سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 187
  • بازدید دیروز : 1210
  • بازدید کل : 1748914

دانلود مقاله انواع راه های جایگزینی دندان از دست رفته


دانلود مقاله انواع راه های جایگزینی دندان از دست رفته با فرمت ورد ودر 14 صفحه قابل ویرایش

قسمتی از متن مقاله

پروتز ثابت و متحرک دندان چیست؟

منظور از اصطلاح پروتز دندان، دندان مصنوعی یا تعویض دندان است. این پروتزها انواع مختلفی دارند، از روکش های ساده ای که برای کمک به ترمیم یک دندان استفاده می شود تا پروتزهای کامل دندان که برای جایگزینی یک دندان بکار برده می شوند و عموما دندان مصنوعی نامیده می شوند، پروتز متحرک و ثابت دندان بنا به دلایل زیبایی و پزشکی توسط دندانپزشک مورد استفاده قرار می گیرد. بیمارانی که به پروتز نیاز دارد برای گاز گرفتن چیزی به مشکل بر می خورند و همچنین به خاطر نداشتن یک دندان یا ظاهر جسمانی نامناسبی که به دلیل نداشتن دندان پیدا کرده اند، احساس شرمندگی می کنند.که در چنین شرایطی پزشک با انجام تعویض دندان و سفید کردن آن(بلیچینگ) زیبایی را به دندان باز می گردانند.

 

انواع پروتز دندان مختلفی وجود دارد، که در دسترس بیماران قرار دارد. از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

روکش یا پروتز جزئی دندان: وقتی دندان بشکند یا آسیب ببیند، اما ریشه آن هنوز بدون تغییر مانده باشد، یک روکش یا پروتز دندان جزئی توسط دندانپزشک توصیه می شود. در این روش، هر گونه ناحیه آسیب دیده از بین می رود و تنها ریشه دندان اصلی باقی می ماند. سپس بر روی این ریشه روکش قرار داده می شود. عموما با مراقبت مناسب روکش ها این پروتز دندان به مدت 15 سال دوام دارند، اما ممکن است با گذشت زمان بشکنند. بیمارانی که بر روی دندان آنها روکش قرار داده شده است، عموما مشکلی از لحاظ گاز گرفتن با دندان ندارند و در نهایت به وجود روکش در دندان خود عادت می کنند.

ایمپلنمت: این راهکار نوع جدیدی از پروتز ثابت دندان است. یک میله تیتانیوم در داخل فک بیمار قرار داده می شود و یک دندان جدید از مینا ساخته می شود و در این میله قرار داده می شوند. بیمارانی که تنها تعداد کمی از دندان های جلوی آنها افتاده است، این روش را می توانند به عنوان پروتز دندان های جلو انتخاب کنند. این نوع، هزینه پروتز دندان زیاد است و برای تمیز کاری نیازی به جدا کردن آنها نیست و عموما مانند دندان از دست رفته بازسازی می شوند و از نظر زیبایی تقریبا نمی توان بین ایمپلنت (کاشت دندان) و دندان طبیعی تفاوتی را تشخیص داد. برای اطلاع دقیق از هزینه کاشت دندان باید با پزشک مشورت نمایید.

صفحه های دندانی: این پروتزهای دندانی عموما صفحه دندان یا دندان مصنوعی جزئی همراه با چسب دندان مصنوعی نامیده می شوند. وقتی بیمار دندان های زیادی را در یک طرف از دهان خود از دست داده است، یا باید چندین دندان را بکشد، دندان پزشک عموما صفحه دندانی را توصیه می کند. صفحه دندانی به کاهش مشکلات مرتبط با هم تراز کردن بایت دندان کمک می کند که در صورتی که دندان از دست رفته، جایگزین نشود، بوجود می آید. صفحه دندانی جای دندان افتاده قرار می گیرد و عموما برای قرار دادن پروتز دندان در جای دندان به چندین جلسه درمانی نیاز است. بایت کنونی بیمار ارزیابی می شود و یک قالب گرفته می شود تا مشخص شود که صفحه دندان چه اندازه ای باید داشته باشد. وقتی اندازه صفحه دندانی تعیین شد، صفحه دندان در قسمت مورد نظر قرار می گیرد. عموما، این صفحات وقتی نصب شدند نباید جدا شوند و عملکرد آنها شبیه دندان است.

دندان مصنوعی: این راهکار یکی از انواع پروتز دندان هستند که وقتی مورد استفاده قرار می گیرند که دندان های ردیف بالایی یا پایینی باید کشیده شوند. دندان های مصنوعی عموما برای دندان های ردیف بالا یا پایین یا هر دو موجود هستند. این پروتز ها قابل تعویض هستند و بیمار باید هر روز آنها را تمیز کند. فرآیند قرار دادن دندان مصنوعی متحرک شباهت زیادی با فرآیند قرار دادن صفحه های دندانی دارد. از بایت بیمار قالبی گرفت می شود و دندان مصنوعی براساس آن ساخته می شوند. سپس، دندان پزشک پروتز دندانی جدید را در محل مورد نظر قرار می دهد و در مورد نحوه تمیزسازی و مراقبت از دندان ها بیمار را آموزش می دهد. دندان‌های مصنوعی می‌توانند از نظر نوع (دندان مصنوعی ژله ای و ثابت) متفاوت باشند. تفاوت در هزینه دندان مصنوعی می‌تواند با زمان مورد نیاز برای ساخت دندان، مواد مورد استفاده برای ساخت، و تجربه دندان‌پزشک ارتباط داشته باشد.

 

روکش دندان :

هنگامی که یک دندان شکسته شده یا آسیب ببیند، اما ریشه آن سالم باشد، امکان استفاده از یک روکش یا پروتز دندان توسط دندان پزشک برای بیمار وجود دارد. در این رویه، نواحی آسیب دیده دندان برداشته شده و یک بخش کوچک از دندان باقی می ماند که این بخش در برگیرنده ریشه اصلی دندان است. در نهایت روکش شبیه مینای دندان بر روی بخش باقیمانده دندان قرار خواهد گرفت. پروتز دندان در این روش معمولاً در صورت مراقبت صحیح تا پانزده سال دوام و ماندگاری دارد، اما با گذشت زمان امکان شکستن این روکش وجود دارد. بیمارانی که از این روکش استفاده می کنند معمولاً هیچ مشکلی در رابطه با گاز گرفتن ندارند و به تدریج حتی وجود این روکش را در دهان خود احساس نخواهند کرد.

 

ایمپلنت :

به طور کلی، در صورتی که چند دندان کشیده شده باشد، ایملپنت دندان برای شما مناسب است. با این حال، برای انجام این کار باید از سلامت کافی برخوردار باشید، زیرا بعضی از بیماری ها و مشکلات بر کارایی پروتز دندان و کاشت ایمپلنت دندان برای شما تاثیر گذار هستند. برای مثال، دیابت کنترل نشده، سرطان، پرتودرمانی فک ها، استعمال دخانیات، مصرف بیش از حد الکل، یا بیماری لثه ایی کنترل نشده در نحوه اتصال ایملپنت به استخوان شما اثر گذار هستند. باید وضعیت پزشکی قبلی و فعلی خود را به همراه داروهای تجویزی، غیر تجویزی یا گیاهی ای که مصرف می کنید را به اطلاع جراح دندان برسانید.

محل و نحوه قرار دادن پروتز دندان ایملپنت به ارزیابی جامع سیستم فک و دهان که دندان ها در داخل آن فعالیت می کنند، نیاز دارد، این مساله شامل مدل های بررسی دندان و بایت شما و عکس های سی تی اسکن می باشد را ضروری می کند. برنامه ریزی با کمک تصویر برداری رایانه ای تضمین می کند که ایملنت ها دقیقا در محل مناسبی در استخوان قرار می گیرند.

 

مراحل ایمپلنت :

مراحل ایمپلنت دندان به شرح زیر می باشد:

قرار دادن استخوان در حفره استخراج در زمان از بین رفتن دندان به محافظت از حجم استخوان مورد نیاز برای کاشت دندان کمک می کند. همچنین برای بازسازی (رشد مجدد) استخوانی که از بین رفته است روش هایی وجود دارد که حجم استخوان ضروری برای اتصال پروتز ثابت دندان ایمپلنت را ارائه می کند. در واقع، یکی از دلایل اصلی برای قرار دادن ایمپلنت دندان به جای دندان های از دست رفته محافظت از استخوان فک است.

استخوان ها برای سالم باقی ماندن به تحریک نیاز دارد. به دلیل اینکه ایمپلنت های دندان با استخوان ترکیب می شوند، آن را ثابت می کنند و مانع از تحلیل استخوان دندان رفتن بیشتر می شوند. باز جذب یک فرآیند نرمال و قطعی است که در آن استخوان وقتی از دندان محافظت نمی کند یا به آن متصل نیست، از بین می رود. تنها پروتز دندان ایمپلنت می تواند این فرآیند را متوقف کنند و از استخوان محافظت کنند.

ارزیابی و برنامه ریزی ترمیم و تعویض ایمپلنت، ساخت روکش، بریج دندان یا دندان مصنوعی که در بالای ایملنت قرار می گیرد و در دهان شما نمایان هستند، به یک تیم دندان پزشکی نیاز دارد. درضمن با رعایت بهداشت دهان و دندان و ویزیت دوره‌ای منظم انتظار می‌رود که عمر بریج دندان بیش از 10 سال باشد. قرار دادن پروتز دندان ایمپلنت به روش جراحی فک نیاز دارد که در آن کانال های دقیقی در استخوان فک با استفاده از یک راهنمای جراحی ایجاد می شود. سپس ایمپلنت ها در محل های مورد نظر قرار داده می شوند تا در تماس نزدیک با استخوان قرار گیرند. قبل از اتصال روکش دندان به ایمپلنت ها برای تکمیل فرآیند، جوش خوردن ایملنت ها به استخوان ها بین دو تا شش ماه طول می کشد.

هم زمان با قرار دادن پروتز دندان ایمپلنت یا پس از دوره درمان، یک روکش اباتمنت به ایمپلنت متصل می شود. این دستگاه ایمپلنت را به فرم دندانی که عاج نامیده می شود، متصل می کند و جایگزین بخش دندانی می شود که شما در دهان مشاهده می کنید. این ابزار از عاج سفارشی که آزمایشگاه دندان پزشکی می سازد نگه داری می کند و با دندان های موجود مطابقت دارد. عاج سفارشی به روکش ابوتمانت متصل می شود تا آن را برای همیشه سر جای خود نگه دارد. وقتی عاج سر جای خود قرار گرفت، نمی توان آن را از دندان های طبیعی تشخیص داد.

همانند روش قبلی، روکش ها یا ابوتمانت های موقتی در ایمپلنت تا اتمام فرآیند درمان قرار داده می شوند. پس از درمان، روکش های ابوتمانت دائمی به ایمپلنت ها متصل می شوند. این روکش ها می توانند به روکش ها یا بریج هایی که آزمایشگاه دندان پزشکی می سازد و مشابه دندان های موجود هستند، متصل می شوند. در مرحله پایانی پروتز دندان، بریج سفارشی که جایگزین دندان های متعدد می شود، به ابوتمانت ها متصل می شود. پروتز بدون اختلال ایجاد کردن در دندان های سالم نزدیک آنها بکار گرفته می شود و فرآیند از بین رفتن استخوان متوقف می شود.

در صورتی که تمامی دندان های پایینی شما از بین رفته باشند، معمولا دو تا شش ایمپلنت برای نگهداری از پروتز های ردیف پایین مورد استفاده قرار می گیرد. اگر تمامی دندان های بالایی شما افتاده شده باشند، حداقل چهار ایمپلنت برای نگهداری از پروتز دندان ردیف بالا مورد استفاده قرار می گیرند. پروتز دندان متحرک اغلب برای جایگزینی بافت لثه، استخوان و دندان های بزرگ از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرند و از این رو از اسکلت صورت، لب و گونه ها محافظت می کنند. یک دندان مصنوعی جدید می تواند اتصالاتی داشته باشد که آن را روی پروتز ثابت دندان ایمپلنت محکم می کنند. تغییراتی که در طراحی صورت می گیرد اغلب با تراکم استخوان و تعداد ایمپلنت های موجود بستگی دارد. دندان پزشک در طول جلسه مشاوره در مورد گزینه هایی که می توانید انتخاب کنید با شما مشورت می کند. مزیت قابل توجه این روش این است که به راحتی می توان ایمپلنت ها را تمیز کرد.

 

پلاک یا صفحات دندانی :

این پروتز دندان معمولاً اشاره به دندان مصنوعی بخشی یا صفحه های دندان دارد. هنگامی که یک بیمار تعدادی از دندان های خود را در یک طرف دهان از دست می دهد یا نیاز به کشیدن چند دندان پیدا می کند، یک صفحه دندانی معمولاً برای حل مشکل وی توصیه می شود. این صفحه به کاهش مشکلات مربوط به هماهنگی دندان ها در زمان جویدن غذا در زمانی کمک می کند که دندان های بیمار از بین رفته و کشیده شوند و با دندان های جدید جایگزین نگردند. صفحه دندان به منظور قرارگیری در محل دندان های از بین رفته در نظر گرفته شده و استفاده از آن نیازمند چند جلسه ملاقات با دندان پزشک است. در این جلسات وضعیت فعلی گاز گرفتن دندان ها مورد ارزیابی قرار می گیرد و یک قالب برای تعیین ابعاد صفحه دندان مورد نیاز برای بیمار تهیه می شود. هنگامی که این پروتز دندان با توجه به اندازه گیری های انجام شده ساخته شد، امکان جایگذاری آن در دهان وجود خواهد داشت. معمولاً نیازی به خارج کردن این صفحه ها پس از قرارگیری آنها در دهان وجود ندارد و عملکرد این نوع پروتز دندان دقیقاً مشابه دندان های طبیعی


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 93

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

بروکر پاکت آپشن

بروکر پاکت آپشن

با POCKET OPTION یک معامله‌گر حرفه‌ای شوید یک پلتفرم معاملاتی قابل اعتماد برای همه هر معامله‌گری می‌خواهد تا در بهترین شرایط سود ببرد و نمی‌خواهد نگران امنیت وجوه شخصی خود باشد. اولین کار واضحی که یک معامله‌گر مبتدی انجام می‌دهد بررسی سایت‌های مختلف معامله آنلاین ... ...

دریافت فایل : بروکر پاکت آپشن
دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما