سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 440
  • بازدید دیروز : 1089
  • بازدید کل : 1986068

دانلود پاورپوینت معماری یونان


دانلود پاورپوینت معماری یونان

دانلود پاورپوینت معماری یونان با فرمت pptx ودر 80 اسلاید قابل ویرایش

كشور يونان با مساحت تقريبي 46500 (چهل و شش هزار و پانصد كيلومتر مربع)، در جنوب شرقي اروپا و در كرانه هاي شمال شرقي درياي مديترانه قرار گرفته است. اين سرزمين از شمال به مقدونيه و بلغارستان، از شمال شرقي به تركيه، از شرق به درياي اژه، از جنوب به درياي مديترانه و از سمت شمال غربي به كشور آلباني محدود مي شود. يونان سرزميني كوهستاني است كه در انتهاي جنوبي شبه جزيره بالكان قرار دارد و قسمت اعظمي از قسمت جنوبي اين شبه جزيره در دريا پيش رفته است. اين سرزمين پوشيده از رشته كوه هاي فراواني است كه به علت كوهستاني بودن، قابل سكونت و مستعد براي فعاليت هاي كشاورزي است .

بر اساس تقسيمات جغرافياي تاريخي، يونان باستان سه ناحيه مهم را در بر مي گرفته است:

  1. بخش جنوبي شبه جزيره بالكان.
  2. جزاير واقع در درياي اژه، معروف به جزاير ايوني.
  3. كرانه هاي غربي آسياي صغير كه در تاريخ اقتصادي و اقتدار سياسي يونان اهميت فوق العاده اي داشته اند.
  1. جزاير واقع در درياي اژه:

قسمت عمده اي از سرزمين يونان باستان از جزاير متعددي كه شمار زيادي از آنها در درياي اژه قرار دارند و معروف به جزایر ایونی هستند، تشكيل شده است. جزایری از جمله کرت، کوپرس (قبرس)، مجموعه جزایر سیکلاد، مجمع الجزاير اسپوراد، در این دریا قرار دارند.

كرانه هاي غربي آسياي صغير:

ساحل غربي آسياي صغير معروف به فريژي هلس پونتي (Phrygie Hellespontique) است كه پايتخت آن شهر معروف تروا بوده و يكي از مراكز عمدة تمدن قديم محسوب مي شده است. از ميان ديگر شهر هاي يوناني در محدودة آسياي صغير، مي توان به ليدي و كاري اشاره كرد.

باستان شناسی یونان نیز مانند سایر کشور ها، دارای یکصد سال عمر است. هنر یونان را تنها نباید در سرزمین اصلی آن جستجو کرد زیرا با گسترش متصرفات یونان در دوره اسکندر و نفوذ هنر یونان در کشور های مفتوحه و علاقه ای که یونان در هلنیزه کردن دنیای آن زمان داشت، موجب گردید که هنر یونان در مقیاس وسیعی گسترش یابد. این هنر در سرزمین های متصرفه، با ترکیب هنر بومی و محلی، رنگ تازه ای گرفت که نه شیوه خالص یونانی در بر داشت و نه چندان هنر محلی بود بلکه هنر کاملاً التقاطی بود. البته در ایران نفوذ هنر یونانی پیش از دوره اسکندر، در زمان هخامنشی به خوبی دیده می شود. ؟

با از بین رفتن نفوذ سیاسی یونان بر کشور های متصرفه، هنر محلی این کشور ها با کیفیت بهتری جای هنر یونانی را گرفت.

در سال 1886م ، یک تاجر آلمانی به نام هانریش شلیمان، Heinrich Schliemann، با مطالعه کتب و افسانه های یونانی تصمیم به یافتن سرزمین های قدیمی یونانی کرد. در این زمان بود که باستان شناسی یونان متولد شد. شلیمان با مطالعه آثار هومر، تصمیم گرفت، تروا و میسن را بیابد. شهر تروا در اشعار هومر با نام ایلیون آمده است. وی در محل تروا ، 9طبقه فرهنگی را یافت که طبقه 6 را با توجه به اشیاء ارزنده آن و مقایسه با گفته های هومر، شهر تروای داستان ایلیاد دانست.

این شهر باستانی از سال 1600 تا 1200ق.م فعال بوده و بعد از این تاریخ بر اثر آتش سوزی از بین رفته است. شلیمان برای اطمینان از کلوش های خود در شهر میسن نیز به کاوش پرداخت تا مرکز پادشاهی آگاممنون را کشف کند.

تمدن های اژه ای: تمدن هایی که در طی هزاره سوم قبل از میلاد و قبل از پیدایش تمدن های خاص یونانی در تقاط مختلف دریای اژه ای بوجود آمد.

.1تمدن کرتی (مینوسی) (1200-3000ق.م)

  1. تمدن میسنی
  2. تمدن سیکلادی (2600 تا 1100 ق.م میلاد )

ویژگی های هنر مینوسی:

آثار یافت شده از این تمدن به طور ناگهانی ظاهر شدند و در مدت کوتاهی از میان رفتند. احتمالاً یک عامل خارجی در از بین رفتن این تمدن دخیل بوده است. طبیعت هنر مینوسی آمیخته به شادی و آکنده از حرکات موزون است و در هیچ یک از آثار هنری اشاره ای به تهدید ها و جنگها نشده است. در دوران اولیه این تمدن، یعنی در هزاره سوم قبل از میلاد، ساکنان این جزیره هنوز در مرحله روستا نشینی قرار داشتند. اما تحول هنری کرت در هزاره دوم قبل از میلاد رخ داد. در این دوره بود که تمدن شهر نشینی پیشرفته ای بوجود آمد که با مناطقی همجوار مانند مصر روابط تجاری برقرار کرد. هسته مرکزی این تمدن کاخ های کنوسوس، فایستوس و گورتین بود. این کاخ ها در 1450 ق.م به یکباره نابود شدند.

کاخ کنوسوس:
این کاخ مهمترین کاخ کرت است و مربوط به مینوس شاه می باشد. در افسانه تزئوس و مینورتور چنین آمده است که مینوس پادشاه جزیره کرت در کاخ باشکوهی فرمانروایی می کرد. این کاخ آنقدر اتاق تو در تو داشت که در افسانه ها به معبد هزار خم مینورتور معروف شد. مینوس دستور داده بود که هر ساله تعدادی از جوانان آتن را برای قربانی شدن به غار هیولای مینورتور ببرند. اما یک پهلوان آتنی به نام تزئوس به تنهایی وارد غار شد و هیولا را کشت.
در اوایل قرن 19م ، آرتور اوانس بقایای کاخ کنوسوس را در جزیره کرت یافت.


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 180
کتاب یخ شکن ها

کتاب یخ شکن ها

نام کتاب : یخ شکن ها نویسنده : تام شرایتر مترجم : علی معتمدی فرمت : pdf ... ...

دریافت فایل : کتاب یخ شکن ها
بروکر پاکت آپشن

بروکر پاکت آپشن

با POCKET OPTION یک معامله‌گر حرفه‌ای شوید یک پلتفرم معاملاتی قابل اعتماد برای همه هر معامله‌گری می‌خواهد تا در بهترین شرایط سود ببرد و نمی‌خواهد نگران امنیت وجوه شخصی خود باشد. اولین کار واضحی که یک معامله‌گر مبتدی انجام می‌دهد بررسی سایت‌های مختلف معامله آنلاین ... ...

دریافت فایل : بروکر پاکت آپشن
21 صفات بایسته یک رهبر

21 صفات بایسته یک رهبر

نام کتاب : 21صفات بایسته یک رهبر نویسنده : جان سی مکسول مترجم : داود نعمت الهی فرمت : pdf ... ...

کتاب حجاب؛ از پیشینه تا پیامدها

کتاب حجاب؛ از پیشینه تا پیامدها

 حجاب؛ از پیشینه تا پیامدها " به نوشته علی محمدی آشنانی فرمت:  pdf حجم : 1.53 مگابایت ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما