سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 685
  • بازدید دیروز : 929
  • بازدید کل : 1655727

دانلود پاورپوینت فصل هشتم کتاب تئوری حسابداری 1 اثر ولک (سودمندی اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان)


دانلود پاورپوینت فصل هشتم کتاب تئوری حسابداری 1  اثر ولک (سودمندی اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان)

دانلود پاورپوینت فصل هشتم کتاب تئوری حسابداری 1 اثر ولک 

(سودمندی اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان)

 

با فرمت pptxودر 21 اسلاید قابل ویرایش

قسمتی از متن پاورپوینت


همانطور که اشاره شد اگرچهFASB تنوع استفاده کنندگان را به رسمیت می شناسد اما
عملا“ بر سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان که استفاده کنند گان اصلی هستند متمرکز شده است .
اطمینان مرتبط با جریانهای نقدی خیلی مهم است و عدماز طرفی هم برای استفاده کنند گان اصلی هم مقادیر وزمانبندی



منطقیFASB دارد ( تمرکز بر سرمایه گذار – اعتبار دهنده ) در مورد این است که استفاده کنندگان دیگر هم علائق مشابهی با این گروه اصلی دارند مثلا" دولتها با استفاده از ابزار مالیات و نهادهای دیگری که مسئول تعیین نرخ برای خدمات عمومی هستند از سایر ابزارها استفاده می کنند .
((هدف اصلی در این فصل بررسی شواهد تئوریک و عملی مربرط به اطلاعات حسابداری برای استفاده کنندگان اصلی ( سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان ) است .))

اطلاعات حسابداری و مدلهای تعیین ارزش شرکت:

برای روشن شدن رابطه بین اطلاعات حسابداری و ارزش شرکت مدل سود سهام گوردون مدل مناسبی است . این مدل بیان می دارد که ارزش شرکت برای سهامداران برابر با ارزش فعلی سودهای سهام آتی مورد انتظار که سهامداران دریافت می کننداست .
شخص دیگری به نام بیور از این مدل استفاده کرد تا نقش سود حسابداری را در تعیین ارزش شرکتمشخص کند . در این روش ابتدا قیمت های جاری اوراق بهادار را به عنوان نتیجه سودهای سهام آتی در نظر میگیرند و با توجه به اینکه خود سود سهام آتی در نتیجه عایدات آتی به وجود می آید و به این طریق سود حسابداری جاری در پیش بینی عایدات آتی سودمند است .

در نتیجه سود جاری به دلیل توانایی پیش بینی عایدات آتی خود دارای محتوای اطلاعاتیاست .پس سود حسابداری به طور غیر مستقیم در پیش بینی سودهای سهام مورد انتظار آتی دارای ارزش است که به این ارزش ارزش پیش بینی کنندگی می گویند. این ارزش یکی از مهمترین الزامات مربوط بودن اطلاعات .حسابداری است


دو محقق دیگر که در زمینه اقتصاد مالی در رابطه با ارزش تئوریک تحقیق کردند میلر و مودیلیانی بودند که اظهار کردند که سیاست تقسیم سود سهام تاثیری برتعیین ارزش شرکت ندارند. آنها بدون در نظر گرفتن اثر مالیات ها نشان دادندکه ارزش شرکت می تواند مستقل ازسود سهام در قالب ارزش فعلی جریانهای نقد خالص آتی تعیین شود .

جریان های نقد خالص دوره = جریان های نقد عملیاتی – سرمایه گذاری نقدی

مدل جریان نقد میلر و مودیلیانی مربوط به شرایط اطمینان است ولی بعد از آن شرایط عدم اطمینان در رابطه با جریانهای نقد عملیاتی آتی را هم در بر گرفت .

جذابیت این مدل این است کهمستقیما"به حسابداری ارتباط دارد .به این معنا که جریانهای نقد مستقیما" از طریق سیستم حسابداری اندازه گیری می شوند در صورتی که سود سهام مربوط به سیاست شرکت است و ربطی به سیستم حسابداری ندارد.

FASBهم به طور تلویحی مدل تعیین ارزش شرکت مبتنی بر جریانهای نقدی را به کار گرفته است

}

 

در SFACشماره 1 نقش گزارشگری مالی کمک به استفاده کنندهای اصلی و بقیه گروهها در ارزیابیمقدار – زمانبندی و عدم اطمیناندر ارتباط با جریانهای نقد خالص و احد تجاری تعریف شده است و اظهار داشته که سیستم حسابداری تعهدی و ارقام سود تعهدی در برآوردن این هدف نسبت به سیستم نقدی سودمند تر است .

}

بیور با اظهار نظر

FASB        

موافق است و می گوید که1- یک قلم تعهدی را می توان نوعی پیش بینی درباره آینده به حساب آوردو اینکه می توان جریانهای نقدی آتی را با استفاده از اطلاعات تعهدی بهتر پیش بینی کرد تا نقدی

2-قیمت های اوراق بهادار با سود تعهدی همبستگی بیشتری دارد تا جریان های نقدی و یا حتی سرمایه در گردش(تحقیقات نشان می دهد که تغییر در عایدات حسابداری گزارش شده از طریق تغییر در قیمت سهام در تعیین ارزش شرکت نقش دارند.)

 

تغییر در عایدات دوره جاری در صورتیکه سرمایه گذاران چنین تغییراتی را دائمی بدانند باید بر قیمت های سهام و ارزشگذاری شرکت توسط بازار اثر داشته باشد و انتظارات مربوط به جریان نقد آتی باید تحت تاثیر قرار بگیرد و می توان گفت که سیستم حسابداری تعهدی ویژگی را نشان می دهد که تضمین کننده ارزش شرکت است . در واقع اطلاعات گزارشگری مالی برای سرمایه گذاران بیش از ارتباط آنها به عنوان سوابق تاریخی به سودمندی بالقوه آنها در تجدید نظر سرمایه گذاران درباره جریان نقد ارتباط دارد

تئوری مازادبدون محدودیت : ( اولسون و فلتام )
یک تئوری جدید برای تعیین ارزش اوراق بهادار که بیش از هر چیزی با مفاهیم و ارقام حسابداری مرتبط است .
تئوری مازاد بدون محدودیت درباره این موضوع است که:
ارزش دفتری پایان دوره حقوق صاحبان سهام =ارزش دفتری ابتدای دوره+ عایدات (سود) – سود سهام
با فرض اینکه تمامی عناصر سود و زیان در سود لحاظ شوندبه همین دلیل هم به این نام .نام گذاری شده است .
در مازاد بدون محدودیت حقوق صاحبان سهام شرکت بر پایه ارزش دفتری اول دوره +ارزش فعلی عایدات غیر عادی آتی مورد انتظار است .
عایدات غیر عادی مازاد بر عایدات آتی مورد انتظار است و خود عایدات غیر عادی برابر با تفاوت بیشتر یا کمتر از عایدات عادی است.

 

.

}عایدات عادی برابربا ارزش دفتری ابتدای دوره ضربدر هزینه سرمایه حقوق صاحبان سهام است .
}ارزش حقوق صاحبان سهام برابر با ارزش دفتری اول دوره حقوق صاحبان سهام به اضافه ارزش فعلی تنزیل شده عایدات غیر عادی است .
}در اینجا این سوال پیش می آید که عوامل به وجود آورنده عایدات غیر عادی چیست ؟
}بیور چند منبع را ذکر می کند 1- در انتخاب پروژه های سرمایه گذاری مازاد مثبت ارزش فعلی نسبت به بهای تمام شده پروژه در ترازنامه نشان داده نمی شود .
}2- بسیاری از رویه های تطابق و شناسایی در بهایابی تاریخی گرایش به محافظه کاری دارند .مثلا" زمان به هزینه بردن مخارج تحقیق و توسعه و کمتر از واقع ارزیابی کردن احتمالی سایر داراییهای نامشهود
}اگر این منابع را به عنوان عایدات غیر عادی در نظر بگیریم باعث برآورد ارزش جاری حقوق صاحبان سهام شرکت میشود . موضوعات دیگری مثل اندازه گیری مقدار خود عایدات غیر عادی و تعیین نرخ تنزیل مناسب برای عایدات غیر عادی و آینکه باید بازه زمانی را که باید عایدات غیر عادی را در آن اندازه گیری کنیم در فرضیه مازاد بدون محدودیت وجود دارد .
}ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران :
}سرمایه گذاران سودمندی اطلاعات حسابداری را از طریق بررسی وجود همبستگی میان اطلاعات حسابداری در اختیار عموم با تغییرات اوراق بهادار شرکتهامورد بررسی قرار می دهند اگر همبستگی وجود داشته باشد به این معنی است که اطلاعات حسابداری در زمینه ارزش شرکت مفید است که این بررسی شامل آزمونهای مرتبط با فرضیه بازار کارا است .

EFFICIENT MARKET HYPOTHESIS فرضیه بازار کارا :

به میزان سرعتی اشاره دارد که براساس آن اوراق بهادار نسبت به اعلام اطلاعات جدید واکنش نشان می دهد .اگر این فرضیه درست باشد اطلاعات در صورتی ارزشمند هستند که شواهدی مبنی بر واکنش قیمتی در اوراق بهادار وجود داشته باشد که اصطلاحا" گفته میشود آن قلم دارای محتوای اطلاعاتی است


فرضیه بازار کارا سه شکل دارد:1- شکل ضعیف: قیمت اوراق بهادار اطلاعات موجود در باره قیمت های گذشته را منعکس می کند . 2- شکل نیمه قوی : قیمت ها تمامی اطلاعات گذشته و حال را منعکس می کند .
3 - شکل قوی: قیمت ها منعکس کننده همه اطلاعات عمومی – خصوصی و محرمانه است .


در حال حاضر بازار کارادر شکل نیمه قوی قرار دارد . اطلاعات بازار کارا در شکل نیمه قوی دارای ماهیت حسابداری هستند مثل اطلاعات صورتهای مالی و اعلام عایدات.
تحقیقات بازار سرمایه یا قیمت اوراق بهادار از تئوری پرتفوی( سبد سهام) سرچشمه می گیرد که درباره انتخاب سرمایه گذاری به شکل منطقی و حداکثر کردن مطلوبیت است.
می توان ریسک را از طریق سرمایه گذاری به شکل پرتفوی کاهش دارد . ریسکی را که به این طریق بتوان حذف کرد ریسک غیر سیستماتیک( تنوع پذیر) نامیده می شود و مابقی ریسک را که نمی توان حذف کرد ریسک سیستماتیک ( غیر تنوع پذیر) می نامند.
در تئوری پرتفوی ریسک سیستماتیک به شکل واریانس بازده های مورد انتظار سرمایه گذاری تعریف میشود . هر چه واریانس نسبت به میانگین مورد انتظار بیشتر باشد ریسک هم افزایش می یابد.
این نوع ریسک در مورد یک سهم ممکن است بزرگ باشد اما اگر از پرتفوی استفاده کنیم ریسک بسیار کاهش می یابد زیرا واریانس ها زمانی که در یک پرتفوی با هم ترکیب می شوند همدیگر را خنثی می کنند..
آن چیزی که بعد از حذف ریسکهای ممکن ( ریسک غیر سیستماتیک) باقی می ماند ریسک سیستماتیک باقی می ماند . یک سرمایه گذار آگاه پرتفویی را انتخاب می کند که رابطه ریسک بازده های برآورد کننده مطلوبیت اوباشد. در شکل زیر خط بازار سرمایه نشان داده شده است


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ خرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 194

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

نام کتاب : از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای نویسنده : زیگ زیگلار مترجم : زینب فرجی و مصطفی عابدینی فرد فرمت : pdf ... ...

دانلود پاورپوینت هوش تجاری (نسخه کامل)

دانلود پاورپوینت هوش تجاری (نسخه کامل)

عنوان: هوش تجاری فرمت فایل: ppt تعداد اسلاید ها: 146 زبان: فارسی دسته بندی: علوم انسانی، علوم اقتصادی چکیده: سیستم های هوشمند: - هوشمندی، قابليت دنبال کردن هدف به همان روشی است، که انسان دنبال می کند. - يک سيستم هرچه به انسان نزديکتر باشد، هوشمندتر است. - سيستم ... ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری

دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری   مجموعه نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری شامل: نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس اقتصاد خرد ۱۸۰ عدد نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس حسابرسی ۱۸۰ عدد نمونه سوالات تخصصی حسابداری درس اصول حسابداری ۱۷۳ ... ...

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا 200,000 تومان با تخفیف 50% فقط 100,000 تومان پنل «پنل نمایندگی ارائه خدمات مجازی، سوشال مدیا» بمب مجازی مدیریت: سوشال مدیا فرمت: pdf، آدرس پنل، ویدئویی mp4 تیم برنامه نویسی: سوشال مدیا سال انتشار: پنل ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

دوره جامع تحلیل گر شو به صورت رایگان

دوره تحلیل گر شو باعث رشد دیدگاه شما نصبت به بازار و چارت ...

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما