها مـوقعيت آهنرباهاي گردان را آشكار ساخته و كدهاي منطقي

را به يك رمز گشاي كموتاسيون ارسال مي كنند، رمز گشا پس از پردازش اين كد، مدارهاي آتش كليدهاي نيمه هادي كه تامين كننده توان سيم پيچي استاتور موتور تحريك هستند را به كار مي اندازد.


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 148

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

بروکر پاکت آپشن

بروکر پاکت آپشن

با POCKET OPTION یک معامله‌گر حرفه‌ای شوید یک پلتفرم معاملاتی قابل اعتماد برای همه هر معامله‌گری می‌خواهد تا در بهترین شرایط سود ببرد و نمی‌خواهد نگران امنیت وجوه شخصی خود باشد. اولین کار واضحی که یک معامله‌گر مبتدی انجام می‌دهد بررسی سایت‌های مختلف معامله آنلاین ... ...

دریافت فایل : بروکر پاکت آپشن
دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما