سایت http://30book.4kia.ir سایت دانلود کتاب ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق ,دانلود گزارش کاراموزی ,دانلود طرح توجیهی ,دانلود پروژه ,دانلود پاورپوینت ,دانلود جزوه وغیره

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 209
  • بازدید دیروز : 4662
  • بازدید کل : 1727729

دانلود پاورپوینت مروری بر آناتومی و فیزیولوژی دستگاه گوارش


دانلود پاورپوینت مروری بر آناتومی و فیزیولوژی دستگاه گوارش با فرمت ppt ودر 40 اسلاید قابل ویرایش قسمتی از متن پاورپوینت

• سیستم گوارشی شامل لوله ای توخالی است که با غشای مخاطی پوشیده شده است.
• هدف این دستگاه، جذب مایعات و مواد مغذی، آماده کردن غذا برای جذب و استفاده سلول های بدن و تدارک مخزن موقت مواد دفعی است.
• علاوه بر مایعات و غذاهای مصرف شده، سیستم گوارشی مقادیر متنابهی از ترشحات سایر ارگان ها مانند کیسه صفرا و پانکراس را دریافت می کند.
• هر نوع صدمه جدی در جذب و ترشح طبیعی مایعات سیستم گوارشی، می تواند موجب عدم تعادل شود.
 

دهان (Mouth)

• هضم غذا از دهان شروع می شود.
•مواد غذایی در دهان به طریقه مکانیکی و شیمیایی به شکل و اندازه های قابل استفاده خرد می شوند. دندان ها با عمل جویدن غذا، آن را به اندازه های قابل استفاده برای بدن تبدیل می کنند.
•بزاق با آنزیم هایی مانند پتیالین که توسط غدد بزاقی در دهان ترشح می شود، لقمه غذا را به منظور تسهیل عمل هضم نرم می کند.
 
مری

(Esophagus)

 

 

• با ورود غذا به قسمت فوقانی مری و عبور آن از اسفنگتر فوقانی مری، یک عضله حلقوی از ورود هوا به مری و بازگشت غذا به حلق جلوگیری می کند و سپس توده غذا به سمت پایین مری حرکت کرده و توسط امواج دودی آرام به پیش رانده می شود. حرکات دودی، غذا را در طول مجاری گوارشی به جلو می راند.
• هنگامی که غذا از اسفنگتر کاردیا، اسفنگتری که بین مری و انتهای فوقانی معده قرار گرفته است، عبور می کند، این اسفنگتر مانع از بازگشت محتویات معده به مری می شود.

معده

(Stomach)

 

 

• معده سه وظیفه مهم بر عهده دارد که عبارتند از ذخیره مواد غذایی بلعیده شده و مایعات، مخلوط کردن غذا، مایعات و شیره های گوارشی و تخلیه محتویاتش به داخل روده کوچک.
• معده اسید هیدروکلریک (HCL)، موکوس، آنزیم پپسین و فاکتور داخلی را تولید و ترشح می کند.
•پپسین و HCL هضم پروتئین را تسهیل می کنند و موکوس غشای مخاطی، معده را در مقابل فعالیت آنزیمی و اسید معده حفظ می کند و حضور فاکتور داخلی در جذب ویتامین B12 ضروری است.

 

روده کوچک

(Small intestine)

 

 

• حرکات روده کوچک به دو شکل سگمانی (مقطعی) و دودی رخ می دهد و هضم و جذب مواد غذایی را آسان می کند.
• تقریبا 7 تا 10 لیتر مایع کیموس (Chyme) به طور متوسط در شبانه روز در روده کوچک حرکت می کند. باز جذب در روده کوچک به قدری موثر است به طوری که وقتی کیموس به انتهای روده کوچک می رسد، غلظت و قوام آن شبیه خمیری با حجم حدود 600 تا 800 میلی لیتر می باشد.
• روده کوچک به سه قسمت دئودنوم، ژژنوم و ایلئوم تقسیم می شود. دئودنوم 2 فوت طول دارد و فرآیند کیموس معده را ادامه می دهد. دومین بخش، ژژنوم تقریبا 5 فوت طول دارد و جذب اولیه کربوهیدرات ها و پروتئین در آن صورت می گیرد.

 

روده کوچک

(Small intestine)

 

 

• ایلئوم تقریبا 12 فوت طول دارد و به طور ویژه در جذب آب، چربی و نمک های صفراوی شرکت می کند. بیشتر مواد غذایی و الکترولیت ها در روده کوچک جذب می شوند. مواد غذایی بیشتر به وسیله دئودنوم و ژژنوم جذب می شوند.
• ایلئوم برخی ویتامین های معین، آهن و نمک های صفراوی را جذب می کند. اگر عملکرد در روده کوچک مختل شود، فرآیند هضم به طور عمده تغییر می یابد. شرایطی مانند التهاب، برداشتن قسمتی از روده به روش جراحی یا انسداد می توانند روند حرکات دودی روده را متوقف کرده و سطح جذب را کاهش دهند و یا عبور کیموس را متوقف نمایند و به دنبال آن علائم کمبود مواد غذایی و الکترولیت بیشتر می شود.

روده بزرگ

(Larg Intestine

or

( Colon

 

 

• قسمت تحتانی دستگاه گوارش روده بزرگ یا کولون نامیده می شود؛ زیرا قطر آن از روده کوچک بیشتر است. هر چند طول آن 1/5 تا 1/8 متر و کوتاه تر است.
• روده بزرگ به سکوم، کولون و رکتوم تقسیم می شود. روده بزرگ اولین عضو دفع روده ای به شمار می رود.
• کیموس توسط امواج دودی به روده بزرگ وارد می شود و دریچه ایلئوسکال و لایه عضلانی حلقوی از برگشت غذا به روده کوچک جلوگیری می کنند.

 

 

 

 

• سکوم: کیموس جذب نشده از طریق دریچه ایلئوسکال وارد سکوم روده بزرگ می شود. این دریچه یک لایه عضله حلقوی است که از پس زدن و بازگشت محتویات به روده کوچک جلوگیری می کند. در انتهای سکوم، آپاندیش قرار دارد. التهاب این ناحیه منجر به مسدود شدن آپاندیس و در نهایت آپاندیسیت می شود.
• کولون: به چند بخش تقسیم می شود که عبارتند از: کولون صعودی، کولون نزولی و سیگمویئد. بافت عضلانی کولون طوری است که به آن اجازه می دهد مقادیر زیادی مواد دفعی و گاز را در خود جا داده و دفع کند.
•چهار عملکرد کولون جذب، محافظت، ترشح و دفع می باشند. در 24 ساعت حجم زیادی از آب (بیشتر از 2/5 لیتر)، و مقادیر فراوانی از سدیم (55 میلی اکی والان) و کلر (23 میلی اکی والان) از کولون جذب می شوند. مقدار آب جذب شده از کیموس بستگی به این دارد که محتویات کولون با چه سرعتی حرکت می کنند. کیموس به طور معمول نرم و به شکل توده است و اگر حرکات دودی به طور غیرطبیعی افزایش یابند، زمان کمتری برای جذب باقی می ماند و مدفوع آبکی می شود و اگر انقباضات دودی به آرامی انجام شوند، آب به طور مداوم جذب شده و منجر به تشکیل توده سخت مدفوع و در نتیجه یبوست می گردد.
 


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 115

پکیج کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم  *کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده*  آپدیت جدید آبان ۱۴۰۲  ((آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و تست ...

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای

نام کتاب : از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای نویسنده : زیگ زیگلار مترجم : زینب فرجی و مصطفی عابدینی فرد فرمت : pdf ... ...

فرمول موتور شور خودرو

فرمول موتور شور خودرو

اسپری موتورشور یکی از عواملی که باعث طولانی شدن، عمر مفید موتور اتومبیل شما خواهد شد تمیز و نحوه درست کار کردن موتور خودرو می باشد. هم چنین داشتن موتور سالم در کاهش آلایندگی های تولید شده نیز سهم بسزایی را خواهد داشت. با توجه به توضیحات ذکر شده سعی بر آن داشته باشید تا ... ...

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

کتاب صوتی 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه

عنوان کتاب: 125 راه اثبات شده برای رسیدن به اوج در فروش بیمه نویسنده: مارک سیلورمن مترجم: حسام امامی گوینده: علی بهرامی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 27 حجم کل فایل ها: 105 مگابایت مدت زمان پخش: 4 ساعت و 15 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی مهارت های ... ...

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا

نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا 200,000 تومان با تخفیف 50% فقط 100,000 تومان پنل «پنل نمایندگی ارائه خدمات مجازی، سوشال مدیا» بمب مجازی مدیریت: سوشال مدیا فرمت: pdf، آدرس پنل، ویدئویی mp4 تیم برنامه نویسی: سوشال مدیا سال انتشار: پنل ... ...

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

کتاب صوتی اثر مرکب نوشته دارن هاردی

  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کتاب‌های مرتبط                                          فیلم ذهن تغییر یافته                   نکته های ... ...

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

دانلود کتاب صوتی راز موفقیت اثر آنتونی رابینز معرفی کتاب صوتی راز موفقیت در کتاب صوتی راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز، به شما راه حل‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید، بدست آورید، ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید. این کتاب راهنمایی عملی برای ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما